Friday, November 28, 2014

בורות חצץ

תאריך :  28-11-2014

מרחב עם - סינגל בורות חצץ - נחל חצץ - בורות חצץ - סינגל בורות חצץ - נחל חצץ - דרך אדומה למעלה אברהם - רכס מעל נחל דרוך - הר קטום - סינגל חלוקים - תצפית הר צרור - שדה צין - ציר הנפט - שדות קיבוץ שדה בוקר - כביש 204 - חרבת חלוקים - סינגל חלוקים - נחל עץ - תוספת צפונית לסינגל חלוקים - חציית כביש 204 - סכר הרועה - מרחב עם

נקודת יציא
ה :  מרחב עם (נכנסים ליישוב מרחב עם ובכיכר לוקחים ימינה ומיד ימינה לרחבת חנייה ליד מגרש משחקים עם שולחן קק"ל)

קובץ TRK

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)

• אחרי שבוע של גשם הבנתי שהמקום הנוח ביותר לרכיבה הוא המדבר ולכן בחרתי באיזור שדה בוקר
    כמובן שלא בחרתי בסטנדרד אלה בניתי מסלול שיכיר לי מקומות בהם לא רכבתי
    יצא מסלול יפה רכיב כולו פרט למטרים בודדים או עלייה רגלית שניתן היה להמנע ממנה לרכס של הר קטום (האלטרנטיבה מצויינת בהמשך)
    רוב המסלול זורם בסינגלים ונאקבים נוחים לרכיבה
    למרות שירד באיזור גשם בלילה , לא היה בוץ ומצד שני האדמה היתה מהודקת יותר
  • יצאנו ממרחב עם (1) לכיוון הכביש הראשי ובנקודה 2 נכנסנו לסינגל "בורות חצץ" המסומן בסימון הגמל עם הגלגלים של גיאופן
    הסינגל זורם בערוץ נחל חצץ וחובר בהמשך לדרך ה 4X4 ההמסומנת בסימון שבילים שחור בנחל חצץ
    בנקודה 3 בצומת הדרכים פנינו לדבל העולה לבורות חצץ (4)
    אלה בורות נבטיים הנמצאים בריכוז מעל הגדה הצפונית של הנחל
  • אחרי ביקור בבורות המשכנו עם סינגל "בורות חצץ" המסומן ועובר על הגדה הצפונית ויורד חזרה בכיוון הערוץ בנקודה 5
    הסינגל ברמה טכנית קלה
    בנקודה 5 עזבנו את הסינגל שמתחיל לחזור מערבה והמשכנו לנחל חצץ והלאה בערוצו רכבנו בשבילים ונאקבים נוחים כשמידי פעם עוברים גדות (הכל רכיב וזורם)
     עד שחוברים לדרך 4X4 בסימון שבילים אדום בנקודה 6
    פה טיפסנו עם הדרך עד נקודה 7 בה הגענו לנקודה יפה לתצפית וניתן לראות ממנה את המכתש הגדול
  • מכאן רכבנו בר בשטח ובמהרה נכנסנו לנאקב זורם בד"כ
    לפני נ.ג 704 (ראה מפה) סטינו קצת מהשלוחה וטיפסנו אליה בעיקר רגלית כ 100 מ' וחברנו לשרידי שביל/קוליס/נאקב שמתחיל קופצני אבל במהרה זרם על השלוחה עד נקודה 8
    פה תכננתי למשוך על השלוחה אבל דני שרץ קדימה משך אותנו לערוץ לדאבל נוח מהיר וכייפי ודהרנו בו בלי להרגיש
    בנקודות 9 חתכנו את הפיתול בוואדי בדבל נוח והמשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 10
  • פה פנינו בדרך המסומנת סימון שבילים אדום ובסופה קיר אכזרי עד נקודה 12
    רוב החברה לא טיפסו את הקיר כמוני אלא עלו עם הדרך הנוחה המתעקלת משמאל ומגיע בשיפוע נוח לנקודה 12
    פה ניתן להמשיך על השלוחה לכיוון הר קטום (15)
  • אנחנו ירדנו עם הדרך לנקודה 13 ובה פנינו לסינגל נוח ומהיר בערוץ
    בנקודה 13 הבנתי שאנחנו נמוכים מדי ונפספס את הר קטום אליו רציתי להגיע וחתכנו ברכיבה משולבת בהרבה הליכה כ 150 מ' (נקודות 13) אל השלוחה בה חברנו לסינגל נוח שהוביל אותנו עד מרגלות הר קטום בנקודה 14
    פה עלינו רגלית להר (15) וחלקנו החליט שמתאים לו לרדת עם האופניים ולכן חזרו להביא את האופניים וירדו בשביל שיורד מהר קטום צפונה
    השאר ירדו במסלול שבהקלטה ובמפה וכולם נפגשו בנקודה 16
  • בנקודה 16 חברנו לסינגל חלוקים ורכבנו עליו לנקודה 17 בה הוא ממשיך על דרך 4X4 שעולה לתצפית על הר צרור בנקודה 18
    המשכנו בדהרה במורד הדרך עד לפני הצומת עם ציר הנפט שבו חתכנו  לציר הנפט בנקודה 19
  • פה פנינו ורכבנו על ציר הנפט שבשלב מסויים עובר בין שדות עד כביש 204 בנקודה 20
    פה רכבנו ימינה בכביש עד נקודה 21 ליד חרבת חלוקים בו טיפסנו בדרך 4X4 שהיא חלק מסינגל חלוקים עד נקודה 22
    פנינו שמאלה בדאבל עד חיבור לסינגל חלוקים בנקודות 22
  • כאן ירדנו עם סינגל חלוקים לעץ השיטה הענק שבנחל עץ (23) והמשכנו בנחל עץ בסימון של גיאופן בעלייה מאד מתונה בערוץ ל"תוספת הצפונית" של סינגל חלוקים
    העלייה היא בדבל נוח בערוץ ובנקודה 24 מתחיל קטע סינגל יפה (האהוב עליי ביותר בסינגל חלוקים) שיורד עד כביש 204 בנקודה 25
  • חצינו את הכביש ובצידו השני חברנו לסוללה (26) שמהווה את סכר ברועה ורכבנו עליו עד צומת הדרכים בנקודה 27