Friday, January 30, 2015

בין שחרות ליטבתה

תאריך :  30-1-2015

שחרות - שביל ישראל - שביל ישראל לאופניים בנחל זוגן - שביל ישראל - נחל הגידרה - נחל עובדה - נחל שרביט - שביל ישראל לאופניים - נחל מלחן - באר מלחן - נחל שרביט - שביל ישרל - נחל עובדה - מעלה צאלה - הר יטבתה - ליד גדר החי בר - דרך ממערב לכביש 90 - חצייה מתחת כביש 90 - יטבתה

נקודת יציא

תמונות ב Facebook (רז)

סרטון (יניב)

• היום השני יועד להיות היום הקשה בטיול
    אכן רכבנו במסלול מאתגר שכלל כמו אתמול הרבה סינגלים זורמים אבל גם הרבה בר בשטח כייפי וגם הרבה הליכה יחסית
    הנופים היו מדהימים וגם זה היה טיול מדבר קלאסי שממצה את מה שרכיבת מדבר יכולה לתת
  • התחלנו משחרות (1) ויצאנו שוב דרומה וחברנו לשביל ישראל בערוץ שמדרום לשחרות בנקודה 2
    מכאן רכיבה בשביל ישראל עד נקודה 3 בה חברנו לשביל ישראל לאופניים לקטע משותף בין שבילי ישראל בנוף נהדר של הערבה
    בנקודה 4 המשכנו עם שביל ישראל ברכיבה על קו הרכס עד נקודה 5
  • פה ניתן לחתוך בנקודות 7 ולחסוך ירידה ועלייה שעשינו
    אנחנו ירדנו מנקודה 5 בערוצון ומנקודה 6 טיפסנו בשביל רכיב בתחילתו אבל תלול ואחר כמה עשרות מ' רגליים ושוב ירידה בערוצון היורד לנחל הגידרה שרובה רגלית
    מנקודה 8 המסלול רכיב ודוהרים במהירות בנחל הגידרה ללא שביל מוגדר עד השלוחה הקטנה בנקודה 9 לפני שנחל הגידרה נשפך לנחל עובדה
  • פה חצינו ברכיבה בר בשטח את הפיתחה הרחבה וחברנו לדרך 4X4 לאורך קו מתח שלא מופיע בכל המפות בנקודה 10
    רכבנו לאורך הדרך עד נקודה 11 בה היא חוברת לדרך 4X4 בסימון שבילים ירוק שהיא גם שביל ישראל לאופניים
    המשכנו עם הדרך הירוקה עד צומת הדרכים בכניסה לנחל מלחן בנקודה 12
  • פנינו שמאלה בסימון השבילים הכחול שהוא גם שביל ישראל וגם שביל ישראל באופניים עד באר מלחן בנקודה 13
    באר מלחן היתה עם מים והיא מכוסה סבכת ברזל
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 14 בה עזבנו את שביל ישראל לאופניים והמשכנו בשביל ישראל ואז חצינו רכס נמוך וירדנו לנחל שרביט
    שביל ישראל פה עולה לנקודה 15 בעלייה קשה ורכיבה חלקית בעיקר בגלל השיפוע הקשה
    ההמשך לנקודה 16 רכיב ברובו
    בנקודה 16 עזבנו את שביל ישראל ועלינו בערוץ של יובל של נחל הגדירה רגלית אל תחילת מעלה צאלה בנקודה 17
  • מעלה צאלה הוא ארוך וכל רגע היה נראה שהוא נגמר , אבל הוא המשיך
    הוא רכיב בכ 60% ממנו
    בין ראש המעלה בנקודה 17 עד נקודה 18 ירדנו בסימון שבילים ירוק
    פה הקבוצה התפצלה ו 2 רכבו בירוק הלאה צפונה בקטע שרובו רכיב אבל מאד מאתגר טכנית ובגלל עליות לפי דעת הרוכבים הקשוחים שהמשיכו בו
    הרוב יחד אתי המשכנו ברכיבה והליכה בר בשטח עד נקודה 19 בה חברנו לסינגל בסימון שבילים כחול שהיה רכיב
    בנקודה 20 יש טיפוס קל לגדה השמאלית של הערוץ והמשך בסינגל הכחול עד הצומת עם הסינגל הירוק בנקודה 21
    המשך הירידה בסינגל המסומן ירוק דרך הר יטבתה היא רכיבה ברובה אבל יש כמה ירידות דרדרתיות של הרבה עשרות מטרים שהצריכו הליכה זהירה בדרדרת
    מעלה צאלה מסתיים בערבה בנקודה 23
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 טובה סביב גדר החיבר עד נקודה 24 בה פגשנו את הדרך הסלולה בחלקה ומקבילה לכביש 90
    בנקודה 25 עברנו במעבר חקלאי מסודר מתחת כביש 90 והמשכנו בדרכים מקבילות לו ממזרח עד מסעדת יטבתה (26)