Friday, December 12, 2014

הר ניתאי

תאריך :  12-12-2014

חניית בית הקברות של טבריה - טיילת טבריה - רח' הפלמ"ח - ליד תל רקת - נחל רקת - כביש 90 - ליד מתחם גלילאו - צומת מגדל - כביש לוואדי חמאם - סינגל ארבל - וואדי חמאם - הר ניתאי - פסגת הר ניתאי - נחל ארבל - עין ניתאי - כפר זיתים - בקעת ארבל - מושב ארבל - ליד פסגת הר ארבל - סינגל שביל ישראל - עינות קוצר - נחל רקת - כביש "טבריה-ארבל" - מצפה - חציית כביש 77 - שדרות ספיר בטבריה - יער שווייץ - סינגל "בן זומא" - ליד עין בן זומא - חניית בית הקברות של טבריה

נקודת יציא
ה :  רחבת חנייה גדולה ליד בית הקברות של טבריה מול חוף גיא

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• היום חזרתי לפסגת הר ניתאי עליו הייתי בפעם הראשונה והאחרונה לפני כ 30 שנה בערך (אז כמובן בטיול רגלי לבדי - אני זוכר טוב את המנגו הענק שאכלתי בפסגתו)
    הפעם חזרתי לשם עם אופניים אם כי הקטע האחרון מאיזור המטעים עד המצוק לא רכיב או חלקית מאד - אבל שווה את הביקור ואת התצפית משם
    המסלול דומה למסלול שעשינו בשנה שעברה :
    אבל הכנסתי הרבה שינויים כמו למשל העלייה להר ניתאי
  • התחלנו בטבריה ליד חוף גיא (1) ורכבנו על המדרכה בכביש סובב כנרת עד שבנקודה 2 פנינו לטיילת של טבריה ברכיבת אורבן נחמדה
    יצאנו מהטיילת לצומת של מרכז טבריה בנקודה 3 ועלינו ברחובות וחברנו בנקודה 4 לרחוב שבהמשכו חובר לכביש 90
    הרכיבה היא על מדרכה נוחה וכנ"ל בכביש 90 עד נקודה 5
    פה פנינו שמאלה לדרך שמאלה שמטפסת לכיוון תל רקת
    בצומת הדרכים (6) שאחת מהן עולה לתל רקת פנינו לדרך 4X4 טכנית במידת מה היורדת לנחל רקת
    כשהיא מגיעה למטה למטעים המשכנו בדרכי 4X4 עד כביש 90 בנקודה 7
  • פה רכבנו בשולי הכביש עד צומת מגדל בנקודה 8
    מכאן עוד קטע כביש קצר עד צומת הפנייה לוואדי חמאם בנקודה 9
  • כאן נכנסנו לסינגל ארבל שהוא גם בסימון שביל ישראל עד חיבור לכביש של וואדי חמאם בנקודה 10
    המשכנו בטיפוס על המדרכה ביישוב וואדי חמאם עד סופו בנקודה 11 והלאה בדרך 4X4 טובה שמטפסת לכיוון כביש הגישה לרביד
    עזבנו את הדרך בצומת הדרכים בנקודה 12 ופנינו לדרך טובה שמטפסת להר ניתאי
    הנוף הנשקף של הר ארבל והר ניתאי , הכנרת והגולן מרשים
    סוף הטיפוס בצומת דרכים במטע בנקודה 13
    מכאו רכבנו בדרכי מטעים ודבלים בשוליו של המטע עד שער פתוח בגדר בנקודה 14
  • מכאן הלכנו בעיקר עם כמה מטרים רכיבה פה ושם עד החומה על הר ניתאי בנקודה 15
    פה השארנו את האופניים והמשכנו רגלית עד קצה המצוק של הר ניתאי בנקודה 16
    אחרי ארוחה קלה ותצפית חזרנו לאופניים (15) והלאה ברכיבה/הליכה (בכיוון הזה הרכיבה נוחה יותר בגלל שהכיוון הוא ירידה) עד נקודה 14
