Saturday, January 31, 2015

תמנע

תאריך :  31-1-2015

ליד הכניסה לפרק תמנע - סינגל תמנע -
בערוץ לכיוון מצוקי תמנע - למרגלות גבעת בורג - פטריה וחצי - נחל תמנע - מחנה הפקת נחושת -המערה הרומית - הקניון הוורוד - הפטריה - סינגל תמנע - עמודי שלמה - סינגל תמנע - נחל תמנע - ליד הכניסה לפרק תמנע

נקודת יציא
ה :  רחבת חנייה כ 50 מ' לפני שער הכניסה לפרק תמנע

קובץ TRK

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)

• היום האחרון בטיול השנתי היה יום נינוח של סיבוב באיזור פרק תמנע
    איזור קסום של תופעות טבע מעניינות
    רכבנו קצת בסינגל המסודר אבל בעיקר בשבילים וסינגלים בשטח שלאו דווקא נועדו לאופניים
    זה היה סיום משובח לשלושה ימי רכיבה מצויינים
  • התחלנו מהחנייה שלפני שער הכניסה (1) ונכנסנו לדרך צפונה מחוץ לפרק
    בנקודה 2 חברנו לסינגל עם סימון שביל אופניים חום על רקע לבן שמסמן את הסינגלים בפרק תמנע
    בנקודה 3 עזבנו את הסינגל ופנינו צפון מערבה במעלה ערוץ רחב
    ורכיב על סימון שבילים שחור אל מרגלות המצוקים של מכתש תמנע
    בנקודות 4 קטע לא ממש רכיב של אבן חול שמצריכה העברת האופניים מיד ליד (לא קשה במיוחד) ואז רכיבה בירידה על אבן חול קשה
    המשכנו כל הזמן בסימון השחור והלאה בסימון שבילים כחול בירידה בערוץ עד נקודה 5
  • פה פגשנו סינגל שמטפס ואז יורד אל ה"פטריה וחצי" בנקודה 6
    פה חברנו לכביש של הפרק בנקודה 7
  • רכבנו על הכביש עם סימון הסינגל דרומה והמשכנו בסינגל בנקודה 8 עד חיבור לדרך ליד איזור שחזור הפקת הנחושת בנקודה 9
    דהרנו בדרך הטובה עד הוואדי בנקודה 10
  • פה נכנסנו לקטע יפה במעלה ערוץ בכיוון הקניון הוורוד
    בנקודה 11 מגיעים לקניון הוורוד שהכניסה אליו מרשימה ורכיבה אבל בתוכו אחרי כמה מ' צריך להוליך את האופניים כמה מטרים
    ביציאה מהמעוק בנקודה 12 שוב רוכבים ומטפסים קצת ואז מתחילים בירידה ארוכה תחילה בסינגל שהופך במהרה לדרך 4X4 ודוהרים בה עד איזור שחזור הנחושת בנקודה 10
  • פה רכבנו מספר מטרים עד "הפטריה" (13) והלאה בסינגל עד הכביש שמוביל לעמודי שלמה בנקודה 14
    חצינו את הכביש ועלינו כ 5 מ' מצידו המערבי וחברנו לסינגל תמנע ודהרנו עליו עד עמודי שלמה (15)
    קטע נהדר
  • בעמודי שלמה החלטתי שזה הזמן לחתוך ושטיילנו מספיק ב 3 הימים האחרונים
    חזרנו את הסינגל שהגענו איתו מנקודה 15 ל 14 והלאה עד הכביש והלאה בכביש של הפרק עד הצומת בנקודה 16
    פה טיפסנו בכביש עד נקודה 17 וירדנו בנחל תמנע ומכאן דהרנו בערוץ הרחב בדהירה מטורפת עד חיבור לסינגל בנקודה 3 והלאה על הסינגל עד רחבת החנייה בנקודה 1