Friday, March 20, 2015

ירוק וצהוב בלכיש

תאריך :  20-3-2015

תל לכיש - הארמון של תל לכיש - הבאר של לכיש - כביש "לכיש-שומריה" - בוסתן רון - נחל מראשה -
חרבת אל בשא - חרבת בית לווייה - הכנסייה עם הפסיפס בחרבת בית לווייה - דרך הפטרולים הישנה - חרבת דוהן - נחל לכיש - כביש "לכיש-שומריה" - כביש גישה לאמציה - סביב אמציה - סינגל בני דקלים - ליד הגדר של בני דקלים - חרבת חזן - גבעת עוקצר - מאגר אדוריים - סכר אדוריים - ליד תל אגרה - נחל אדוריים - קניון נחל אדוריים - חרבת שלום - נחל נועם - סביב מושב לכיש תל לכיש

נקודת יציא
ה :  חנייה דרומית של תל לכיש (פונים למושב לכיש , לפני השער של המושב פונים שמאלה לדרך עפר ואחרי 500 מ' חונים ברחבת חנייה עם שילוט של רשות שמורות הטבע והגנים)

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• ביום הבחירות נסעתי עם האוטו בכביש הגבול בין להב , שומריה , שקף והלאה ללכיש  אחרי טיול רגלי באיזור סנסנה
    כשראיתי את הגבעות הירוקות הטבולות בצהוב של פריחה אמרתי לאשתי שפה אני מטייל בששי עם הקבוצה
    בניתי מסלול שהתברר כמשובח
    טיול מדהים בנוף ירוק בוהק עם גוונים צהובים של פריחה אבל גם אדום של פרגים , ורוד של שמשון , כחול של לשון הפר ועוד ועוד
    מזג האוויר הקריר והמעונן עזר גם הוא
    איזה יופי
  • יצאנו מהחנייה (1) בכיוון תל לכיש
    בנקודה 2 העלייה לכיוון שער העיר המרשים היתה חסומה בגדרות ולכן עלינו בדרך המתונה המטפסת אל העיר ומגיעה בסופה לשרידי הארמון
    אחרי הסבר שנתתי על תולדות לכיש ירדנו עד נקודה 3 ממנה יש ירידה תלולה חלקה במדרגות למפעל המים והבאר בעומק 44 מ' של העיר עד חיבור לכביש בנקודה 4
    פנינו ימינה בכביש ואחרי מספר מטרים שמאלה לדרך 4X4 לכיוון נחל מראשה
  • הרכיבה בדרך רחבה בסימון שביל ישאל עד צומת הדרכים בנקודה 5
    פה פנינו ימינה עם הדרך ביובל של נחל מראשה בעזבנו את שביל ישראל
    בנקודה 6 פנינו שמאלה לדרך שהובילה לחרבת בית לווייה (7) בה יש בין השאר שרידי כנסייה ביזנטית עם פסיפס מרשים (ראה תמונות)
    בהמשך בנקודה 8 יש מערכת בורות ומתקנים חקלאיים
    המשכנו ברכיבה בדרך עד חיבור לדרך בסימון שבילים אדום (9) שהיוותה בעבר את דרך הפטרולים עד מלחמת ששת הימים
  • בנקודה 10 עזבנו את דרך הפטרולים בנחל לכיש
    רכבנו בדרך כשמימיננו גבעות ירוקות עם פרחים צהובים (אלה שבגללן הגענו לטייל כאן) עד חיבור לכביש בנקודה 11
  • פה רכבנו קטע קצר בכביש עד הככר בנקודה 12 ואז פנינו ימינה לכיוון אמציה ומיד נכנסנו לדבל שמאלה בנקודה 13
    רכבנו בדבל שכולו מלא צמחייה (חוביזה , חרחבינה וצמחים ירוקים אחרים) בגובה של כ 1 מ'
    הדבל מטפס עד הגדר של מושב אמציה בנקודה 14 ואז רכבנו על הסינגל שסביב הגדר לנקודה 15
    פה נכנסים למה שהופך לסינגל (חלקו דבל) שקראנו לו סינגל "בני דקלים" שעובר בכרם זיתים בו הוא מטפס ואז יורד וזורם עד נקודה 16
    פה פנינו לדבל שטיפס ימינה לרכס והלאה בירידה לכביש שמוביל למאדר אדוריים בנקודה 17
  • חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך שהופכת מאד תלולה לכיוון מגדל התצפית בגסעת עוקצר (18)
    מכאן דהירה בדרך 4X4 יפה עד נקודה 19
    פה ירידה כייפית בדרך 4X4 החולפת ליד אוהל בדווי בו ראינו עשרות גדיים (ראה תמונות) והלאה עד הכביש שליד המאגר בנקודה 20
    רכבנו מערבה בכביש הפנימי ופנינו לסכר בסימון שבילים סגול בנקודה 21
    חצינו את סכר אדוריים עד צומת הדרכים בנקודה 22
  • פה טיפסנו בדרך 4X4 בוואדי שב 50 המ' האחרונים שלה לפני נקודה 23 הופכת לאט לאט לקיר לא רכיב
    בנקודה 23 פנינו לדרך 4X4 על הרכס שתחילה קצת מטפסת במתינות ואז יורדת בירידה מהירה וכייפית ובנקודה 24 חוברת לדרך הכחולה הטובה שבנחל אדוריים
    הדרך חוצה גבעה שיוצרת נפתול בנחל אדוריים ובנקודה 25 פונים לדרך שחוצה את הערוץ ומגיעה לקניון (כנראה תעלה מלאכותית ישנה) בסלע הקרטון של נחל אדוריים (ראה תמונות) בנקודה 26
    המשכנו ברכיבה נהדרת בדרך שמקבילה לערוץ נחל אדוריים הירוק והפורח כשמדי פעם רואים מצוקי קרטון יפים
  • בנקודה 27 פנינו לדרך צפון מזרחה שעזבה את נחל אדוריים וטיפסנו עד צומת הדרכים בנקודה 28
    מכאן ימינה לדרך צפונה שהיא גם שביל ישראל שעוברת בשלב מסויים בין כרמים ושדות עד צומת הדרכים בנקודה 29 ליד הגדר של מושב לכיש
    פנינו לדרך שמאלה סביב הגדר ועזבנו את שביל ישראל עד האוטו (1)