Tuesday, March 10, 2015

סקר מענית אחרי החורבן 1

תאריך :  10-3-2015

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש 574 - סינגל "עוז"- חציית מתחת כביש 6 - חצייה מתחת
כביש 6353 - סינגל "העולה למגדל" - סינגל "היורד מהמגדל" - אום אל קוטוף - סינגל "אקליפטוסים עליון" - צומת הסוס - נחל נרבתא - חצייה מתחת כביש 611 - סינגל "חוצה גבעה" - שרידי סינגל "מיה" - חריש - סינגל "קוקה" - חצייה מתחת כביש 6 - האנטנה - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל "עוז" - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציא
ה :  תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה

קובץ TRK

• בשנה האחרונה עובר איזור מענית מהפך ולא לטובה
    זה התחיל בטיפול של קק"ל בדילול היער באיזור הסינגלים הקלאסיים "שרשרת" , "האלמנטים" ("זמן אוויר") והמשיך באיזורים אחרים
    בהמשך החלו עבודות הבנייה של חריש בקצב מטורף שבהתחלה רק נגסו בשולי הסינגלים קוקה וחריש אבל עכשיו כבר כיסחו מספר סינגלים באיזור הנ"ל
    בנוסף יש עבודה של קק"ל או חקלאים באיזור של סינגל "מיה" ("המזרחי") שפגע בקומפלקס ההוא
    באיזור הרכס של מצפה אילן נבנה כביש והרחבה שכיסחו את סינגל "מצפה אילן" הישן כבר לפני יותר משנה ועכשיו רואים היטב את הבנייה על כל הרכס שמצפון למצפה אילן
    בגלל שבחצי השנה האחרונה לפחות לא רכבתי במענית יצאתי היום להתחיל סקר של הסינגלים ששרדו ואנסה לתעד אותם ולדווח על מצבם בחודשים הקרובים וגם להתוות מסלולים שיכסו את הסינגלים הללו
  • 1-9 יציאה מתחנת הדלק אלון (1) ובצומת הכניסה למועצה האיזורית מנשה (2) רכיבה בשולי הכביש וחצייה בנקודה 3
    המשך בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל "עוז" בנקודה 4
    בנקודה 5 הסינגל נכנס לחורשת אורנים קטנה וחוצה אותה וממשיך בשטח הפתוח עד הדרך בנקודה 6
    פה קטע קצר על דרך 4X4 ובנקודה 7 המשך הסינגל בירידה כייפית עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 8
    אחרי החצייה מגיעם לאיזור בנייה מסיבי של כביש הכניסה העתידי לחריש
    הסינגל ממשיך במרחק של מטרים מאיזור הבנייה וממשיך עד המעבר מתחת לכביש 6353 בנקודה 9
  • 9-12 אחרי החצייה במעבר מתחת לכביש פונים שמאלה בעלייה בדרך 4X4 ובנקודה 10 נכנסים להמשך סינגל עוז ועולים בו עד סופו בצומת הדרכים בנקודה 11 ליד חרבת אל חפור
    ממשיכים בדרך 4X4 בנקודות 11 ונכנסים לסינגל "העולה למגדל" שהוא סינגל טכני בינוני בעלייה ומסתיים בצומת הדרכים ליד המגדל בנקודה 12
  • 12-18 מכאן סינגל ירידה משובח ברמה טכנית בינונית , "היורד מהמגדל" שמסתיים בכפר אום אל קוטוף בנקודה 13
    ממשיכים ברחובות ודרכי הכפר עד היציאה ממנו בנקודה 14 והלאה בדרכי 4X4 עד נקודה 15
    כאן נכנסים לסינגל "אקליפטוסים עליון" שהוא סינגל זורם ומישורי ברמה טכנית קלה בתוך חורשה ומסתיים בדרך ה 4X4 בנקודה 16
    ממשיכים עם דרך ה 4X4 מזרחה בכיוון ברטעה ובצומת הסוס (17) פונים ימינה ודוהרים בדרך 4X4 תחילה בירידה ובהמשך במישור במורד נחל נרבתא עד מעבר מתחת לכביש 611 בנקודה 18
    ברכס שממזרח עוברים מתחת לרכס של מצפה אילן ורואים שהוא מכוסח ע"י בנייה של כבישים והרחבות עם קירות תמך גבוהים
  • 18-24 אחרי החצייה מטפסים מהערוץ בסינגלון שעכשיו מכוסה צמחייה גבוהה וחוברים אחרי כ 20 מ' לדרך ה 4X4 בהמשך נחל נרבתא
    בנקודה 19 מטפסים על גשרון קק"ל ירוק ונכנסים לסינגל "חוצה גבעה" שכשמו מטפס לגבעה ויורד לצדה השני עד חיבור לדרך היורדת מבסיס מג"ב בנקודה 20
    פה נכנסנו לשרידי סינגל "מיה" והקומפלקס של הסינגלים המזרחיים שהושמד ברובו
    כל השטח מכוסח ע"י קק"ל כנראה וללא עצים עומדים
    בנקודה 21 פנינו לסינגל שמטפס לאוכף
    הסינגל מכוסה צמחייה אבל נראה לעין ומישהו סימן אותו על אבנים בסימון של שני פסים לבנים וביניהם חץ בצבע תכלת
    אחרי האוכף מתחילים לרדת והסינגל טובע בצמחייה גבוהה ממני שאילצה אותנו לרדת מהאפניים בשלב מסויים וללכת עד חיבור לדרך בשולי כביש/רחוב שנבנה בקצה של חריש בנקודה 22
    מכאן רכיבה בשולי מה שיהיה כביש לש חריש עד צומת הדרכים בנקודה 23
    המשכנו בדרכים כשמימין לנו חורבן של סינגל חריש והסינגלים שטיפסו לכיוון שולי חריש בעבר עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • 24-1 פה פנינו ימינה לדרך ה 4X4 המטפסת בצורה סבירה לסינגל "קוקה" (25)
    פנינו ימינה לסינגל "קוקה" ורכבנו איתו עד נקודה 26
    מימין לסינגל במרחק עשרות מ' רואים את העבודה בחריש אבל הסינגל בסדר פרט לכמה מ' שננגסו והפכו דרך 4X4
    בנקודות 26 פנינו שמאלה וירדנו למעבר מתחת לכביש 6
    מיד אחרי המעבר בנקודה 27 פנינו לסינגל שמטפס לאנטנה בנקודה 28
    ירדנו מהאנטנה צפונה בדבל שהופך סינגל ובנקודה 29 חברנו לסינגל "הלאה לחריש" ודהרנו איתו עד החיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 30
    מכאן רכיבה קצרה בדרך ומיד ימינה בחיבור לסינגל "עוז" בנקודה 31 והלאה איתו חזרה עד סופו (4) ולאוטו (1)