Monday, April 20, 2015

סקר מענית אחרי החורבן 4 - יש לנו רצף סינגלים של 10 ק"מ

20-4-2015

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש 574 - סינגל "עוז"- חציית מתחת כביש 6 - חצייה מתחת
כביש 6353 - סינגל "העולה למגדל" - סינגל "היורד מהמגדל" - אום אל קוטוף - סינגל "הטווילים" - סינגל "אקליפטוסים עליון" - צומת הסוס - סינגל "אקליפטוסים תחתון" - נחל נרבתא - סינגל "מצפה אילן" - סינגל "העץ הבודד" - כביש 611 - סינגל מקביל לכביש 611 - סביב בסיס מג"ב - מצפון לגבעת זאבים - סינגל "קוקה" - חצייה מתחת כביש 6 - ליד מענית - סינגל "האקליפטוסים" - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל "עוז" - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציא
ה :  תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה

קובץ TRK

• את הסיור הרביעי החלטתי להקדיש להקלטת רצף הסינגלים שיש עכשיו מהאלונית שליד מענית ועד אחרי סינגל העץ הבודד אחרי מצפה אילן
    הרכס נוצר עם השלמת סינגל הטווילים ע"י אנשי אום קוטוף בשבוע שעבר
    הרצף הוא של 10 ק"מ סינגל
  • 1-3 יציאה מתחנת הדלק אלון (1) ובצומת הכניסה למועצה האיזורית מנשה רכיבה בשולי הכביש וחצייה בנקודה 2
    המשך בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל "עוז" בנקודה 3
  • 3-9 פונים שמאלה ומטפסים בסינגל עוז
    הסינגל נכנס לחורשת אורנים קטנה וחוצה אותה וממשיך בשטח הפתוח עד הדרך בנקודה 4
    פה קטע קצר על דרך 4X4 בנקודות 4 והמשך הסינגל בירידה כייפית עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 5
    אחרי החצייה מגיעים לאיזור בנייה מסיבי של כביש הכניסה העתידי לחריש
    הסינגל ממשיך במרחק של מטרים מאיזור הבנייה וממשיך עד המעבר מתחת לכביש 6353 בנקודה 6
    אחרי החצייה במעבר מתחת לכביש פונים שמאלה בעלייה בדרך 4X4 ובנקודה 7 נכנסים להמשך סינגל עוז ועולים בו עד סופו בצומת הדרכים בנקודה 8 ליד חרבת אל חפור
    ממשיכים בדרך 4X4 בנקודות 8 ונכנסים לסינגל "העולה למגדל" שהוא סינגל טכני בינוני בעלייה ומסתיים בצומת הדרכים ליד המגדל בנקודה 9
  • 9-10 סינגל היורד מהמגדל - סינגל טכני בינוני בירידה
  • 10-17 סינגל היורד מהמגדל מסתיים ברחוב באום אל קוטוף (11) ומכאן ברחובות אום אל קוטוף
    בצומת מול המסגד (וקופת חולים) פנינו שמאלה בעלייה קלה ברחוב ולפני בית הספר בנקודה 11 פנינו שמאלה והקפנו את בית הספר מצפון בדרך (עם קצת מזבלה) עד מפגש עם תחילת הסינגל (מסומן בסס"ל צהוב) בנקודה 12
    זהו סינגל הטווילים החדש שמתחיל מכאן ונסתיים ליד סינגל אקליפטוס תחתון בנקודה 14
    הסינגל זורם בלי עליות
    בנקודה 13 הוא עובר על דרך 4X4 ואז שוב סינגל
    בנקודה 14 הסינגל מסתיים ופונים ימינה לדרך 4X4 עד מפגש עם סינגל האקליפטוסים בנקודה 15
    הסינגל מישורי ומתפתל ביער ומסתיים במפגש עם דרך 4X4 בנקודה 16
    פונים ימינה לדרך 4X4 עד צומת הסוס בנקודה 17
  • 17-21 פנינו בצומת הסוס ימינה ובנקודות 18 פנינו שמאלה ונכנסנו לסינגל אקליפטוסים עליון שיורד לערוץ נחל נרבתא ומסתיים בנקודה 19
    פה מתחברים לסינגל מצפב אילן שמטפס ומתפתל כשבצדדים כמה קוצים גדולים
    לקראת נקודות 20 הסינגל שינה תוואי בגלל העבודות על כביש ליד מצפה אילן שנגסו בסינגל הישן
    בנקודות 20 חתכנו מהסינגל החדש שמטפס בצורה יותר תלולה מהישן אל הסינגל הישן והמשכנו עד אחרי העץ הבודד , מקום בו מסתיים הסינגל בנקודה 21
  • 21-22 זהו סינגל העץ הבודד המשובח שיורד ברמה טכנית בינונית עד כביש הגישה למצפה אילן בנקודה 22
  • 22-29 פה ירדנו בכביש לכביש הראשי בנקודה 23 ורכבנו ימינה בשולי הכביש ובנקודות 24 נכנסנו לתוואי הסינגל המקביל לכביש מדרום שהיה מכוסה צמחייה (נקווה שתעלם בקיץ)
    הסינגל הנ"ל הוא תחליף לרכיבה בשולי הכביש
    בנקודה 24 פנינו לדרך המקיפה את בסיס מג"ב עד צומת הדרכים בנקודה 25
    מכאן ירידה בדרכי 4X4 באיזור שפעם היו בו מספר סינגלים שאינם עוד עד נקודה 26
    המשכנו בדרך ה 4X4 שלמרגלות תל זאבים מצפון ובנקודות 27 רכבנו קצת בשרידי סינגל ואז בר בשטח ואז בדרך 4X4 במקום בו היו מספר סינגלים ז"ל
    המשכנו בדרך למרגלות תל זאבים ובנקודה 28 בצומת הדרכים טיפסנו עד הכניסה לסינגל קוקה (29)
  • 29-1 נכנסנו לסינגל קוקה צפונה ובדרך השלישית שחצינו עזבנו אותו ופנינו שמאלה ועברנו מתחת לכביש 6 (נקודות 30)
    אחרי המעבר המשכנו בסינגל בערוץ שהופך לקוצני עד החיבור לדרך ליד הגדר של קיבוץ מענית בנקודה 31
    המשכנו בדרכי ה 4X4 צפון מזרחה ובנקודה 32 נכנסנו לסינגל האקליפטוסים
    דהרנו בסינגל האקליפטוסים וירדנו איתו לחורש האקליפטוסים שנתנו לסינגל את שמו
    אז הוא מטפס ומתפתל ומסתיים בסינגל הלאה לחריש בנקודה 33
    דהרנו במורד "הלאה לחריש" שמסתיים בנקודה 34 ובנקודה 35 נכנסנו לסינגל עוז עד סופו בנקודה 3 והלאה לאוטו (1)