Friday, December 19, 2014

נחל שקמה

תאריך :  19-12-2014

צומת יד מרדכי - חציית כביש 34 - נחל עובד - נחל שקמה - גשר דיר סנייד - תחנת דיר סנייד - חציית כביש 4 - שמורת כרמיה - חציית נחל עובד - נחל שקמה - ליד קיבוץ כרמיה - כביש 3411 (כביש גישה לזיקים) - חניון נבי מרעי - רכס הנקניק (רכס כורכר מצפון ליד מרדכי) - כביש 3411 - כביש 4 - צומת זיקים - גשר מעל הרכבת בדרך לגברעם - נחל עובד - יער גברעם - סינגל גברעם המזרחי - ליד גברעם - סינגל גברעם - סינגל ממזרח לגברעם - נחל שקמה - יער ארז - נחל שקמה - חצייה מתחת לרכבת וכביש 34 - דרך מקבילה לכביש 34 - נחל עובד - צומת יד מרדכי

נקודת יציא
ה :  תחנת דלק בצומת יד מרדכי

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• בתחילת השבוע הרגשתי שהמסלול שיתאים ביותר לששי הוא סיבוב באיזור זיקים , גברעם ...
    זאת בגלל הגשם הטוב שירד בסוף השבוע הקודם והידק את החולות , מספר ימים יבשים שייבשו את רוב השלוליות אבל ישמרו על אדמה מהודקת בד"כ , הכל יהיה ירוק בוהק אחרי חודשיים של גשמים משובחים וימי שמש רבים ביניהם , מזג אוויר קריר ונעים היום
    אכן הכל ענה בול לציפיות ויצא טיול משובח רב ק"מ ומגוון
    ביקרנו גם באתרים הקשורים לקרבות כיבוש הארץ ע"י הבריטים מהטורקים במלחמת העולם הראשונה בנובמבר - דצמבר 1917 , דבר שהתאים לחומר הרב שקראתי ועדיין קורא בנושא לאחרונה
    באביב עשינו מסלול דומה בקטעים רבים אבל ארוך בהרבה : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/yad1
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) ומיד אחרי חציית תעלה קטנה (ברכיבה) המשכנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש 34 מצפון עד למעבר מתחתיו בנקודה 2
    בגלל שהיתה שלולית גדולה מתחת למעבר חששנו וחצינו את הכביש (אבל כשחזרנו לכאן בסיום , הימרנו וראינו שהשלולית לא עמוקה והיה קל לחצות אותה ברכיבה בלי להרטב)
    אחרי חציית הכביש המשכנו בדרך 4X4 בכיוון כללי דרום לכיוון נחל שקמה כשעוברים בנוף שדות ירוקים ועצי שקמים אופייניים
    בנקודה 3 ליד נחל שקמה עלינו על דרך נוף בסימון שבילים כחול מערבה עד גשר הרכבת הטורקי דיר סנייד בנקודה 4
  • פנינו ימינה ורכבנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 5 ליד תחנת הרכבת דיר סנייד ופנינו שמאלה עם הדרך עד כביש 4 בנקודה 6
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך סלולה בשמורת כרמיה
    אחרי מעבר גשר בדרך בנקודה 7 פנינו שמאלה לדרך 4X4 חולית אבל מהודקת ורכיבה (בגלל הגשם שהיה לפני שבוע) בשמורה
    בנקודה 8 פנינו לדרך טובה ימינה סביב קיבוץ כרמיה ובנקודה 9 עלינו על כביש פנימי לנקודה 10 עד ליד אחד משערי הקיבוץ
    פה בנקודה 10 פנינו ימינה לכביש עד נקודה 11 והמשכנו בדרך 4X4 בשדות עד מפגש עם כביש הגישה לזיקים בנקודה 12
