Friday, November 07, 2014

אליקים

תאריך :  7-11-2014

צומת אליקים - מטווחים של אליקים - סינגל חגית - סינגל בת שלמה - מושב בת שלמה - מחלף בת שלמה - המושבה בת שלמה - נחל דליה - הר חורשן - סינגל ג'ואל - צומת חורשן - עין משרה - נחל דליה - חצייה מתחת כביש 6 - נחל שלף - עין מחוללים - עין דמומית - עין שלף - חציית כביש "גלעד-צומת אליקים" - שביל אופניים ליד רמת השופט - מועצה איזורית מגידו - נחל שופט - עין ריחנייה - כביש "גלעד-צומת אליקים" - כניסה לעין העמק - כניסה לאליקים - צומת אליקים

נקודת יציאה :  רחבת חנייה בתחנת הדלק מצפון מערב לצומת אליקים

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• היום היו לי תוכניות משפחתיות לצהריים ולכן תכננתי רכיבה קצרה שתסתיים עד 10:00
    החלטתי לכן על מסלול קרוב וזורם שיסתיים תוך 3 עד 3.5 שעות ברוטו
    הייתי צריך גם מסלול שאין בו בעיית בוץ ולכן תפרתי את המסלול הנ"ל ברמות מנשה בדרכים וסינגלים שברובם ניתן לרכב גם בגשם ובשאר אפשר לרכב כמו הפעם כיומיים אחרי הגשם
    ניתן לומר שפרט לקטע של סינגל חגית שניתן לעקפו על ידי רכיבה בדרך ה 4X4 שמעליו ולחבור ישר לסינגל בת שלמה , ניתן לרכב את המסלול בגשם בלי בעיה
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ויצאנו בכביש "צומת אליקים-דלית אל כרמל" ימינה ומיד בנקודה 2 פנינו לדרך 4X4 טובה לכיוון המטווחים של אליקים
    הדרך חוצה מאחורי המבנים של המטווחים כך שגם כשיורים ניתן לרכב שם
    בנקודה 3 נבנתה חסימה לרכב מסלעים אבל יש מעבר נוח ברכיבה לאופניים
    המשכנו בדרך עד צומת הדרכים לפני חורשה בנקודה 4
  • פה פנינו שמאלה וטיפסנו בדרך עד צומת הדרכים על הרכס בנקודה 5 והלאה עם הדרך עד מפגש עם סינגל חגית המסומן בסימון שבילי אופניים של קק"ל בצבע צהוב בנקודה 6
  • פה נכנסנו לסינגל וירדנו איתו תוך פיתוליו עד חציית הדרך בנקודה 7
    פה התחלנו בטיפוס וכעבור מטרים בודדים פנינו ימינה לסינגל בת שלמה לחלקו הצפוני המסומן גם הוא בסימון צהוב וגם כשביל ריצה
    הדהירה בחלק הצפוני של סינגל בת שלמה נהדרת בניגוד לחלקו הדרומי המתפתל בצורה מיותרת
    עזבנו את הסינגל בקצהו המערבי בדרך בנקודה 8 וכעבור כ 100 מ' בדרך מערבה הגענו לצומת דרכים בנקודה 8
  • מכאן דהירה במורד דרך שחלקה סלול לכיוון מושב בת שלמה
    בנקודה 10 חוצים את הכיכר שליד המכולת וממשיכים וחוצים את מחלף בת שלמה לכיוון המושבה (11) וממשיכים דרך הרחוב הראשי של המושבה בת שלמה
    בנקודות 12 יש ירידה דרדרתית בדרך ואחריה ממשכים וחוצים 2 ערוצים שלעתים מלאים מים (הפעם לא) ומגיעים לצומת הדרכים בנקודה 13
  • פה פנינו ימינה בסימון שבילים אדום עד צומת הדרכים בנקודה 14
    פנינו שמאלה בדרך האמצעית שתחילתה מישורי בסימון ירוק ואחר כך אדום
    הדרך מטפסת במתינות עד צומת הכניסה לסינגל  הגדר ימינה ולסינגלי ג'ואל והחזירים שמאלה בנקודה 15
  • אנחנו פנינו שמאלה לסינגל ג'ואל וזרמנו איתו עד הדרך שעל הרכס בסימון אדום בנקודה 16
    פה פנינו ימינה עם הדרך דרך הצומת הראשית של חורשן (17) והלאה בסימון שחור עד צומת הדרכים בנקודה 18 שסופה ירידה
    המשכנו בירידה , הפעם בסימון כחול עד ליד ערוץ נחל דליה בעין משרה בנקודה 19
  • פה יש קטע פסטורלי של רכיבה על דרך 4X4 רחבה כשבצדדים שדות וקצת יותר רחוק עצים יפים
    בצומת בנקודה 20 פונים שמאלה ומטפסים במקביל לכביש 6 ובסוף העלייה יורדים למעבר מתחת כביש 6 בנקודה 21 וממשיכים מעברו השני בדרך 4X4 טובה שתחילה מטפסת כמה מטר וממשיכה לאורך נחל שלף
    בנקודה 22 ליד מנהרת המוביל הארצי פונים עם הדרך שמאלה וממשיכים עד עין מחוללים (23)
  • פה עצרנו לארוחת בוקר והמשכנו במעלה הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 24
    פה פנינו ימינה והתחלנו בטיפוס מתון בדרך 4X4 קצת קופצנית בגלל האבנים עד חיבור לכביש "גלעד-צומת אליקים" בנקודה 25
  • בנקודות 25 חצינו את הכביש והמשכנו כמה מ' מצפון לו וחברנו לשביל האופניים הסלול
    רכבנו בשביל האופניים עד יציאה ממנו אל כביש "רמת השופט-צומת עין השופט" בנקודה 26
    פנינו שמאלה בכביש ואחרי כמה עשרות מ' פנינו למועצה האיזורית מגידו (27)
  • פה נכנסנו לכיוון המועצה וחצינו בכביש הפנימי ויצאנו בדרך לצומת הדרכים בנקודה 28
    פה רכבנו על הרכס ובהמשך ירידה מהירה לנחל שופט בצומת הדרכים בנקודה 29
    פנינו שמאלה וטיפסנו בדרך התלולה עד עין ריחנייה בנקודה 30
  • מכאן המשכנו בטיפוס מתון בדרך 4X4 טובה עד כביש "גלעד-צומת אלייקים"
    דהרנו מכאן בשולי הכביש עד תחנת הדלק (1)