Friday, October 24, 2014

רוכבי Northern Riders בעיר הגדולה

תאריך :  24-10-2014

חניון רידינג - שביל אופניים צפוני לאורך הירקון - עמוד היל המערבי - גשר ווקופ - טיילת נמל ת"א - חוף מציצים - חוף הילטון - חוף גורדון - ליד הדולפינריום - יפו - עלייה ליפו העתיקה - מגדך השעון ביפו - מתחם התחנה - נווה צדק - מרכז סוזן דלל - מגדל שלום - שדרות רוטשילד - הבימה - גן השקמים - רחוב קפלן - שרונה - רחוב החשמונאים - רחוב המסגר - יד אליהו - שכונת התקווה - פרק מנחם בגין - בריכת סקי בכבלים - נחל איילון - ליד חירייה - חצייה מתחת כביש 4 - ליד חמד - נחל יהוד - ליד אור יהודה - ליד הגדר של שדה תעופה בן גוריון - יהוד - כביש 461 - צומת טייסים - בני עטרות ליד גבעת כ"ח - דרך ממערב למסילת הברזל - צומת אפק - סביב פרק אפק - בריכת הנופרים - טחנת מיר - מעבר מתחת כביש 5 - חציית הירקון - בית לאה - סינגל הירקון - טחנת אבו רבאח - חצייה מתחת כביש 4 - שביל אופניים מדרום לירקון - אצטדיון רמת גן - אנדרטת היל המזרחית בצומת רח בן גוריון ואבא הלל סילבר ברמת גן - שביל אופניים צפוני בירקון - גשר אבן גבירול הקטן - רח' שמעון התרסי - ככר היל - שביל אופניים דרומי בירקון - חניון רידינג

נקודת יציאה :  חניון רידינינג

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)

