Thursday, January 22, 2015

מערד לבריכת צפירה

תאריך :  22-1-2015

ערד - צומת "כביש 31-רחוב הקנאים
" - נחל צאלים - סינגל רחמים - נחל דומיה - מאגורת רחמים - נחל דומיה - בית קברות של ערד - כביש "ערד-מצדה" - דרך כחולה לכפר הנוקדים - רחף - נחל סלעים - חציית נחל רחף - כפר הנוקדים - סינגל נוקדים - הדרך השחורה - נחל צפירה - נחל צאלים - ברכת צפירה - נחל צפירה - הדרך השחורה - סינגל נוקדים - כפר הנוקדים

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד תחנת דלק אלון ופאב המוזה בערד

נקודת סיום : כפר הנוקדים בבקעת קנאים על כביש "ערד-מצדה"

משתתפים : 11 + אני כמדריך

(הזמן הוא ברוטו והוא ארוך מהסטנדרד הרגיל במסלולי האתר עקב הפסקות נוספות ועצירות להדרכות)

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• התוכנית המקורית למסלול היתה לרכב כמו החלק הראשון שרכבנו עד מאגורת רחמים ומשם להמשיך לנחל צללית ולגשרון בנחל צללית והלאה למקברת סיאל שבנחל צאלים עליון , להמשיך להר צפירה ולרדת לברכת צפירה ולסיים בכפר הנוקדים
    בגלל שמשאית התהפכה בכביש 6 בבוקר התעכבנו ביציאה לטיול ולכן קיצרנו זמנים ושיניתי חלק מהמסלול
  • התחלנו מהמוזה (1) וירדנו בשביל האופניים שעל המדרכה מצפון לכביש 31 עד צומת הכניסה לאיזור התעשייה וקצת אחריה לצומת הכניסה לרח' הקנאים בנקודה 2
  • פה עלינו ימינה מעבר לתעלה שלצד הכביש ורכבנו לכיוון הסכר שבנקודות 3
    עקפנו אותו מימין והמשכנו בסינגל עזים בערוץ נחל צאלים בסימון שבילים שחור עד חיבור לסינגל רחמים בנקודה 4
    פה המשכנו בסינגל רחמים המסומן בציור אופניים בצבע כחול לצד הערוץ ומדי פעם מחליף צד
    בנקודה 4A כשלפנינו המטווחים של הבסיס (כיוון הירי צפונה כך שאין בעיה)
    מכאן המשכנו בסינגל רחמים שמתחיל לטפס קצת מעל הערוץ
    בנקודה 5 הסינגל חרוש אבל רואים את ההמשך
    המשכנו עם הסינגל עד מאגורת רחמים (6) שהיא מאגורה גדולה ומרשימה עם הרבה צמחייה בתוכה
  • פה טיפסנו קטע קצר רגלי בסימון שבילים אדום עד שהסינגל מתמתן בנקודה 7 ומתחילים לרכב ובמהרה הוא משתלב בסינגל רחמים
    בנקודה 8 עזבנו את סינגל רחמים ורכבנו בדרך 4X4 לערוץ נחל דומיה בנקודה 9
    פה חברנו שוב לסינגל רחמים ועלינו איתו לבית הקברות של ערד בנקודה 10
    הקפנו את בית הקברות מצפון עד הכניסה לבית הקברות מכביש "ערד-מצדה" בנקודה 11
  • פנינו בכביש שמאלה בקטע כביש קצר עד הכניסה לדרך הכחולה בנקודה 12
    יש שם שלט ליישוב הקטנטן רחף
    פנינו לדרך ה 4X4 הכחולה
    באיזור נקודה 13 יש יישוב קטן בשם רחף
    המשכנו עם הדרך שמתחילה לרדת בירידה כייפית לנחל סלעים
    הדרך נמשכת עד כפר הנוקדים אותו עקפנו משמאל והגענו לחנייה בנקודה 15 בה חנו המכוניות
  • מכאן המשכנו לביקור באיזור ברכת צפירה
    יצאנו מכפר הנוקדים לכביש למצדה ומיד נכנסנו לדרך השחורה צפונה בנקודה 16
    אחרי כמה מטרים על הדרך השחורה פנינו שמאלה לדרך בסימון אדום ובנקודה 17 נכנסנו לסינגל נוקדים המסומן בסימון שבילים ירוק
    זהו סינגל נוח וזורם שרואים שנבנה עם בובקט ומתאים לרוכבים עם מעט ניסיון או משפחות
    זרמנו עם הסינגל עד נקודה 18
    פה עזבנו את הסינגל וירדנו בשביל עזים נוח עד חיבור לדרך השחורה בנקודה 19
  • מכאן דהרנו על הדרך השחורה צפונה עד חניון הלילה של בריכת צפירה בנקודה 20
    פה פנינו לסינגל המסומן בסימון שבילים ירוק שמתחיל כסינגל קל ואז קטע טכני קצר שמצריך מרובנו לרדת מהאופניים לכמה מטרים ומסתיים בדרך השחורה בנקודה 21
    מכאן המשך ירידה בדרך השחורה עד ברכת צפירה בנקודה 22
  • ביקרנו בגבים המלאים שליד ובגלל החשיכה המתקרבת לא הלכנו לבריכת צפירה עצמה
    מכאן טיפוס עד הכניסה לסינגל הירוק בנקודה 21
    טיפוס רגלי תחילה עד שהסינגל מתמתן ואז רכיבה בסינגל עד חניון הלילה בנקודה 20
    פה רכבנו בדרך השחורה עד מפגש עם סינגל נוקדים בנקודה 23
  • פה פנינו לסינגל נוקדים שזורם בקלילות ובהמשך הופך דבל לקטע מסויים עד סופו בכביש בנקודה 16