Friday, March 06, 2015

הטיול המושלם - עלייה ליער ביריה וירידה בדישון

תאריך :  6-3-2015

איילת השחר - ליד תל חצור - דרך מקבילה לכביש 90 - חציית כביש 90 - חוות ינאי - נחל חסף - יער ביריה - מצפה חן - סינגל ביריה - עין עמוקה - מעל קבר יונתן בן עוזיאל - מעל נחל דלתון - עין נבוריה - בית הכנסת בנבוריה - עמק הבוטנה -  כביש 886 - חניון עין זיתים - צומת דלתון - טיילת דלתון - ליד מנחת דלתון - כרם בן זמרה - עין עלווה - נחל גוש חלב - נחל דישון - עין גרגר - חצייה מתחת כביש 899 - עין ערבות - חציית כביש 899 - חניון דישון יראון - מפגש נחל אביב ודישון - עין אביב - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - יער שדה אליעזר - כביש גישה לאיילת השחר - איילת השחר

נקודת יציא
ה :  רחבת חנייה גדולה בכניסה הצפונית של איילת השחר

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• כמו בכל שנה יצאנו לטיול שמסתיים בדהירה בנחל דישון
    הפעם יצאנו מאיילת השחר דרומה וטיפסנו ליד חוות ינאי ליער ביריה . משם לסינגל ביריה והלאה בכביש עין זיתים למאגר דלתון וירידה דרך כרם בן זמרה לנחל גוש חלב ולנחל דישון
    אגם דלתון המלא והכחול , החרמון המושלג הירוק של הצמחייה והפריחה של כלניות ועוד רבים היו מדהימים
    הדהירה בנחל דישון תוך חצייה של עשרות מעברי מים צלולים בפריחה מדהימה של מרבדים סגולים של הכרמלית , אדומים של כלניות ועוד שילובים רבים היתה נהדרת
    הטבע היה בשיאו כמו שלא ראיתי אף פעם
    מסלול מושלם במזג אוויר מושלם ,
    למרות כל טיולי המדבר שעשיתי השנה וטיולים יפים אחרים הוא מדורג אצלי כטיול הטוב ביותר שרכבתי השנה
  • התחלנו מאיילת השחר (1) ופנינו בכביש הפנימי דרומה לכיוון תל חצור
    בנקודה 2 פנינו לדרך שממשיכה מקביל לכביש 90
    בנקודה 3 צריך לטפס אל הכביש ולחצות אותו בזהירות לצידו השני
  • מהצד המערבי של כביש 90 מתחילה דרך 4X4 טובה ולבנה לכיוון חוות ינאי (4)
    המשכנו עם הדרך שמטפסת במקביל לנחל חסף כשמצפון לנו נשקף החרמון וקרן נפתלי ולצדנו תורמוסים וכלניות
    בנקודה 5 לוקחים את הפיצול הימני שמטפס במתינות יחסית
    בנקודות 6 הדרך הופכת לתלולה ובשלב מסויים מוליכים את האופניים
    כשהעלייה התלולה מסתיימת ב 6 ממשיכים בטיפוס סביר עד נקודה 7
    פה פונים שמאלה בעלייה תלולה קצרה של כ 30 מ' עד מצפה חן (8)
    מכאן בדרך 4X4 עד כניסה לסינגל ביריה בנקודה 9
  • הרכיבה בסינגל ביריה זורמת וחולפת מעל קבר יונתן בן עוזיאל והופכת דרך בנקודה 10
    פה רוכבים בדרך 4X4 שהיא חלק מסינגל ביריה ומטפסים איתה אל מעל נחל דלתון בנקודה 11
  • מכאן ממשיכים בדרך ה 4X4 ובנקודה 12 פונים איתה עד עין נבוריה בנקודה 13
    מטפסים מכאן עד בית הכנסת העתיק בנבוריה בנקודה 14
    אחרי ארוחה קצרה המשכנו בסינגל שיורד ואז מטפס לעמק הבוטנה הנהדר בנקודה 15
    בוטנה (פיסטוק) נראה נהדר עכשיו
    בנקודה 16 עזבנו את סינגל ביריה והמשכנו בדרכי 4X4 עד חיבור לקצה דרך הנוף של יער ביריה בנקודה 17 ואיתה לכביש "צומת עין זיתים-עלמה" בנקודה 18
  • רכבנו בשולי הכביש צפונה עד צומת דלתון בנקודה 19
    פה נכנסנו לשביל הטיילת שמתחיל מדרום לכביש ואז חוצה אותו וממשיך בכיוון גוש חלב
    בנקודה 20 פנינו לדרך 4X4 צפונה לכיוון שער אחורי של המושב קרן בן זמרה
    לפנינו היה מראה נהדר של החרמון והרי השוף המושלגים
    מניסיוני השער פתוח בשעות היום
    נכנסנו בשער בנקודה 21 ופנינו על הדרך שסביב היישוב שמאלה ויצאנו מהשער הפתוח גם הוא בנקודה 22 ליובל של נחל גוש חלב
    יורדים בדרך 4X4 תלולה ומהירה עד עין עלווה בנקודה 23
    פה ניתן לעבור את הערוץ ליד המעיין ולרכב בסינגל בין נקודה 23 ל 24 (ראה בטיול כאן בשנה שעברה)
    הפעם ירדנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 24 והלאה בדרך בערוץ נחל גוש חלב
    בין נקודה 24 ל 26 ניתן לרכב בסינגל הטחנות שמעל ערוץ נחלגוש חלב ומסומן בסימון שבילים ירוק (ראה טיול בשנה שעברה)
    אנחנו המשכנו בדרך ה 4X4 והגענו איתה עד נקודה 27 בה נפגש נחל גוש חלב עם נחל דישון
  • פה מתחיל הקטע הנהדר של דהירה בדישון תוך חציית מים
    כל מעברי המים מכאן ועד איילת השחר היו עם מים זורמים ורובם אפשרו חצייה רכובה
    התחלנו בחציית המים ורכיבה בדבל על הגדה המערבית שהופכת בהמשך לדרך 4X4 עד המעבר מתחת לכביש 899 בנקודה 28
    פה עוברים מתחת לכביש ועם השביל תוך הנפת האופניים עולים שמאלה ורוכבים בסינגל שממשיך לאורך הערוץ עד נקודה 29 ליד תחנת שאיבה
    מכאן בדרך 4X4 בסימון שביל ישראל עד חציית כביש 899 ליד חניון נחל דישון בנקודה 30
  • המשכנו בדרך ה 4X4 שלאורך הדישון שממשיכה בחציות הערוץ מדי פעם תוך השפרצת מים
    הפריחה בצדדים היתה נהדרת בכל הצבעים
    מרבדים סגולים של כרמלית נאה , מרבדים צהובים של מצליבים שונים , חלבלוב מגובשש ועוד , כלניות
    המצוקים הנהדרים בצדדים עם המערות מרשימים
    בנקודה 31 הדרך חוצה את כביש 886 וממשיכה בקטע סלול עד תחנת השאיבה של עין אביב בנקודה 32
    מכאן ממשיכים בדרך ה 4X4 בערוץ הדישון תוך המשך חציות מים עד צומת הדרכים בנקודה 33
  • מכאן טיפסנו בדרך והלאה בירידה ארוכה עד המעבר מתחת כביש 90 בנקודה 34
    בנקודה 35 פנינו שמאלה בכביש הגישה לאיילת השחר בכיוון איילת השחר עד החנייה (1)