Friday, April 03, 2015

סיבוב קצר ברמות מנשה

תאריך :  3-4-2015

צומת הכניסה להיוגב
- ליד קיבוץ מגידו - מערת ירוקת - נ.ג 400 - נחל ספלול - עין ספלול - נחל תנינים - עין כפר - ליד מטווח ג'וערה - מתחת לג'וערה - חציית כביש 6953 - סינגל שופט מנשה של המועצה האיזורית מגידו - נחל זהורה - עין שכר - נחל גחר - יער עין השופט - ליד צומת משמר העמק - דרך מקבילה לכביש 66 - עין עוזי - כביש גישה להיוגב - צומת כניסה להיוגב

נקודת יציא
ה :  תחנת דלק פז בצומת הכניסה למושב היוגב מכביש 66

גובה מצטבר : 526 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• בערב פסח תכננתי לסיבוב קצר יחסית לרגיל ברמות מנשה
    בהתחלה התכנון היה טיפוס לגבעה 400 וירידה ברצף סינגלים במשמר העמק אבל בגלל אזהרה של דותן שגר באיזור שבדיוק מתבצע גיזום רציני באיזור סינגלי משמר העמק , העדפנו להתחבר לסוף הסינגל הכחול של המועצה האיזורית מגידו ולרדת איתו לעמק יזרעאל
    בנוסף בדקנו סינגל רכיב חלקית (אולי מישהו מתנדב לסדר) בסימון שבילים כתום קרוב למשמר העמק (ראה מפה)
    האיזור הזה עדיין ירוק בוהק עם הרבה פריחה
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש 66 ונכנסנו לדרך מצידו הדרומי בנקודה 2
    מכאן בדרך המקבילה לכביש עד נקודה 3 בה פנינו ימינה
    בנקודה 4 עזבנו את הדרך הטובה שמקיפה את קיבוץ מגידו והמשכנו בדרך 4X4 שמטפסת והופכת קיר תלול וקצר עד נקודה 5
  • מכאן המשכנו בטיפוס נוח בדרכי 4X4 לבנות עד נקודה 6
    טיפוס קצר ותלול לצומת הדרכים בנקודה 7 וימינה עם הדרך לראש נ.ג 400 בנקודה 8
    התצפית מגבעה 400 נהדרת ב 360 מעלות כשהכל סביב ירוק בוהק
  • מכאן מתחילה הדהירה הארוכה למטה
    תחילה בדרכי 4X4 בירידה מהרה לוואדי בנקודה 9 ואז בדרך בנחל ספלול
    פנייה שמאלה בדרך לבנה בסימון שבילים כחול שמטפסת קלות עד נקודה 10
    מכאן ירידה לעין כפר בנקודה 11
  • טיפסנו במעלה הדרך בערוץ נחל תנינים וחברנו לדרך הכחולה וטיפסנו בה עד צומת הדרכים בנקודה 13
    פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 בנוף פסטורלי
    בנקודה 14 נכנסנו לסינגל חמוד וזורם בשדה דגן (ראה תמונות) עד נקודה 15 בה חזרנו לדרך ה 4X4 והמשכנו בהן מתחת לג'וערה עד חציית כביש 6953 בנקודה 16
  • המשכנו בדרך צפונה עד נקודה 17 בה פגשנו את סימון סינגל "עין השופט הזורע" של המועצה האיזורית מגידו
    כאן הסינגל מסומן בסימון שביל אופניים כחול של קק"ל
    פנינו ימינה וזרמנו איתו בכיוון כללי ירידה למרות שיש גם עליות
    כרגיל בסינגלים מסוג זה קצת פתלת מיותרת ביער על חשבון נופים
    מנקודה 21 מתחילה ירידה נהדרת בסינגל עד נקודה 22
  • פה בצומת הדרכים עזבנו את הסינגל והמשכנו עם דרך ה 4X4 עד נקודה 23
    פה חיפשנו דרך 4X4 שלא היתה ברורה כי היא כוסתה בצמחייה אבל סימון השבילים הכתום הסגיר אותה ואחרי כמה מ' היא נהיתה ברורה יותר
    בנקודות 24 קטע סינגל טכני
    הסינגל טכני והרבה קטעים לא רכיבים לרוכב הממוצע אבל ניתן לסדרו קצת והוא יהיה משובח
    כשהגענו לדרך לא המשכנו בסינגל שמטפס לכיוון משמר העמק בסימון כתום , אלא ירדנו עד צומת הדרכים בנקודה 25 ליד כביש 66 (מדרום לכביש)
    המשכנו בדרך מדרום לכביש עד נקודה 26
    פה עברנו שער בקר וחצינו את הכביש
    רכבנו כמה עשרות מ'רים מערבה ונכנסנו בצידו השני בנקודה 27 לדרך מקבילה לכביש מצפון שהובילה אותנו עד כביש הכניסה להיוגב בנקודה 28 ועליו ימינה ולתחנת הדלק (1)
  • בקיץ ניתן להתרחץ בעין כפר ובעין עוזי שנמצא ממש לפני תחנת הדלק (עין עוזי בטיול : https://razg.blogspot.com/2014/07/blog-post.html )