• לפני מספר חודשים קראתי מחדש (אחרי שנים רבות) מאמר בחוברת אריאל על צליחת הירקון ע"י הבריטים במלחמת העולם הראשונה
    מאד התרשמתי מהסיפור וחקרתי אותו קצת יותר לעומק בליווי ביקור רכוב ב 3 העמודים שנבנו להנצחת המבצע הצבאי המוצלח
    אז עלה בי הרעיון לארגן רכיבה לקבוצה סביב הנושא שאמנם מכסה כ 10 ק"מ של מסלול
    הוספתי לו עוד כ 70 ק"מ בכדי שתהיה רכיבה אמיתית וקיבלנו מסלול משובח סביב תל אביב או סביב גוש דן תוך ביקור באתרים רבים גם בעיר וגם בשטח ורכיבה לאורך הירקון מהמעיינות ועד הים
    למרות שהאתרים והמסלול מאד בנאליים יצא מסלול נהדר שאפשר להגדיר כאחד הטובים
  • מאמרים על קרב צליחת הירקון
    מאמר על קרב צליחת הירקון
    אתר על בתי שרונה המשוחזרת
    אתר על מתחם התחנה
  • יצאנו מהחנייה (1) וחברנו לשביל האופניים הצפוני של הירקון בנקודה 2
    המשכנו איתו עד ליד המגדלור ועמוד היל המערבי (3)
    כאן התחלתי בסיפור קרב הצליחה הראשון של הבריטים/ני זילנדים שנכשל בנובמבר 1917
  • מכאן חזרנו לגשר ווקופ (4) וחצינו אותו לכיוון טיילת הנמל והמשכנו על הטיילת דרומה לכיוון יפו
    בנקודה 5 עזבנו את שביל האופניים והמשכנו ימינה בטיילת מעל הים והלאה ליפו
  • בנקודות 6 סטינו קצת לשעשועים בטיפוס (חלקו במדרגות) וירידה בסמטאות והמשכנו בטיילת הנמל עד נקודה 7
    פה המשכנו ברחובות בטיפוס מנקודה 8 אל איזור הרחבה בראש הגבעה
    מכאן (9) ירדנו בירידה
    בסמטאות עם מדרגות עד הרחוב בנקודה 10
    המשכנו דרך הרחוב של השעון (11)
  • מהשעון המשכנו לכניסה לאתר התחנה 12 (אין כניסה לאופניים כך שראינו אותו מבחוץ) ומשם ברחובות נווה צדק שם עברנו במרכז סוזן דלל (13) והלאה עד התחברות לשדרות רוטשילד בנקודה 14
    עברנו דרך האנדרטה לראשוני ת"א (אלה שכבר אז הבינו בנדל"ן) והצצנו על הבית בו היתה הכרזת המדינה
    חצינו את רחבת הבימה ובנקודה 15 פנינו ימינה ברחוב דיזנגוף וההמשך בקפלן עד שרונה
    בנקודות 16 עברנו דרך שרונה המשופצת והמשכנו בחציית רח' החשמונאים והמסגר והלאה ליד אליהו (18)
  • המשכנו לכיוון שכונת התקווה אליה נכנסנו בנקודה 19 ליד שוק התקווה שהיה עמוס ולכן לא רכבנו בתוכו אלא עקפנו דרך רח' האצ"ל
    חצינו את כביש 461 והמשכנו דרומה עד מגרשי הספורט בפרק מנחם בגין בנקודה 21
  • מכאן רכבנו בשבילי הפרק וליד אגם הסקי עד נקודה 22
    פה יצאנו לשטח ורכבנו בדרכי 4X4 שהתחברו לדרך לאורך נחל איילון בנקודה 24
    מכאן לאורך האיילון עד המעבר שלו מתחת כביש 4 בנקודה 25
  • המשכנו בדרך המקבילה לנחל איילון בגדתו הצפונית עד נקודה 26 בה עברנו מתחת לגשר של כביש 412
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 על הגדה הצפונית של נחל יהוד כשמדרום לו הגדר של שדה התעופה בן גוריון
    בנקודה 27 חברנו לכביש 461 ליד יהוד
  • רכבנו בשולי הכביש מזרחה עד צומת טייסים בנקודה 28 וחצינו את הכביש ונכנסנו לכיוון מושב בני עטרות
    בנקודה 29 יש דרך צפון מזרחה ואליה פנינו והמשכנו בדרכי 4X4 עד חיבור לדרך שממערב למסילה בנקודה 30
  • מכאן רכיבה מהירה בדרך 4X4 שלאורך המסילה ממערב לה עד צומת הדרכים בנקודה 33
    בנקודה 32 יש גשר והדרך היתה מוצפת בשלולית גדולה לכן פנינו ימינה בדרך ומיד מתחת לגשר שמאלה ועקפנו את השלולית בלי להרטב
    בנקודה 33 פנינו שמאלה לדרך שמתעקלת בהמשך צפונה ומגיעה לכ ביש 483 בנקודה 34 מול הכניסה לפרק אפק
  • חצינו את הכביש ורכבנו בכביש הגישה לפרק ולתחנת הרכבת של ראש העין
    הכביש מקיף את פרק אפק מצפון וממשיך מערבה והופך דרך
    בנקודות 36 עברנו בדרך בתוך השמורה של בריכת הנופרים
    בריכת הנופרים מגודרת ופתוחה בין 8:00 ל 16:00 ולכן בשעות אחרות צריך לעקוף אותה עם הדרך שעוקפת אותה מצפון
    המשכנו עם הדרך אחרי היציאה מבריכת הנופרים עד גשר המסילה בנקודה 37
  • פה נכנסנו דרך השער (גם פתוח רק מ 8:00) לאיזור טחנת מיר ויצאנו מהצד השני בנקודה 38
    המשכנו בכביש המשובש צפונה ליד כפר הבפטיסטים ובנקודה 39 על שביל ישראל פנינו ימינה לסינגל הירקון
  • רכבנו בסינגל שהוא לעתים קרובות דבל עד נקודה 40
    חצינו מתית כביש 5 והמשכנו בשביל שכאן הוא דרך 4X4 עד חציית הירקון תוך הרטבת הרגליים ליד בית לאה בנקודה 41
    מכאן ממשיך השביל כסינגל בין הקנים ברכיבה מהירה ומתפתלת בסימון שביל ישראל
    בנקודה 42 חוצים מתחת לכביש הבא מצומת ירקון וממשיכים בדבל ובהמשך סינגל עד הגשרון בנקודה 43
    פה היה גשר שפוצץ ע"י הטורקים בתקופת המערכה על הירקון במלחמת העולם הראשונה
    הסינגל נגמר בנקודה 44 וממשיך כדרך 4X4 מקביל לירקון
    בנקודה 45 השביל חוצה מתחת כביש 5
    בהמשך קיצרנו מספר פיתולים של השביל לאורך הירקון ע"י ניצול דרכי מטעים בין נקודות 46 ל 47 , 48 ל 49 ונקודות 50
  • בנקודה 51 חצינו על גשרון מעל הירקון ובנקודה  52 עברנו מתחת כביש 4 ומיד אחריה התחברנו לשביל האופניים שבגדה הדרומית של הירקון (הצד של בני ברק)
    בנקודה 54 ליד האצטדיון ירדנו משביל האופניים והקפנו את האצטדיון בכביש והגענו לאנדרטה ולעמוד היל שעל הדשא בצומת רח' בן גוריון ואבא הלל ברמת גן (55)
    פה המשכתי את סיפור צליחת הירקון במלחמת העולם הראשונה
  • מכאן חזרנו ורכבנו בשביל שמהצד המערבי של האצטדיון וחצינו את הירקון על גשר המכביה 56
    מכאן רכיבה בשביל האופניים לאורך הירקון מצפון עד 7 טחנות (57)
    המשכנו מ 7 טחנות עד הגשר הקטן שממערב לגשר של רחוב אבן גבירול מעל הירקון (58)
    חצינו את הגשר והתחברנו לרחוב אבן גבירול ופנינו ממנו ימינה לרחוב יהודה התרסי עד כיכר היל
    פה עצרנו ועלינו לעמוד שבראש הככר ובכך השלמנו ביקור בשלושת עמודי היל
  • מכאן חזרנו לשביל האופניים בצד הדרומי של הירקון 60
    חצינו את הירקון על גשר הולכי הרגל בנקודה 61 וחתכנו דרך החניון וחניון האוטובוסים לאוטו (1)