Friday, March 13, 2015

להב וסנסנה

תאריך :  13-3-2015

מרכז ג'ו אלון - סינגל להב - חרבת חלין - מעל נחל צקלג - באר תלה - צומת הכוכב - סינגל אבו חף - חרבת אבו חף - נחל רימון - עין רימון - ליד כביש 31 - גבעת להד - כביש גישה לסנסנה - סנסנה - סינגל סנסנה - כביש 358 - חרבת רימון - דרכי נוף יער להב - חוות שבדרון - צומת הכוכב - סינגל להב - מרכז ג'ו אלון

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד מרכז ג'ו אלון

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• השנה עוד לא יצא לנו לרכב בסינגל להב ומזג והחשש שבצפון עוד ירד גשם הביא אותנו לשם
    מעט הגשם שירד שם ביום לפני (3-6 מ"מ) רק הידק את הסינגל ולא גרם לבוץ או שלוליות
    כמובן שסינגל להב בן 13 הק"מ לא מספק טיול של יום ששי ולכן הוספנו לו עוד כ 25 ק"מ באיזור גבעות להד וסנסנה שכלל סינגלים , דבלים ודרכים והרבה הרבה ירוק ופריחה
  • התחלנו מהחנייה ליד מרכז ג'ו אחון (1) ורכבנו בכביש היער עד תחילת הסינגל בנקודה 2
    מיד מתחיל הכיף בסינגל זורם שמתוכנן היטב והעליות בו כמעט לא מורגשות
    המקום הנמוך ביותר בסינגל להב היא באר תלה וממנה מתחילים לטפס במתינות
  • בנקודה 4 עזבנו את הסינגל ופנינו ימינה לדרך 4X4 שאחרי צומת הכוכב לקחה אותנו לתצפית מעל חרבת אבו חף בנקודה 5
    פה נכנסנו לסינגל אבו חף החמוד שיורד בתוך פריחה נהדרת של עכנאי יהודה לחרבת אבו חף ומסתיים בנקודה 6
    מכאן דהרנו בדרך תלולה שיורדת למערכת דרכי נוף טובות לכיוון נחל רימון המקביל לכביש 31
    רכבנו בדרכים בנחל רימון ובנקודה 9 עלייה ארוכה ותלולה בדרך 4X4 לאוכף ואז ירידה לנקודה 10 בה פוגשים כביש פנימי ביער
  • מכאן פנינו ימינה בכביש הפנימי שהופך למקביל לכביש 31 עד הצומת ליד תחנת דלק אלון בנקודה 11
    חצינו את כביש 358 ומיד בכניסה לתחנת הדלק נכנסנו לדרך המקבילה לכביש
    בנקודה 12 פנינו לדרך חצי שמאלה עד צומת הדרכים בנקודה 13
  • פנינו ימינה לדרך עד נקודה 14 בה טיפסנו בר בשטח כשהכל רכיב (נקודות 14)
    המשכנו בדרכי 4X4 ביער כאשר מדי פעם נכנסים לסינגלים שראינו כמו בנקודות 15 ובהמשך סינגל זורם בין נקודה 16 ל 17
    בנקודה 17 התחלנו בטיפוס ארוך בדרך 4X4 לגבעת להד (18) והלאה עד הכביש לסנסנה בנקודה 19
    רכבנו קטע קצר בכביש לכניסה לסנסנה בנקודה 20
    חצינו את סנסנה וטיפסנו ממנה בדרך אל בריכת המים שמעל היישוב בנקודה 21
  • פה נכנסים לסינגל סנסנה הנהדר שהפעם גם היה מלווה בפריחה נהדרת של צבעונים ועוד צמחים רבים
    זהו סינגל קל וזורם שמתחיל כדבל בין נקודות 21 ו 22 וכאן ממשיך כסינגל עד נקודה 23
    טיפסנו רגלית קטע קצר עד נקודה 24 בה חברנו לדבל ליד הגדר עם הפלסטינאים עד נקודה 25
    פה ירדנו בסינגל דרך היער שמתחיל לא ברור אך רכיב כולו ובהמשך בירידה ברור וזורם בתלילות ומסתיים בנקודה 26
  • המשכנו בדרך 4X4 בשולי היער ובנקודה 27 פנינו לדרך שחוצה שדה אפונה ירוק בוהק עד שחברנו לכביש פנימי בנקודה 28 והלאה למפגש עם כביש 358 בנקודה 29
    פנינו שמאלה בשולי הכביש וירדנו ממנו לדבל בנקודה 30 שחיבר אותנו לדרך טובה בנקודה 31
    אחרי שעוברים ליד הגדר של קיבוץ להב ממשיכים עם הדרך
    בצומת הדרכים בנקודה 32 טיפסנו בעלייה תלולה לחרבת רימון (33)
    בחרבה יש שרידים רבים ביניהם של יישוב יהודי מתקופת המשנה
  • מכאן המשכנו בסינגל בין נקודה 33 ל 34 והלאה בדרכי נוף עד הכביש ביער להב בנקודה 35
    המשכנו בדרכי הנוף לצומת הכוכב בנקודה 36 בה כבר עברנו בבוקר
    רכבנו צפונה בדרך בה כבר רכבנו עד נקודה 4
  • בנקודה 4 נכנסנו להמשך סינגל להב ואיתו זרמנו עד סופו ליד האוטו (1)