Wednesday, October 08, 2014

חרבת קייאפה וסינגלים בשפלה

תאריך :  8-10-2014

כניסה ליער חרובית - ליד באר אזוב - ליד גפן - חציית כביש 313 - חרבת עקוד - סביב שדות מיכה - נחל מיכה - נחל האלה - ליד זכריה - באר עזקה - צומת עזקה - חרבת קייאפה - חרבת קולר - חציית כביש 38 - סינגל זכריה - יער הראל - נחל האלה - חציית כביש 313 - נחל האלה - סינגל האלה - חרבת שחה - חרבת עלום - סינגל חרובית - מצפור יהונתן - כניסה ליער חרובית

נקודת יציאה :  חנייה בכניסה ליער חרובית

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• תכננתי לערב סוכות מסלול ארוך בסינגלים בשפלה
    לפני מספר ימים פרסם דודי אלון מסלול שבו עברו בחרבת קייאפה בה אני מתכנן לעבור כבר כמה זמן
    ראיתי שהוא ציין דרך טובה שעולה לאתר והחלטתי לשלבו ברכיבה המתוכננת
    אכן חורבה מעניינת עם ממצאים חשובים המשתלבת בקלות במסלולים בשפלה
    המאמר של דודי
    הקטע האחרון בטיול בסינגל האלה היה מייגע ולכן חתכנו קצת לדרכי 4X4
  • התחלנו החנייה בקצה הצפוני של יער חרובית (1) ובנקודה 2 פנינו ימינה לדרך 4X4
    יש 2 דרכים מקבילות במרחק 2-3 מ' ביניהן כאשר הדרומית טובה יותר מבחינת דשדש ולכן עדיפה
    המשכנו בדרכי 4X4 בין מטעים ושדות וחצינו את כביש 383 בנקודה 5 והמשכנו בדרך 4X4 מקבילה מצפון לכביש
    בנקודה 6 חצינו את כביש הכניסה לבסיס והמשכנו בדרך ליד חרבת עקוד
    בנקודה 7 היינו צריכים לפנות לדרך ימינה אבל המשכנו ישר עד נקודה 8 ואז חתכנו ללא שביל מוגדר לנקודה 9 (מומלץ להמשיך בדרך מ 7 ל 9 מימין)
    בנקודה 10 פנינו ימינה בירידה לנקודה 11 ועלינו על הדרך שבאה משדות מיכה והופכת לחלק מסינגל זכריה
    המשכנו עם הדרך עד ליד זכריה בנקודה 12 בה פנינו לדרכי שדות עד צומת עזקה בנקודה 13
  • חצינו את כביש 38 ובנקודה 14 פנינו לדרך שדות שחיברה אותנו לדרך 4X4 בנקודה 15
    פנינו ימינה בדרך ובנקודה 16 פנינו לדרך שמטפסת לחרבת קייאפה
    בנקודה 18 פנינו מהדרך לשער העיר ועצרנו למנוחה בנקודה 19
    רכבנו בדבל לשער הדרומי יותר בנקודה 20 ויצאנו מהעיר ללא שביל ברור אבל רכיב עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 21
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 כאשר בנקודה 22 חברנו לשביל ישראל עד נקודה 23 והלאה בדרך בסימון ירוק עד נקודה 24
    מכאן בירידה מהירה והלאה בערוץ בדרך בסימון שבילים כחול עד נקודות 25
    פה פנינו לכביש 38 וחצינו אותו
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך ובנקודה 26 נכנסנו לסינגל זכריה
    תחילה בעיקר מטפסים במתינות בסינגל ואז ירידה ארוכה ונחמדה עד נקודה 27 בה מסתיים סינגל זכריה
  • פה פנינו שמאלה לדרך עליה רכבנו קודם ובנקודה 28 פנינו ימינה בדרכי שדות עד כביש 313
    חצינו את הכביש ורכבנו בשוליו עד נקודה 30
    פה נכנסנו לדרך 4X4 טובה עד מפגש עם סינגל האלה בנקודה 31
  • סינגל האלה המסומן בסימון שבילים שחור , בקטע זה הוא דרך 4X4 ובנקודה 32 עלינו על דרך סלולה ומיד בנקודה 33 הוא ממשיך כסינגל
    הסינגל די מדשדש ופה ושם אלמנטים טכניים
    סה"כ מאד מייגע בעונה זו ומרובה פיתולים
    בגלל החום בשעות הבוקר המאוחר החלטנו בנקודה 34 לעזוב את הסינגל ולהמשיך בדרכי 4X4 שחיברו אותנו בנקודה 37 לסינגל חרובית (המסומן ירוק)
    פנינו בסינגל ימינה בניגוד לכיוון הרשמי ורכבנו בו עד החניון בנקודה 39 והלאה בדרך הסלולה עד האוטו (1)