Wednesday, April 22, 2015

סיבוב יום הזכרון בעמק חפר

תאריך :  22-4-2015

כפר יונה - צומת כניסה לינוב - צומת כניסה לבורגתה - חציית נחל אלכסנדר - ציר המוביל - חציית נחל שכם - ליד גן יאשיה - קקון - תוואי הרכבת המזרחית - חציית כביש 581
- ליד החממות של אחיטוב - מעבר מתחת כביש 9 - דרך מצפון לכביש 9 - חציית נחל חדרה - צומת בקה - דרך מקבילה לכביש 6 - חציית נחל חדרה - דרך הגז - חציית הכביש למגל - הכביש לגן יאשיה - שרידי הגשר והפילבוקס של הרכבת המזרחית - נחל בחן - נחל שכם - נחל אלכסנדר - תל אשקף - חניאל - סינגל בית ליד - כפר יונה

נקודת יציא

רכבתי בדרכי 4X4 עד חיבור לכביש הגישה לינוב בנקודה 3
    חציתי את כביש 57 בנקודה 4 ומיד אחריו רכבתי בדרך 4X4 מקבילה
    חציתי את כביש הגישה לבורגתה בנקודה 5 והמשכתי מזרחה בדרך
    בנקודות 6 חציית 2 ערוצים באמצעות דרך וחיבור לדרך 4X4 לבנה בסימון שבילים אדום לאורך המוביל הארצי
  • 6-12 רכיבה בדרך המוביל צפונה תוך חציית נחל שכם (8) שגובה המים בו כ 10 ס"מ רוב השנה
    בצומת הדרכים בנקודה 9 פנייה לדרך 4X4 עד הכניסה לגן יאשיה בנקודה 10
    רכיבה בכביש ובנקודה 11 פנייה ימינה לדרך שמתעקלת ונכנסת לגן הלאומי קקון והלאה בדרכים בגן עד מבצר קקון (12)
  • 12-16 ירידה מהמצודה לאנדרטה של אלכסנדרוני ליד החנייה של פרק קקון ויציאה לכביש למכון התערובת (13)
    רכיבה דרך מכון התערובת ויציאה מהשער האחורי שניתן למעבר בין שני חלקי השער (14)
    המשכתי בדרך 4X4 עד מפגש עם הדרך של המסילה המזרחית בנקודה 15 ואיתה צפונה עד נקודות 16
    ליד המפגש עם כביש 581 יש מעקה בטיחות ולכן פניתי שמאלה בדבל , חציתי את הכביש ומיד מימין כניסה לדרך ההמשך
  • 16-18 רכבתי בדרך המקבילה לסוללת המסילה המזרחית וגובלת בחממות המלפפונים של מושב אחיטוב
    בנקודה 17 עוברים לדרך המקבילה לסוללה מצפון כי עם ממשיכים עם הדרך קשה למצוא מעבר נוח בהמשך
    בנקודה 18 עוברים מתחת כביש 9 שלא מופיע במפה שצרפתי ופניתי ימינה בדרך המקבילה לו מצפון
  • 18-23 רכבתי בדרך המקבילה לכביש 9 כאשר בנקודות 19 ו 20 הדרך נקטעת ע"י ערוץ עם מים וצריך לעבור מתחת לכביש דרומה עד גשרון ושוב צפונה
    בנקודה 20 מתחת לכביש בצד הדרומי יש מספר שולחנות קק"ל
    בנקודה 21 חציתי את כביש 581 ליד הכיכר הזמנית במחלף בקה ורכבתי בכרם זיתים עד חיבור לדרך טובה בנקודה 22
    פניתי דרומה עד המעבר מתחת לכביש 61 בנקודה 23 שמוביל למחלף בקה בכביש 6 ולבקה אל ע'רבייה
  • 23-32 נכנסתי אחרי המעבר מתחת לכביש לדרך טובה מקבילה לו ואחרי שהיא חוצה את נחל חדרה על גשרון בנקודה 24 המשכתי בדרך 4X4 טובה עד נקודה 25
    פה חברתי לתוואי צינור הגז שלאורכו פזורים חלקי הצינור שיכוסה בעתיד
    בנקודה 26 חציתי את כביש הגישה למגל  והמשכתי בדרך ה 4X4 שליד הגז ומקבילה לכביש 6 בכיוון תחנת הדלק של כביש 6
    בנקודה 27 מצפון לתחנה פניתי לדרך מערבה עד מאגר המים והתחלתי בהקפתו ואז עזבתי דרומה אבל הדרך נגמרת ולכן רכבתי בשולי שדה עד חיבור לציר הגז בנקודה 28
    בנקודה 29 פגשתי כביש משובש ופניתי עליו ימינה אבל בטעות לא משכתי עד חיבורו לכביש בנקודה 30 אלא התפתלתי בדרכי מטעים חזרה לדרך הגז
    טיפסתי אל הגשר של הכביש בנקודה 31 ופניתי על הכביש לגן יאשיה עד נקודה 32
  • 32-37 נכנסתי לדרך 4X4 ממערב לבית הקברות של גן יאשיה ובנקודה 33 חציתי את ערוץ נחל בחן ליד שרידי גשר הרכבת המזרחית והפילבוקס ששמר עליה
    בנקודה 34 פניתי למשתלה והלאה לקצה מושב גן יאשיה והלאה בכיוון נחל שכם אליו הגעתי בנקודה 35
    מכאן רכבתי בדרך לאורך גדתו הצפונית של נחל שכם עד חציית ציר המוביל בנקודה 36 והלאה לאורך נחל שכם ואז בדרכי 4X4 שמתרחקות ממנו עד מפגש עם נחל אלכסנדר וחצייתו בגשרון בנקודה 37
  • 37-44 מכאן רכבתי בדרך הסטנדרטית שלאורך נחל אלכסנדר המזרחי עד הפנייה לחניאל בנקודה 38 טוהלאה ימינה בדרך
    פניתי לתל אשקף בנקודה 39 וטיפסתי עליו בדרך התלולה והקצרה לנקודה 40
    ירדתי מהתל וחברתי לדרך ליד בית הקברות של חניאל והלאה לכביש בין חניאל ובורגתה (42)
    המשכתי דרך חניאל והלאה בטיילת המקבילה לכביש מנקודה 43 ועד הצומת עם כביש 57 בנקודה 44
  • 44-1 פניתי על המדרכה הרכבה של כביש 57 ומיד אחרי חציית הכניסה לשכונת רמת יצחקי בנקודה 45 המשכתי בדרך 4X4 שיורדת לפרדסים ובדרכי פרדסים לאנטנה שליד מחנה בית ליד בנקודה 46
    פניתי בדרך ימינה עד הכניסה לסינגל "בית ליד" (47)
    סינגל "בית ליד" כרגיל חמוד וזורם ומסתיים ליד הש"ג של מחנה בית ליד בנקודה 47
    מכאן בכביש הגישה למחנה עד כביש 57 ןהמשך דרך כפר יונה לבית (1)