Friday, April 17, 2015

סינגלי הללויה ואבטיח בתוספת רכס כתף שבטה

תאריך :  17-4-2015

חוות בוקר - נחל בוקר - הסינגל הדרומי (אבטיח) - רכס בוקר - נחל הבשור - נחל זיתן - רכס כתף שבטה - חרבת כתף שבטה - נחל הבשור - נחל זלזל -  הסינגל הצפוני (הללויה) - רכס בוקר
- גבעת משורה - נחל בוקר - חוות בוקר

נקודת יציא
ה :  חנייה ברחבה ליד השער של חוות בוקר (על כביש 40 בין צומת טללים לצומת חלוקים בצד מערב) (יש שלט חום שמפנה מהכביש לחוות בוקר)

קובץ TRK

תמונות ב Google+ (רז)

תמונות ב Facebook (רז)

סיכום המסלול עפ"י ארי

• אחרי הגשמים החזקים בשבת וראשון האחרונים והצפי לגשם ביום חמישי החלטתי שזו הזדמנות לטיול אחרון כנראה במדבר בשנה זו (אולי עוד נצליח לדחוף עוד טיול מדבר כמו בשנה שעברה במאי כשהיה גשם בצפון)
    כבר שוכב אצלי במגרה זה זמן מסלול בסינגלים הללויה ואבטיח החדשים שנבנו ע"י תושבי המקום
    בגלל שאורך הסינגלים הללו בלבד כ 20 ק"מ הוספתי עוד נפח ברכיבה בנחל הבשור וזיתן וחזרה על רכס כתף שבטה
    אחר ברור : הסינגל הדרומי נקרא אבטיח , הסינגל הצפוני נקרא הללויה
    סה"כ הכיוון הכללי המומלץ של שני הסינגלים יחד הוא עם כיוון השעון כמו שרכבנו אבל אם מתאפשר שניהם טובים וחווייתיים יותר ברכיבה ממזרח למערב כי אז יש מקסימום ירידות משובחות
    בעתיד סביר שאשלב כל אחד מהם במסלול אחר ובכיוון הטוב ניתן למצוא רכיבות נוספות רבות באיזור זה משנים קודמות טרם היות הסינגלים הללו
  • יצאנו מוות בוקר (1) בדרכי ה 4X4
    בנקודה 3 חברנו לדרך בסימון שבילים אדום ובנקודה 4 עזבנו את הדרך האדומה לדרך 4X4 שמתעקלת
    בנקודה 5 נכנסנו לסינגל הדרומי של הללויה/אבטיח
  • הסינגל נכנס לוואדי ומתחיל לטפס עד נקודה 6
    פה צריך לשים לב לרוג'ום הגדול שמסמן את הפנייה כי יש סינגל שנמשך צפונה ומתחבר לסינגל הצפוני ואחד מאתנו המשיך איתו עד שהחזרנו אותו
    הסינגל מתעקל דרומה כאן בצורה חדה ומתחיל לזרום
    בנקודה 6A נמצא הקטע הטכני ביותר בסינגל בירידה מאד טכנית על הסכין (רובנו ירדנו רגלית את הקטע הקצר של כ 20 מ' אבל יש גיבורים שרכבו אותו כולו)
    בנקודה 7 יש צומת סינגלים וחלק רכבו למערות שנמצאות מצפון מערב לנקודה בנקודה 8
    מנקודה 7 ממשיך הסינגל בקטע הטוב ביותר בו בירידה ארוכה ויפה שיורדת לערוץ יובל של נחל הבשור , מטפסת טיפה ושוב יורדת כשהקטע האחרון של הירידה בפיתולים עד ערוץ נחל בשור בנקודה 9
  • פה פנינו וחברנו לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום לאורך נחל הבשור
    האדמה מהודקת בד"כ
    מנקודה 10 הדרך נכנסת לנחל זיתן שהוא יובל של נחל הבשור והמשכנו לדהור עליה עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה פנינו ימינה והתחלנו לטפס בדרך ה 4X4 העולה לרכס כתף שבטה
  • בנקודה 12 בשיא הרכס בצומת הדרכים התחלנו בדהירה מזרחה בדרך שעל השלוחה הארוכה
    חלפנו על פני כמה מחפורות של הצבא שליד חלקם יש שרידי עתיקות של מצודות מהתקופה הישראלית כמו חרבת כתף שבטה או שרידי מוצבים מצריים ממלחמת השחרור
    בנקודות 13 מומלץ להמשיך עם הדרך
    חלקנו התפתה לדרך שמאלה והקפנו את הסוללה שיש שם מצפון ללא שביל אבל רכיב לחלוטין וחזרנו לדרך
    בנקודה 14 הדרך הטובה עליה רכבנו פונה צפונה ויורדת מהרכס
    אנחנו המשכנו לפעמים בלי שביל ולפעמים על שרידי דבל על קו הרכס מזרחה עד נ.ג 591
    מכאן ירידה בדרך 4X4 תלולה בנקודות 15 לנחל הבשור
  • חברנו בנקודה 16 לדרך ה 4X4 ורכבנו עליה צפונה במעלה נחל זלזל
    בנקודה 17 פנינו אל הסינגל הצפוני שמטפס מכאן בעלייה ארוכה , לפעמים על פי תהום שגורם לעלייה להיות יותר מאתגרת
    העלייה מסתיימת בנקודה 18
    מכאן מתחילים בירידה כאשר בנקודה 19 מגיעים ליד דרך 4X4
    הסימון להמשך הסינגל לא ברור וצריך לחפש אותו כמה מטר מדרום לנקודת הפגישה עם הדרך
    מפה ירידה כייפית בסינגל עד נקודה 20 בה פוגשים את הדרך בנחל בוקר וממשיכים בדרכי ה 4X4 עד האוטו (1)