Friday, January 09, 2015

רכיבת שלג בצפון הגולן

תאריך :  9-1-2015

מחנה נפח - צומת השריון - אנדרטת חטיבה 679 - ליד העלייה להר שיפון - ליד אורטל - צומת אביטל - כביש 9881 - לוע הר אביטל - כביש 91 - קשת הישנה - ליד בית החזית הישראלית - רכס הבוסטר - ליד תל מחפי - מוצב הבוסטר -
ליד בית החזית הישראלית - צומת אחמדיה - באב אל הווא - צומת בנטל - צומת פורן - נקודת הפליאומגנטיזם - בית האמיר - צומת וואסט - כביש 978 - צומת השריון - מחנה נפח

נקודת יציא
ה :  רחבת חנייה גדולה בכניסה למחנה נפח

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• השלג הצפוי בחלק השני של השבוע קבע לנו שנרכב רכיבת שלג בששי
    בגלל שבגליל העליון וירושלים ירדה כמות שלג קטנה יחסית הלכתי על הגולן שקיבל כמות שלג יפה
    צפיתי שיהיו כבישים סגורים בבוקר ולכן למרות שתכננתי להתחיל בצומת וואסט בחרתי נקודת התחלה אלטרנטיבית בנפח ואכן הצפי התממש
  • התחלנו מנפח ברכיבה בכביש מזרחה כשאין שלג מסביב
    במהרה התחיל לרדת שלג וקצת אחרי צומת השריון (2) התחלנו לראות שלג בצדי הכביש
    השלג שירד הלך והתחזק
    בנקודה 3 חלקנו נכנס לביקור באנדרטת חטיבה 679 (ראה תמונות)
  • בצומת אביטל (4) פנינו צפון מערבה ברכיבה קרה מול הרוח והשלג היורד
    בצומת בנקודה 5 פנינו ימינה לכיוון הר בנטל ובכיכר בנקודה 6 למרגלות הר אביטל החלטתי שאן טעם במצב מזג האוויר הערפילי הנוכחי לטפס להר בנטל
    המשכנו ישר מזרחנה בדרך הסלולה היורדת ללוע הגעשי של הר אביטל
    זהו איזור מדהים בשלג
    היציאה היא בעלייה תלולה יחסית עד נקודה 7 שממנה נפתח מראנה מרשים של פתחת קונייטרה המושלגת
  • ירדנו לכביש 91 בנקודה 8
    המשכנו בכביש לצומת שליד בית החזית בנקודה 9 ומכאן רכיבה בדרכים הסלולות לכיוון מוצב הבוסטר
    הכוונה היתה לפנות בצומת הדרכים באחת מנקודות 10 לכיוון תל מחפי ולהמשיך לכיוון אנדרטת עז 77
    בגלל שהשלג שם לא פונה והיה גבוה מדי המשכנו עד מוצב הבוסטר בנקודה 11
    מכאן חזרנו באותה דרך עד צומת בית החזית בנקודה 9
  • המשכנו לכיוון צומת אחמדיה (12) והלאה ליד בריכת בב אל הווא שנותן מראה אירופי יפה של אגם במרחב המושלג
    בצומת בנטל (13) עצרנו לארוחת בוקר וכוס תה בערפל
    פה החלטתי שסופית לא נעלה להר בנטל כמתוכנן כי מזג האוויר לא היה מפתה
    התחלנו בדהירה בכביש לכיוון צומת וואסט בקור אימים
    בצומת וואסט (14) ראינו את כל האנשים שבאו לשלג וחיכו שיפתחו את הכבישים
    פנינו שמאלה 978 ורכבנו עליו ובשלב מסויים באיזור נקודה 15 ניתן לעלות מימין לשרידי הכביש הישן שנמשך עד צומת השריון
    חלקנו רכבו על חלקים ממנו במקום על הכביש
    בצומת השריון בנקודה 2 פנינו ימינה חזרה לחנייה בנפח (1)