Friday, January 16, 2015

נחל כמריר ונחל קינה

תאריך :  16-1-2015

ערד - איזור תעשייה ערד - נחל מלחתה -
הר בריר - נחל רובע - נחל כמריר - יובל של נחל חימר - חרבת רדום - נחל קינה - נחל כיסן - הר קינה - מנחת ערד - איזור תעשייה ערד - ערד

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד תחנת דלק אלון ופאב המוזה בערד

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• לפני קצת יותר מחודש רכבו קבוצת "מוליכים למחצה" בטיול שתכנן נמרוד עירון ופרסם דודי אלון
    בתאור המסלול שלהם היה נראה שהנאקב רכיב כמעט לחלוטין
    במציאות התברר שיש הרבה קטעי הליכה אם כי סך הכל המסלול זורם בדרך כלל
    לקחתי את המסלול שלהם והוספתי שינוי קל בהתחלה ושינוי בקטע האחרון ביציאה מנחל קינה לערד בו השתמשתי בנאקב שראיתי בפעמים הקודמות שעברתי כאן
    מאד הפתיעו אותנו הכמות הגדולה של הכפרונים הבדוויים ברמה מהמנחת ועד נחל כמריר והילדים הבדווים והרועים ליוו אותנו בהרבה מקטעי הנאקב
    סה"כ זוהי תפירה משובחת של נאקב באורך כ 20 ק"מ בנופים יפים של נחל כמריר ונחל קינה
  • התחלנו מ"המוזה" (1) ומיד ביציאה מתחנת הדלק עלינו על שביל האופניים שבצד הצפוני של כביש 31 עד הפנייה לאיזור התעשייה בנקודה 2
    פה חצינו את הכביש והתחלנו ברכיבה לכיוון המנחת
    בנקודה 3 פנינו ימינה לרחוב באיזור התעשייה ובנקודה 4 נכנסנו שמאלה לדרך 4X4
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 בין כפרונים בדווים ברכיבה מהירה בד"כ
    בגלל שבימים האחרונים ירד כאן גשם עקפנו שלוליות פה ושם ולא יכולנו לקצר סיבובים בר בשטח מחשש לבוץ
  • בנקודות 6 ליד מבנה בדווי ירדנו מהדרך בר בשטח בלי שביל ברור ובנקודה 7 מתחיל הנאקב
    הרכיבה בירידה קלה בערוץ
    בין הנקודות 8 ל 9 השביל הופך לדרך 4X4 ואחריה עד הסוף פרט לקטעים מאד קצרים של 4X4 השביל מבוסס על נאקבים ושבילי עזים ופשוט צריך לבחור את השביל הנוח ביותר
    הנאקב מתחיל לטפס מעל נחל כמריר ומומלץ לבחור בשבילים הגבוהים יותר בדרך כלל כדי לא לאבד גובה
  • בנקודה 10 עוזבים את הנאקב הברור ברוב הזמן ויורדים ירידה קצרה ותלולה אך רכיבה לרובנו לערוץ של יובל של נחל חימר
    בנקודות 11 מטפסים רגלית בתלילות עד חיבור לנאקב זורם שממשיך עד מתחת חרבת רדום בנקודה 12
    פה חוברים לסימון השבילים הכחול ויורדים בנאקב הנהדר שבו קטעים יפים על מדף סלע שמתחיל בנקודה 13 (ראה תמונות) מעל נחל קינה
    השביל יורד עד ערוץ נחל קינה ואז ממשיכים עוד קצת בערוץ עד נקודה 14
  • פה פוגשים את סימון השבילים הירוק ועולים איתו בנאקב רכיב שמטפס לרמה
    בנקודות 15 השביל הופך תלול מאד ולא רכיב ומטפסים איתו עד למישור
    כאן רוכבים על דרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 16
  • מכאן מתחילה דרך 4X4 מקבילה בערך לנחל כיסן שדהרנו עליה עד חיבורה לדרך טובה בנקודה 17
    פנינו לדרך הטובה שמאלה והגענו איתה למנחת ערד ולכביש הגישה אליו בנקודה 18
    מכאן רכיבה בכביש עד הפנייה לאיזור התעשייה בנקודה 19
    המשכנו ברחובות איזור התעשייה שבו הרבה מפעלים נטושים עד צומת הכניסה לערד בנקודה 20
    חצינו את כביש 31 ליד הכיכר והמשכנו במדרכה עד תחנת הדלק (1)