Thursday, April 09, 2015

כפר כמא

תאריך :  9-4-2015

כפר תבור - דרך מקבילה לכביש 65 - צומת כדורי - בית ספר שדה אלון תבור - צומת עלייה לבית קשת - נחל אזנות - סינגל בית קשת - תל גובל - נחל השבעה - שביל הבשורה - סינגל שביל הבשורה - דרך נוף יער בית קשת - מחנה שמשון - חצייה מתחת כביש 65 ליד צומת גולני - יער לביא - חרבת לוביה - בית קברות של גבעת אבני - דרך גישה לגבעת אבני - דרך סביב גבעת אבני - דרך "גבעת אבני-שדה אילן" - חרבת שבתי - כפר כמא - חציית כביש 767 - נחל קצה - עין שדמות דבורה - ליד שדמות דבורה - כפר תבור

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד השעון , המועצה המקומית כפר תבור והסופר מרקט

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

סיכום המסלול עפ"י ארי

• אחרי שבתחילת השנה ניסינו לרכב את המסלול הזה והפתיע אותנו גשם החלטתי לבצעו כמו שצריך (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/kt8)
    בהמלצת ירון פירסט הכנסתי ביקור בכפר הצ'רקסי כפר כמא שהיה מרשים ביותר בניקיונו השונה לחלוטין מכל יישוב כפרי אחר בארץ (יהודי וערבי)
    הנופים של הגליל התחתון המזרחי היו כרגיל נהדרים וליוו אותנו לאורך הרכיבה
  • יצאנו מכפר תבור (1) ובקצה האיזור החדש שנבנה בנקודה 3 חברנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש 65 ממזרח
    טסים בירידה ובנקודה 4 מול צומת כדורי חצינו את הכביש בזהירות ורכבנו על המדרכה ובנקודה 5 פנינו לכביש שמוביל לבית ספר שדה אלון תבור
    בקצה הצפוני של בית הספר שדה ליד השער חברנו מימין לדרך 4X4 בנקודה 6
    הדרך בסימון שבילים אדום
    בנקודה 8 הגענו לצומת הכביש העולה לקיבוץ בית קשת
    המשכנו בדרך הנוף במעלה נחל אזנות עד הכניסה לסינגל בית קשת בנקודה 9
  • פה התחלנו בטיפוס בסינגל בית קשת שנראה שעבר גיזום של הקוצים לאחרונה ולכן נוח וזורם
    בנקודה 10 בערוץ נחל השבעה הסינגל חוצה דרך 4X4 דרדרתית
    עזבנו כאן את הסינגל וטיפסנו בדרך התלולה עד נקודה 11
    מכאן בדרכי 4X4 בין מטעים שבשלב מסויים חוברת לשביל הבשורה (סימון שבילים צהוב - ולפעמים סימון על סלע עם ציור של עוגן)
    הדרך חוברת לדרך הנוף יער בית קשת בנקודה 12
  • דהרנו בירידה בדרך הנוף שכאן היא סלולה ובצומת הדרכים המסומנת אדום וירוק וגם שביל הבשורה פנינו שמאלה לדרך שיורדת לבקעת טורען
    בנקודה 13 פספנו את הכניסה לסינגל הבשורה ורק בדבל בנקודה 14 פנינו ימינה ועלינו איתו עד חיבור לסינגל
    הסינגל בקטע זה טכני בינוני ויורד עד חיבור לדרך הנוף של יער בית קשת בנקודה 15
    בקטע האחרון שלו לפני נקודה 15 הסינגל מתפוגג אבל ניתן לרכב בר בשטח
    החלטתי להמשיך בדהירה במורד דרך הנוף שבהמשך מקבילה לכביש 77 עד הש"ג של מחנה שמשון בנקודה 16
  • פנינו בכביש הכניסה שמאלה ומיד ימינה בנקודה 17 לדרך 4X4 שבנקודה 18 במקביל לכביש 65 פונה צפונה
    בנקודה 19 חברנו לדרך שעוברת מתחת לכביש 65 לאיזור יער לביא
    בנקודה 20 בכניסה למשתלת קק"ל יש רחבת פיקניק קטנה
  • מכאן רכבנו בדרך הנוף הסלולה והתחלנו לטפס ביער לביא
    בנקודה 21 עזבנו את הדרך הסלולה שמאלה לדרך 4X4 שמטפסת ומקיפה את הפסגה עד צומת הדרכים בנקודה 22
    מכאן מזרחה לבית הקברות של גבעת אבני (ליד בית הקברות ברזיה שניתן למלא מים) (23)
    בנקודה 24 חברנו לכביש שמטפס וממשיך לכביש הגישה לגבעת אבני בו ירדנו בכיוון צומת הכניסה ליישוב
  • בנקודה 25 ליד צומת הכניסה לגבעת אבני פנינו ימינה לדרך טובה שמקיפה את גבעת אבני ויורדת הלאה לכיוון שדה אילן
    בנקודה 26 ליד בית קברות אכבנו בדרך דרומה עד צומת הדרכים בנקודה 27
  • פנינו שמאלה לדרך בסימון כחול ומיד בנקודה 28 פנינו ימינה בדבל שמטפס בשולי שדה חיטה עד מטע שקדים בנקודה 29
    חצינו את מטע השקדים בדרכי המטע עד קצהו בנקודה 30
    פה פנינו ימינה לדרך דרומה שמטפסת ואז יורדת בין שדות עד חיבור לדרך לבנה טובה בנקודה 31
    פנינו ימינה על הדרך ושוב בנקודה 32 פנינו לדרך שמובילה לכפר כמא
  • רכבנו בדרך לכפר כמא ונכנסנו לכפר בנקודה 33
    ההפתעה הראשונה היא הניקיון בדרך הכניסה האחורית לכפר
    בכפרים ערבים או דרוזים יש חלקי כבשים , עזים ופרות והרבה זבל וביישובים יהודיים יש פסולת בניין ומכשירי חשמל ישנים
    פה נקי לגמרי
    הכפר גם נקי ומסודר והבתים המודרניים שסביב הגרעין הישן עם חצרות מטופחות
    מרכז הכפר בבנייה מבזלת עם סמטאות מסודרות ונקיות
    השלטים מעוצבים יפה
    הרגשנו כמו בביקור בחו"ל
    אחרי סיבוב בחלק הישן של הכפר יצאנו ממנו בנקודה 34 בצומת המזרחית
  • רכבנו בשולי הכביש עד נקודה 36 בה פנינו לדרך 4X4
    בנקודה 36 פנינו ימינה ודהרנו במורד ואחר כך טיפסנו כשנחשף לנו נוף יפה של התבור
    שוב ירדנו עד עין שדמות דבורה (37)
    זוהי פינת חמד שמנציחה את ראשוני שדמות דבורה
    לאחרונה נבנתה פה אנדרטה לזכר 5 החיילים שנהרגו בפילבוקס ליד רצועת עזה במבצע צוק איתן
    המעיין עם בריכה טובה לרחצה
  • מכאן טיפסנו בדרך בכיוון שדמות דבורה
    בנקודה 39 ירדנו ימינה בדרך לא ברורה בניגוד לדרך שבאנו ממנה ולדרך שהולכת לשדמות דבורה
    בסוף הירידה טיפסנו בדרך התלולה עד נקודה 40
    מכאן בהמשך הדרך לכיוון כפר תבור אליה נכנסנו בנקודה 41 והלאה לאוטו (1)