  • רכבנו חזרה בשולי המטע והלאה בדבל עד שער בקצה המטע בנקודה 17
    פה מתחילה ירידה טובה בדבל טכני שיורד מתלילות ובפיתולים כשהכל ירוק מסביב לערוץ נחל ארבל (18)
    הירידה כולה רכיבה לחלוטין
    טיפסנו בדרך ה 4X4 במעלה נחל ארבל עד צומת הדרכים בנקודה 19
    הקטע 18-19 מסומן בסימון שביל הבשורה
  • פנינו שמאלה והמשכנו בדרך שמסומנת בסימון שביל הבשורה וסימון כחול עד צומת הדרכים בנקודה 20 בכרם זיתים
    פה פנינו שמאלה לדרך שחוצה את בקעת ארבל דרך היישוב כפר זיתים (בין נקודות 21 ל 22) והלאה למושב ארבל אליו נכנסנו בנקודה 23
    פנינו בארבל שמאלה לכביש העולה לאתר הרט"ג בראש הארבל
    טיפסנו בגביש בעלייה תלולה עם נוף נהדר של הארבל , הר ניתאי וכל השאר
    בנקודה 24 ניתן לפנות לביקור בשרידי בית הכנסת העתיק בארבל שנמצא בנקודה 25
    אנחנו המשכנו בעלייה עד הכניסה לאתר הארבל בנקודה 26 (אסור כמובן לרוכבים - רשות שמורות הטבע !!!)
    פה פנינו לדרך מקבילה לגדר השמורה שעולה עוד עד נקודת תצפית טובה בנקודה 27
  • פה מתחיל קטע מדהים של רכיבה בסינגל שביל ישראל עם נוף מדהים של הכנרת והצפון
    ירדנו עם דרך בירידה קלה עד נקודה 28 ליד המאגר
    פה נכנסים לסינגל שמקיף את המאגר
    ממשיכים עם הסינגל שבהמשך קצת אחרי המאגר הופך דבל וממשיך לרדת כשהנוף הנהדר משמאלנו עד צומת הדרכים בנקודה 29
    פה בפעם הקודמת המשכנו בשביל ישראל לכיוון כפר חיטים ואז בסינגל שירד לנחל רקת
    הפעם החלטנו לרדת בשביל צופה כנרת בירידה עד צומת הדרכים בנקודה 30
  • מכאן המשך רכיבה בשביל צופה כנרת תוך טיפוס בדרך 4X4 בנחל רקת עד כביש "טבריה-ארבל" (31)
    פנינו על הכביש מזרחה עד נקודה 32 בה פנינו לדרך 4X4 טובה שמטפסת לכיוון מצפה
    בנקודה 33 במצפה המשכנו בטיפוס ואז פנייה ברחוב עד הגעה לכביש 77 בנקודה 34
  • חצינו את הכביש במעבר חצייה בצומת הכניסה למצפה ובצד השני של הכביש עלינו ללא שביל ברור לרחוב שמדרום וחתכנו דרך מספר רחובות ודילוג מעל מעקה בין רחובות לא מחוברים והלאה עד שדרות ספיר בנקודה 35
    מכאן טיפסנו במעלה שדרות ספיר על המדרכה שנמשכת בנוחות לכל אורכו
  • בנקודה 36 ירדנו לדרך 4X4 ליער שווייץ ודהרנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 37
    פה ירדנו בדרכי נוף וחצינו עיקולים פה ושם בסינגלנונים קצרים
    בנקודה 38 ירדנו בדרך נוף בסימון שבילים שחור עד נקודה 39
    פה ירדנו בסינגל "בן זומא" הנהדר בעל השיפוע המטורף
    הסינגל יורד כ 150 מ' גובה בין נקודה 39 לנקודה 40
    מכאן בדאבל עד נקודה 41 והלאה בדרך 4X4 שאיתה המשכנו עד רחבת החנייה של בית הקברות של טבריה (1)