Friday, March 27, 2015

הק"מ ה 20000 שאני מוביל בקבוצה במסלול בין הגלבוע לגשר

תאריך :  27-3-2015

חניון שער הזהב - סינגל הגלבוע - מצפה ויניה כהן - בור לפידים - חניון כתף שאול -
ליד נורית - נחל נורית - מעיין חרוד - צומת כניסה למעיין חרוד - כביש 71 - כניסה לכפר יחזקאל - נחל שיזפי- נחל גבע - חרבת קרה - קטע קצר מסינגל קק"ל במורדות גבעעת המורה - נעורה - חציית כביש 716 - ציר הנפט (IPC) - דרך הבטחון חרבת ריב - נחל תבור - ליד עין שחל - חרבת תכא - חציית כביש 90 - משטרת גשר - גשר הישנה

נקודת יציא
ה :  חניון שער הזהב בגלבוע

נקודת סיום : חניון של מוזיאון גשר הישנה

ירידות מצטברות : 1253 מ'

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• בטיול הזה עברתי את הק"מ ה 20000 בטיולים שהובלתי בקבוצת Northern Riders אותה אני מוביל כבר 12 שנה ב 521 טיולים (נספרים רק טיולים של ממש ולא רכיבות אמצע שבוע קצרות)
    לכבוד הארוע בחרתי בטיול קצת אחר באיזור שאני מאד אוהב לרכב - הגלבוע והגליל התחתון המזרחי
    סינגל הגלבוע שהיה במצב טוב ומהודק ואפילו הקוצים ברובו היו פחות בעייתיים ממה שציפינו
    בגבעת המורה חיפשנו את סינגל קק"ל שנבנה שם ומצאנו רק קטע קטן ממנו
    סה"כ טיול נהדר בנופים נהדרים
    הפריחה היתה נהדרת והיה הרבה ירוק
    החום השרבי שהובטח לא היה נורא וגם הספקנו לפתוח את עונת הטבילות של הקיץ בטבילה בנחל תבור
  • התחלנו מהחנייה (1) ואחרי חציית כביש הגלבוע פנינו שמאלה ומיד נכנסנו לסינגל הגלבוע בנקודה 2
    ההתחלה מנקודה 2 הסינגל הוא בעצם דבל ובנקודות 3 חתכנו את העיקול בדבל תלול שממנו המשכנו בסינגל
    הסינגל זורם ברמה טכנית קלה עד בינונית
    בנקודה 4 הגענו לתצפית הנהדרת על העמק והגליל התחתון במצפה ויניה כהן
  • המשכנו בסינגל עד שהוא חוצה את כביש הגישה להר שאול בנקודה 5
    פה בגלל חשש מקוצים גבוהים המשכנו קצת בדרך 4X4 ובנקודה 6 חברנו שוב לסינגל
    הסינגל יורד ופה ושם מתפתל עד נקודה 7
    מכאן קטע אכזרי של קוצים וסרפדים בעמק
    לכן רובנו העדפנו לעקוף אותו בדרך 4X4 עד נקודה 8
    מכאן ממשיכים בירידה ולא כמו שניסינו קטע קצר לנקודה 9 אלא יורדים בדרך ואז מטפסים עד נקודה 10
  • פה חברנו לסינגל שלא בטוח שהוא חלק מסינגל הגלבוע כי אין בו את הסימון הצהוב של הסינגל וגם לא מופיע במפה
    הסינגל זורם וחובר לסינגל הגלבוע הרשמי בנקודה 11
    זרמנו עם המשך סינגל הגלבוע שכאן יש בו שני גשרונים מעץ מעל ערוצונים ובנקודה 12 פנינו ימינה לסינגל מאולתר בירידה מסומן בסרט סימון אדום שיורד עד חיבור לצומת הדרכים בנקודה 13
    פה ירדנו בדרך 4X4 עד לעמק (14)
  • כאן ליד תחנת שאיבה בערוץ נחל נורית יש צומת דרכים
    מומלץ להמשיך ישר בכיון נקודה 15 בדרך 4X4 טובה ואיתה במקביל לכביש לצומת הכניסה לכפר יחזקאל
    אנחנו פנינו ימינה לדרך שמובילה לשער אחורי של מעיין חרוד בנקודה 16
    השער היה פתוח וחצינו את הגן הלאומי שעובר שיפוצים ובריכת המעיין המלאכותית שלו ריקה
    במקרה והשער נעול ניתן לחפש פרצה בגדר
