Friday, December 26, 2014

אל הגלבוע בדרך התלולה

תאריך :  26-12-2014

חניית הגן גורו - דרך סביב הסחנה - עין חיים - עליית הסרפנטינות להר ברקן - חרבת גדודה - כביש הגלבוע - הר ברקן - חניון אירוס הגלבוע - הר אחינועם - סינגל רום גלבוע - מרגלות הר יצפור - ליד מעלה גלבוע - דרך אדומה ליד הגדר - כביש הגלבוע - מירב - מלכישוע - הר אבנר - ליד חרבת נר - שביל מעל נחל בזק - חציית כביש 667 - דרך למרגלות הגלבוע , נחל מלכישוע - נחל אבינדב - חרבת מגדע - שביל עמק המעיינות - עין מודע - ליד מצפה השלושה - נחל קיבוצים - סביב הסחנה - חניית הגן גורו

נקודת יציא
ה :  חנייה של הגן גורו (בכניסה לסחנה)

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• הרבה פעמים טיפסנו לגלבוע במקביל לנחל בזק בעלייה המסתיימת בהר אבנר
    הפעם החלטתי לשנות ולרדת אותה ובשביל זה היינו צריכים לעלות מכיוון אחר והחלטתי לבדוק את העלייה האכזרית והתלולה מאיזור הסחנה דרך הסרפנטינות להר ברקן
    אכן עלייה קשה עם קטעים בחלקה הראשון בשיפועים קשים מאד מתוגברים באבנים שדרשו אפילו את החזקים שבינינו להוליך את האופניים
    עם זאת העלייה מלווה בנוף נהדר ומרגע שהסתיימה המשכנו בנופים המרהיבים לכל הכיוונים והכל טובע בירוק
    הירידה ממלכישוע והר אבנר חזרה לעמק היתה מהירה ויפה
  • התחלנו מחניית הגן גורו (1) ויצאנו לכביש שמוביל לחנייה האחורית של הסחנה עד נקודה 2
    פה ירדנו לדרך שדות ואיתה המשכנו עד נקודה 3
    בנקודות 3 חצינו רגלית לכיוון הכביש המטפס לגלבוע (כביש "צומת מעלה גלבוע-מעלה גלבוע")
    רכבנו בכביש ימינה לנקודה 4
  • פה פנינו לדרך ה 4X4 שמטפסת לגלבוע
    כשיוצאים משטח המטעים ומתחילים לעלות על הגלבוע השיפוע מתחיל סביר אבל לאט לאט הוא נהיה תלול והופך לקטע קצר ללא רכיב
    בנקודה 5 פוגשים את הדרך המתפתלת העולה בית אלפא שהיא כנראה תחליף רכיב יותר לתחילת העלייה (גם לקטע הנ"ל שיפועים קשים)
    בנקודה 6 פוגשים את הדרך המסומנת כחול המגיעה מעין הסמל עליה כבר רכבנו בעבר ומכאן כבר יצא לנו לטפס
    פה מתחילות הסרפנטינות בדרך שבתחילה השיפוע תלול אבל במהרה מתחיל השיפוע להשתפר ונוח לטיפוס לא קשה
    הדרך מגיעה לסוף העלייה במפגש עם כביש הגלבוע בנקודה 7
  • מכאן רכבנו בכביש הגלבוע ופנינו בנקודות 8 אל מגדל התצפית שבראש הר ברקן
    אחרי תצפית ירדנו חזרה לכביש הגלבוע ודהרנו במורדו עד נקודה 9
  • פה פנינו ימינה לחניון האירוסים ובנקודה 10 חברנו לסינגל רום הגלבוע
    מכאן רכיבה בסינגל רום הגלבוע
    סה"כ הרכיבה היתה סבירה כ 3 ימים אחרי הגשם האחרון אבל במקומות המוצלים יותר הסלעים היו חלקים במקצת
    בנקודות 11 הסינגל עובר קטע קצר בכביש ושוב ממשיך ביער עד נקודה 12
    פה יש פיצול אפשרי בסינגל לכיוון השער של מעלה גלבוע
    אנחנו המשכנו עם הסינגל לקטע הירידה החמוד שלו עם הברמים בכרם הזיתים עד סוף הפיתולים בנקודה 13 בה יצאנו לדרך ה4X4 הטובה המסומנת בסימון שבילים אדום
  • רכבנו בדרך המקבילה בערך לגדר עם הפלסטינאים
    בנקודה 14 התפתינו לעזוב את הדרך הלבנה והמשכנו בדרך 4X4 בירידה אבל בשלב מסויים הגענו לשדה חיטה והמשכנו בתוכו על פסי הדישון (קוליסים ברורים בשדה - ראה בסרטון) ואז בנקודה 15 עברנו מעל גדר בקר ו 10 מ' הובלת האופניים חזרה לדרך הלבנה
  • המשכנו עם הדרך שמתחילה לטפס כאשר קטע העלייה סלול ומיד אחריה רכיבה יפה בחורשה קסומה ודהירה בירידה אחרי החורשה עד כביש הגלבוע בנקודה 16
    בכביש פנינו ימינה וטיפסנו עד ליד הכניסה למירב (17) והמשכנו עם הכביש בירידה לערוץ ואז הכביש מתחיל לטפס בעלייה ארוכה למלכישוע שהשער שלה בנקודה 18
    המשכנו בהקפת מלכישוע בדרך הסלולה עד נקודה 19
  • מכאן מתחילה הירידה הארוכה שלשמה "סבלנו"
    מתחיל בדהירה אטית בדרך 4X4 ואז מאיזור החירבה שאחרי חרבת נר מתחילה ירידה מתפתלת תלולה ומהירה
    הדרדרת לא רצינית והדהירה כייפית עד צומת הדרכים למרגלות הגלבוע בנקודה 21 במפגש הדרך השחורה בה ירדנו עם הדרך הכחולה שבאה מנחל בזק
    הירידה עדיין לא נגמרת וממשיכים בירידה מתונה יותר עד חיבור לכביש 667 בנקודה 22
  • רכבנו בדרך שלמרגלות הגלבוע
    בנקודות 24 מגיעים מהירידה מבריכת המים לכביש המחצבה ויורדים ימינה בכביש כמה עשרות מ' וממשיכים בדרך
    באיזור העיקול בנקודה 25 רואים את העבודות של מפעל החשמל ההולך ונבנה שיעלה מים בשעות הלילה ויוריד מים בשעות שהחשמל יקר וייצר חשמל
    בנקודה 26 עזבנו את הדרך שממשיכה לכיוון רשפים ונכנסנו לשביל הסלול של עמק המעיינות שהוביל אותנו לכיוון הסחנה