Friday, February 06, 2015

בין הגלבוע לגבעת המורה

תאריך :  6-2-2015

סח
נה - צומת מעלה גלבוע - כביש העלייה לגלבוע - בית אלפא - סינגל מורדות הגלבוע - הגן היפני - ליד חפציבה - עין ריחן - כביש גישה לגדעונה - כביש 71 - ליד תחנת רכבת כפר יחזקאל - כניסה לכפר יחזקאל - נחל שיזפים - ליד חרבת טאבון - נחל גבע - חרבת קרה - משטח הכלניות במורדות המזרחיים של גבעת המורה - סינגל "הגדי הטרוף" - מרגלות גבעת בולק - סינגל "יפתי" - חציית כביש 716 - סינגל נחל יוסף - נחל יוסף - סינגל נחל יוסף - דרך נוף רמת צבאים - חורשת יואב - חורשת שלום - מצפה יוס ודוד - מחצבת בית השיטה - חציית כביש 71 - דרך נוף נחל חרוד - גשר הקנטרה - נחל עמל הקדום - כביש 669 - בריכת נחל קיבוצים - נחל הקיבוצים - סחנה

נקודת יציא
ה :  חנייה של הגן גורו (ליד הכניסה לסחנה)

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• אחרי 3 שבועות של טיולי מדבר (הכוללים 6 ימי רכיבה) חזרתי לצפון
    הפעם חיפשתי הרבה ירוק ופריחה ובאותה הזדמנות לחזור למספר סינגלי קק"ל די מוזנחים באיזור וגם לפגוש סינגלים נוספים
    כמו תמיד זהו איזור נהדר ומגוון עם נופים נהדרים ובמיוחד בעונה זו
    תודה ליוחאי על העזרה בהובלה והכרת סינגל חדש באיזור מרגלות גבעת המורה
  • התחלנו מהגן גורו (1) ובצומת הכניסה לסחנה פנינו לדרך 4X4 מקבילה לכביש 669 מדרום
    בנקודה 3 ליד תחנת הדלק בצומת מעלה גלבוע עלינו על הכביש המטפס לגלבוע ומיד בנקודה 4 פנינו לדרך 4X4 שמובילה לבית אלפא
    נכנסנו לבית אלפא ליד בית הקברות ובנקודה 5 קצת לפני הגן היפני מתחיל סינגל מורדות הגלבוע
    הסינגל מסומן בסימון שבילי אופניים צהוב של קק"ל
  • הקטע הראשון הוא על דרך 4X4 ובנקודה 6 הסימון מטעה ומוביל לדרך שעולה שמאלה אבל זה לא הכיוון
    צריך להמשיך עם הדרך ימינה
    מנקודה 7 השביל הופך סינגל
    הסינגל קל טכנית אבל הצמחייה בחלק הראשון היתה גבוהה ועם הרבה סרפדים
    חבל שמזניחים את הסינגל הזה , אם כי הסינגל ברור לכל אורך הדרך והסימון ברור פרט לחלק הראשון עד נקודה 6
  • בנקודה 8 ליד עין ריחן הסינגל חובר לדרך שהופכת סלולה ומטפסת בתלילות ואז ממשיכה כדרך פרט לקטע סינגל קצר
    בנקודות 10 יש שוב קטע סינגל חמוד בחורש עם סימון ברור ואז שןב דרך עד נקודה 11
    פה פנינו ימינה לדרך שעובדים עליה עכשיו וייתכן שהיא תהפוך לכביש
    חוברים עם הדרך עם כביש הגישה לגדעונה בנקודה 12
    מכאן על כביש הגישה עד כביש 71 בנקודה 13
    לא חצינו דרך תחנת הרכבת הישנה של כפר יחזקאל בגלל הבנייה המתבצעת באיזור
  • חצינו את הכביש ורכבנו קטע קצר בשולי הכביש עד הכניסה לכפר יחזקאל בנקודה 14
    בנקודה 15 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת במעלה נחל שיזפים והלאה במעלה נחל גבע עד צומת הדרכים בנקודה 17
    פה פנינו שמאלה לדרך שמטפסת בכיוון גבעת המורה