    יצאנו מצידו השני של האתר בנקודה 17 והמשכנו בכביש הגישה עד צומת הכניסע למעיין חרוד בנקודה 18
    מכאן שמאלה בשולי כביש 71 (זהירות !!) כ 200 מ' וכניסה לכיוון כפר יחזקאל בנקודה 19
  • מפה רכבנו במדרכה בכביש הגישה למושב ובנקודה 20 פנינו לדרך 4X4 שמובילה במעלה נחל שיזפים
    המשכנו בדרכי 4X4 ובנקודה 21 חברנו לנחל גבע בצומת דרכין וערוצים
    המשכנו בטיפוס בדרך טובה אך תלולה במעלה נחל גבע עד צומת הדרכים בנקודה 22
    פה פנינו עם הדרך ימינה עד האיזור בו פגשנו לפני חודשיים משטח נהדר של כלניות (22) ועכשיו היה מכוסה בשדה חרדל והרבה זבל שכנראה השאירו המבקרים בשדה הכלניות (עצוב לראות)
  • פה המשכנו בדרך 4X4 ובצומת הדרכים (24) ליד הכניסה לסינגל היפה שרכבנו בעבר המשכנו בטיפוס מתון וחיפשנו את סינגל קק"ל שנבנה באיזור ושמענו עליו
    בנקודה 25 פגשנו קטע מהסינגל וזרמנו איתו בירידה לנקודה 26
    המשכנו מכאן בדאבל בירידה מהירה עד נקודה 27 ליד גדר סביב דיר
    עברנו בפתח בגדר וחברנו לדבל שהוריד אותנו לדרך לבנה בנקודה 28
    דהרנו במורד הדרך עד צומת דרכים ליד כביש 716 בנקודה 29
    פנינו ימינה בדרך המקבילה לכביש ממערב עד תחנת הדלק בנקודה 30
  • פה חצינו את הכביש והמשכנו בדרך מקבילה לו ממזרח ובנקודה 31 המשכנו בדרך טובה בכיוון רמת צבי
    המשכנו בסדרת דרכים במגמה כללית של עלייה בנוף פסטורלי של שדות שרובם חיטה וחלקם נקצרים עתה
    בנקודה 32 פנינו בדרך ימינה וירדנו איתה עד חיבור לדרך הבטחון (שימשה כציר חלופי לכביש בבקעה מסיבות בטחוניות בשנות ה 50) המסומנת בסימון שבילים שחור
    טיפסנו איתה צפונה עד נקודה 34
  • פה פנינו ימינה לדרך בסימון שבילים כחול ודהרנו בירידה מהירה עם הדרך בכיוון השער האחורי של גזית
    הפעם לא נכנסנו בנקודה 35 לכיוון סינגל גזית שבו בדרך כלל אנחנו יורדים לנחל תבור אלא המשכנו ישר בדרך הלא מסומנת לכיוון שרידי הכפר הערבי בחרבת ריב (36)
    מכאן ירידה תלולה בדרך 4X4 אל ערוץ נחל תבור בנקודה 37
    צריך להזהר בסוף הירידה יש שרשרת נמוכה של רט"ג שחוצה את הדרך וניתן להתקל בה (37)
  • מפה דהירה במורד הדרך בנחל תבור שהיא תמיד כייפית
    היו סה"כ כ 3 מעברי מים לא בעייתיים
    בנקודה 38 בצומת הדרכים התרחצנו בנחל במים נקיים בעומק כ 40 ס"מ - התחלת עונת הטבילות של הקיץ הזה
    המשכנו בדהירה כשבהמשך הדרך מלווה פה ושם בקוצים וסרפדים (ל עים אבל לא נורא) ובאיזורים מסויימים כשעוברים ליד הערוץ שומעים קריאות של ציפורים שיושבות בסבך
    בנקודה 39 יש מחסום של רט"ג נגד כניסת ג'יפים וממשיכים בדרך ובנקודה 40 פונים בדרך ימינה עד כביש 90 בנקודה 41
  • חצינו את הכביש ומיד מצפון לגשר על נחל תבור המשכנו בדרך 4X4 לכיוון בריכות הדגים
    בנקודה 42 יש גשר יפה מעל נחל תבור ששימש את רכבת העמק ועברנו עליו בטיולים קודמים בכיוון נווה אור
    אנחנו פנינו בצומת הדרכים בנקודה 43 שמאלה בכיוון משטרת גשר (45) והלאה לחנייה של מוזיאון גשר הישנה (46) שם חיכו לנו המכוניות