Thursday, January 29, 2015

בין שחרות לקטורה

תאריך :  29-1-2015

שחרות - שביל ישראל דרומה משחרות - שביל ישראל לאופניים - נחל עשרון -
נחל שחרות - שביל ישראל לאופניים בעלייה להר שחרות - הר שחרות - נחל יתרו - חולות כסוי - שביל ישראל לאופניים - נחל כסוי - נחל יתרו - מעלה יתרו - קטורה

נקודת יציא
ה :  במרכז היישוב שחרות

נקודת סיום : חדרי האירוח בקיבוץ קטורה

קובץ TRK

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)

• זהו טיול מדברי קלאסי הכולל גם סינגלים ונאקבים זורמים אבל גם הליכה מכובדת ברגל בשבילים דרדרתיים וסתם בר בשטח
    הנופים כמובן נהדרים , גם נופי מדבר וגם נופים של רכיבה על הרכס התלול שמעל הערבה
  • התחלנו משחרות (1) ויצאנו דרומה בדבל שאחרי חציית הוואדיון בנקודה 2 חוברים לסינגל שביל ישראל שמטפס וחושף נוף נהדר אל הערבה
    בנקודה 3 פנינו ימינה לשביל ישראל לאופניים (הפוך לכיוון המסומן - לכן רואים את האבנים עליהם יש סימון אבל הסימון בצד ההפוך)
    הסינגל ברור לחלוטין ובנוי היטב ומהודק - עבודה למופת
    טסים בסינגל עד נחל שחרות ולכביש הגישה לשחרות בנקודה 4
  • מכאן בכביש כי לא ראינו את הפנייה להמשך הסינגל ובנקודה 5 פנינו לדרך 4X4 בסימון ירוק
    בנקודה 6 פגשנו שוב את שביל ישראל לאופניים וטיפסנו בו צפונה בקטע מדהים של רכיבה ארוכה על קו המצוק בסינגל נוח ומתפתל לפעמים עד ראש הר שחרות
    משם הוא ממשיך בירידה על קו המצוק עם תצפיות נהדרות לערבה עד שהוא פונה צפון מערבה ויורד לנחל יתרו
    מנקודה 7 הסינגל הופך לדרך 4X4 עליה דהרנו עד נקודה 8
  • פה ניתן להמשיך בשביל ישאל לאופניים עם הדרך לנקודה 9 ואז על הכביש בבקעת עובדה עד נקודה 10 ואז פנייה לדרך 4X4 בסימון אדום לחולות כסוי
    אנחנו חתכנו את ערוץ נחל יתרו בר בשטח במקום להגיע עד הכביש
    זה היה כרוך בכמה מטרים רגליים אבל השאר רכיב בצורה סבירה
    בנקודה 11 חברנו לדרך ה 4X4 ועצרנו ליד הדיונה הדרומית של חולות כסוי בנקודה 12
    פה השתעשענו בדיונה הנהדרת של חול דק גרגר ועדין
    התגלגלתי במורד הדיונה עד שיצא לי חול מהאזניים - כייף אדיר
  • המשכנו ברכיבה בדרך המסומנת אדום ובנקודה 13 עלינו איתה שמאלה אל הרכס והמשכנו עם שביל ישראל לאופניים שהופך כאן שוב לסינגל עד נחל כסוי
    בנקודה 14 בגדה הצפונית של נחל כסוי עזבנו את שביל ישראל לאופניים שממשיך צפונה לנאות סמדר
    טיפסנו במעלה נחל כסוי שמנקודה 14A הופך ללא רכיב כמעט ומטפסים במעלה הערוץ או בשביל דרדרתי על הגדה הדרומית עד קצה השלוחה שבנקודה 15
  • פה ירדנו בערוץ לנחל יתרו וקטע רכיב יפה על מצוק הוואדי בין נקודה 16 ל 17
    בנקודה 17 פוגשים את הדרך המסומנת סימון שבילים כחול
    בגלל הקלטה שהיתה לנו לא פנינו אליה למרות שההמלצה שלי לאחר מעשה היא לרדת את מעלה יתרו מכאן עם הסימון הכחול
    אנחנו המשכנו ברכיבה נוחה בר בשטח בנחל יתרו ולקרת נקודה 19 נכנסנו לערוצון ההולך וצר שהופך ללא רכיב לכמה עשרות מ' אותם טיפסנו עד הרכס בנקודה 19
  • מכאן התחלנו לרדת במעלה יתרו
    תחילה ירידה דרדרתית רכיבה לחלקנו עד חיבור לסינגל הכחול בנקודה 20
    ההמשך גם הוא רכיב בחלקים לרובנו ומאתגר עד נקודה 21
  • מנקודה 21 ירדנו בר בשטח ברכיבה מהירה על שטח זרוע אבנים אבל רכיב עד חיבור לדרך 4X4 בסימון שבילים אדום בנקודה 22
    המשכנו עם הדרך האדומה עד שבשלב מסויים הדרך לוקחת ימינה ללא סימון עד ליד קטורה בנקודה 23
    כאן בדקנו אם יש כניסה לקיבוץ מצפון לחווה הסולרית והתברר שלא ולכן הקפנו את החווה הסולרית מדרום ונכנסנו דרך שער אחורי של הקיבוץ הפתוח בשעות היום בנקודה 25 והלאה עד החדרים שלנו בנקודה 26