    בנקודה 18 פנינו בדרך שהובילה לפתחה יפה בחורש שמלאה בכלניות (ראה תמונות) בנקודה 19
  • עזבנו את משטח הכלניות ובנקודה 20 נכנסנו לסינגל טוב שזורם ועובר בשדה של תורמוסים
    נראה שמשקיעים כאן בתוספות לסינגל הזה - מעניין מי הבונים ומה מתוכנן
    אנחנו סיימנו את הסינגל בחיבור לדרך 4X4 בנקודה 21
  • המשכנו בדרכי 4X4 עד תחילת סינגל יפתי בנקודה 22 עליו כבר רכבנו לפני שנה (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/naura)
    זהו סינגל משובח וטכני קל עד בינוני
    הצמחייה בו גם מאד גבוהה ולכן צריך להזהר מהפתעות של אבנים או מעבר ערוצונים
    יצרנו בקצה הסינגל בנקודה 23 לדרך 4X4 והמשכנו איתה קצת עד צומת הדרכים בנקודה 24
    פה מטפסים שמאלה בעלייה סבירה עד חיבור לכביש 716 בנקודה 25
  • בנקודות 25 חצינו את כביש 716 ואחרי כמה מטרים עליו בכיוון צפון פנינו לדרך 4X4
    בנקודה 26 נכנסים לסינגל נחל יוסף של קק"ל
    הצמחייה בתחילתו מאד גבוהה אבל הסינגל ברור ומסומן בסימון צהוב של סינגלי קק"ל
    בגלל שאין אבנים והפתעות בסינגל ניתן לרכב בקלות למרות גובה הצמחייה בצדדים
    בנקודה 27 , מקום בו הסינגל חובר לדרך 4X4 עזבנו את הסינגל בגלל שבקטע ההמשך הוא מכוסה צמחייה והפרות דשדשו אותו
    המשכנו בדרכי 4X4 שבהמשך חלק מהדרך המטפסת היא חלק מהשביל
    העלייה מסתחחמת בנקודה 29 והתעקלנו עם הדרך ומנקודה 30 נכנסנו ימינה ושוב השביל הופך סינגל זורם עם צמחייה בגובה סביר הפעם עד חיבור לדרך נוף רמת צבאים בנקודה 31
  • מכאן רכבנו בדרך הנוף הלבנה והרחבה לחניון יוס ודוד בנקודה 32
    מכאן תצפית יפה ב 360 מעלות
    המשכנו עם דרך הנוף עד צומת הדרכים בנקודה 33
    פה פנינו ימינה בסימון שבילים שחור בטיפוס קצר ואז ירידה מהירה בדרך 4X4 טובה עד המחצבה והלאה עם הדרך עד חיבור לכביש 71
  • חצינו את כביש 71 והמשכנו בדרך מצידו השני שעולה על גשר מעל מה שיהיה מסילת רכבת העמק וממשיכה בין בריכות דגים
    שימו לב לרכב לפי החיצים שסימנתי לפני נקודה 35 כי באופצייה שעשינו (רואים במסלול) היה שער סגור ולכן תיקנו
    בנקודה 35 יורדים מהדרך שעל הבריכה ויורדים לדרך המקבילה לנחל חרוד מצפון
    רכבנו בדרך המקבילה לנחל עד נקודה 35 בה נכנסנו לשביל סלול ומתפתל שהוביל לגשר הקנטרה היפה בנקודה 37
    הגשר לא ניתן לרכיבה בגלל רוחב התעלה שעליו ולכן צריך להוליך עליו את האופניים לצידו הצפוני
    אחרי חציית הגשר המשכנו בדרך הטובה עד חיבור לכביש 669 בנקודה 38
  • חצינו את הכביש בדיוק בצומת הכבישים ורכבנו עליו דרומה כמה עשרות מטר ואז בנקודה 39 פני ו לדרך לבריכת נחל קיבוצים (40) ועצרנו בבריכה היפה לשחייה שהתאימה לנו בגלל מזג האוויר הנעים שהיה והעובדה שהמים כאן בטמפרטורה של מעל 20 מעלות
    אחרי השחייה המשכנו בדרך ובצומת הדרכים בנקודה 41 פנינו ימינה לדרך שממשיכה במקביל לנחל קיבוצים עד החנייה האחורית של הסחנה בנקודה 42