  • פנינו ימינה ורכבנו בשולי הכביש קטע קצר עד נקודה 13 בה פנינו שמאלה לדרך נוף של קק"ל ממערב לרכס הכורכר (שנקרא בפי הבריטים רכס הנקניק ונלחמו עליו בקרב קשה בו עיקבו הטורקים הנסוגים את הבריטים בנובמבר 1917)
    בנקודה 14 פנינו לדרך שמטפסת לראש הרכס ובשיאו בצומת הדרכים בנקודה 15 פנינו ימינה לדרך על הרכס עד מפגש עם כביש הגישה לזיקים בנקודה 16
  • פה פנינו שמאלה בכביש לצומת עם כביש 4 ואחרי חציית כביש 4 רכבנו במדרכה שבמזרחו עד צומת זיקים בה פונים לכביש הגישה לגברעם (18)
    המשכנו מחצייה על הגשר שמעל המסילה והלאה בכביש עד נקודה 19
  • פה נכנסנו לדרכי שדות טובות ולא בוציות (יש דרכים באיזור שהן כן בוציות אבל כל אלה שרכבנו בהן לא בוציות כ 5 מימים אחרי גשם חזק)
    רכבנו מנקודה 20 במקביל לנחל עובד
    בנקודה 22 ליד המסילה פנינו לדרך מקבילה לה מדרום ובנקודה 23 פנינו דרומה בדרכי 4X4 בין שדות ומטעים ונכנסות ליער
  • בנקודה 26 פגשנו את סינגל גברעם המזרחי המסומן בסימון שביל אופניים עם רקע אדום (כמו בבארי ולא כמו סימוני שבילי האופניים החדשים יותר של קק"ל)
    זהו קטע יפה ולונה פרקי מהיר שמגיע עד לשער האחורי של גברעם בנקודה 27
    פנינו ימינה על דרך לבנה טובה שהיא חלק מסינגל ברעם עד חיבור לכביש הגישה לגברעם בנקודות 28
    בנקודות 28 רכבנו על הכביש עד הכניסה לחנייה של סינגל גברעם כ 100 מ' דרומית לכביש
  • המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 29 השביל הופך סינגל ומטפס במתינות רבה
    סינגל גברעם הפתיע לטובה לעומת מה שזכרתי מפעמים קודמות שרכבתי פה והיה מהודק כמו שצריך
    ראינו גם סימונים של דגלונים של השיפוצים הנעשים בסינגל בדיוק עכשיו ע"י קק"ל
    סימון הסינגל הוא כמו שציינתי קודם סמל אופניים אדום
    המשכנו על סינגל גברעם הרשמי עד נקודה 32
  • פה פנינו ללא שביל כ 5 מ' וחברנו לדרך 4X4 בנקודה 33
    המשכנו בדרך ימינה ובנקודה 34 ירדנו לקטע סינגל לונה פרקי נהדר שזורם תחילה בירידה קלה וממשיך ומטפס ומתפתל עד סופו בנקודה 35 בו נפתח נוף פתוח וירוק - סיום נהדר לסינגל
  • מכאן מתחילה החזרה בדרכי 4X4 בשדות ירוקים
    יש ירידה מתונה ארוכה לנקודה 37 ואז ממשיכחם בדרכים מקבילות בערך לנחל שקמה עד ליד יער ארז בנקודה 38
    הקפנו את יער ארז ממזרח וצפון בדרך טובה בסימון אדום עד נקודה 39 והלאה בין מטעים ופרדסים לנקודה 40
    פה פנינו שמאלה בכדי להגיע למעבר מתחת המסילה וכביש 34 בנקודה 41
  • חצינו מתחת למסילה והכביש ומיד אחרי המעבר מתחת לכביש פנינו שמאלה לדרך סלולה בסימון שבילים שחור שמבוססת על כביש 34 הישן
    רכבנו עליה עד סופה בנקודה 42
    מכאן בכדי לא לרכב בכביש המשכנו בדרכים קצת חוליות אבל רכיבות עד חיבור לדרך עליה רכבנו בבוקר בנקודה 43
    מכאן פנינו ימינה ועברנו מתחת כביש 34 במעבר בנקודה 2 והמשכנו בדרך עד האוטו (1)