Friday, May 29, 2015

קפיצה קצרה לחו"ל - דובדבנים 2015

תאריך :  29-5-2015

אנדרטה לגדוד סיור 134 ליד עין זיוון - שביל הגולן - חציית כביש 91 - סינגל מורדות אביטל - כביש "צומת אביטל-צומת בנטל" - ליד מרום גולן - צומת בנטל - כביש 959 - אל פורן - כרז א טוויל - כביש 9799 -
ציר החת"מ - כביש גישה לאודם - הר אודם - מרגלות תל אל קצעה - כביש 98 - ליד מסעדה - ברכת רם - וואדי אבו סעיד - הר כרמים - מרגלות הר וורדה - בוקעתה - מרגלות תל שועיפרי - מרגלות החרמונית - אנדרטת עוז 77 - סינגל עוז - שביל הגולן - ליד עין חוואר - חציית כביש 98 - מרגלות הר בראון - כביש 959 - מאגר בב אל הווא - מרגלות הר בנטל - כביש 98 - מרגלות הר אביטל - צומת זיוון - אנדרטה לגדוד סיור 134 ליד עין זיוון

נקודת יציא
ה :  חנייה של אנדרטה של גדוד סיור 134 מול הכניסה לקיבוץ עין זיוון

משתתפים : 17 (אחד הרוכבים פרש שעה הראשונה)

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

• כמו בכל שנה יצאנו לטיול הדובדבנים המסורתי שלנו בצפון הגולן
    אחרי שהשבוע היה אחד הימים החמים אי פעם עם מעל 40 מעלות חיכה לנו מזג אוויר קריר עם 13 מעלות , ערפל וטפטוף
    יופי של מזג אוויר לרכיבה
  • יצאנו מהחנייה לשביל הגולן (1) שחוצה אותה
    הוא הופך מיד לסינגל שרובו קל אבל מדי פעם מכשולים שמצריכים הורדת רגל וגם מעברי גדר
    בנקודה 2 חצינו את כביש 91 והמשכנו בסינגל "מורדות אביטל" שעובר בתוואי שביל הגולן צפונה
    הסינגל רכיב ברמה קלה עד בינונית כשהקשיים הם אבנים שפזורות בו ומאלצות הורדת רגל או הליכה שלל מטר פה ושם
    יש קטע אחד שמצריך הליכה ולא ניתן לרכיבה כלל באיזור נקודות 3 בו השביל מטפס ומתפתל על סלעי בזלת
    ההמשך זורם כמעט לחלוטין פרט לחצייה של צינור מים שחוצה את השביל 3 פעמים אם אני לא טועה
    בנקודה 4 הסינגל חוצה את כביש "צומת אביטל-צומת בנטל" בכיכר
    מצידו השני ממערב לו ממשיכים בסינגל
    בנקודה 5 הסינגל מתחיל לעלות ימינה בכיוון הכביש ואנחנו המשכנו בדבל משמאל ואז חתכנו חזרה לסינגל מספר מטרים ברגל וחברנו עם הסינגל לכביש בנקודה 6 מול העלייה להר בנטל
  • מכאן רכבנו בכביש "צומת אביטל-צומת בנטל" וחלפנו על פני מרום גולן והלאה עד צומת בנטל בנקודה 7
    פה פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 8 פנינו ימינה ורכבנו בדרך 4X4 טובה באיזור אל פורן
    הדרך מסתיימת בכביש 9799 (נקודה 9)
    פה פנינו שמאלה במורד הכביש ומיד בנקודה 10 נכנסנו לדרך טובה (ציר החת"מ) צפונה בטיפוס מתון וארוך ביער מסעדה עד מפגש עם כביש העלייה לאודם בנקודה 11
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך המטפסת להר אודם
    בצומת בנקודה 12 הדרך חוברת לדרך טובה יותר מימין ומטפסת הלאה בעלייה תלולה אל האוכף בהר אודם (13) ואז ימינה לפסגה הצפונית ולמוצב הלא מאוייש בנקודה 14
    כאן יש תצפית נהדרת ב 360 מעלות על כל האיזור
  • אחרי מנוחה המשכנו בדרך ה 4X4 שהופכת סלולה ויורדת בין מטעי הדובדבנים ומסומנת בסימון שביל הגולן
    בצומת הדרכים בנקודה 15 פנינו ימינה בכיוון תל קצעה (גם מסומן בסימון שביל הגולן) אבל בניגוד לטיולים הקודמים כאן לא המשכנו בנקודה 16 בסינגל "תל קצעה" (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/duv115) שהוא רכיב חלקית אלה פנינו לדרך ה 4X4 עד כביש 98 בנקודה 17
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 18 ירדנו לדרך 4X4 שהופכת לסלולה מדי פעם ועוברת בין מטעי דובדבנים ותפוחים
    בין הנקודות 19 ו 20 טיפוס תלול בדרך סלולה ואז בנקודה 20 פונים שמאלה ויורדים ושוב עולים עד צומת הדרכים בנקודה 21
    כאן פונים ימינה לדרך שעוברת מדרום לברכת רם עם תצפית יפה צפונה
    הדרך עוברת בוואדי אבו סעיד
    בצומת הדרכים בנקודה 22 הדרך ממשיכה במעלה הוואדי ואז פונה ומטפסת אל המורדות המזרחיים של הר כרמים
    מטפסים עד האוכף בין הר כרמים והר וורדה בצומת הדרכים בנקודה 23
  • מכאן רכיבה בדרך הסלולה ימינה ומיד שמאלה בנקודה 24 וירידה מהירה בכיוון בוקעתה אשאל שוליה נכנסים בנקודה 25
    בנקודה 26 חברנו לדרך סלולה שבאה מכיוון צפון ומיד בנקודה 27 המשכנו בדרך הצרה מבין הדרכים שבצומת וסלולה ביטון
    הדרך עוקפת את תל שעיפרי שעליו בנוי חלק מהכפר בוקעתה והדרך ממשיכה לאיזור מטעים
    בנקודה 28 הולך ונבנה מבנה חדש גדול והדרך ממערב לו ובנקודה 29 חברנו לדרך טובה ולבנה שמקיפה את החרמונית ממזרח
  • מכאן דהירה בדרך שהופכת סלולה שמקיפה את החרמונית ומגיעה בנקודה 31 לאנדרטת עוז 77
    מהקצה התחתתון של האמפי תאטרון שבאתר האנדרטה מתחיל סינגל "עוז" המסומן בסימון שביל הגולן
    זהו סינגל טכני קל וזורם בירידה תלולה ובהמשך קטע קצר רגלי ושוב רכיבה טובה עד הדרך הסלולה בנקודה 32
    מכאן בדרכים סלולות לנקודה 33 והלאה בדרך סורית קופצנית בסימון שביל הגולן עד כביש 98
  • פה חצינו את הכביש ומצידו השני שביל הגולן הופך סינגל ברמה טכנית קלה ורכיב כולו עד נקודה 35
    פה עלינו על הכביש (למרות שניתן להמשיך בשביל הגולן שהופך דרך - רכבנו בעבר)
    המשכנו עם הכביש עד נקודה 36
    פה פנינו לדרך שמאלה שמקיפה את מאגר באב אל הווא מדרום
    עוברים בכניסה לשביל שער לרכב וממשיכים בנוף נהדר סביב המאגר עד צומת הדרכים בנקודה 37
    רכבנו בדרכי מטעים (תפוחים ודובדבנים) עד מפגש עם כביש 98 בנקודה 39
    מכאן על הכביש עד צומת זיוון בנקודה 40
    בתוכנית המקורית תכננתי רחצה בעין מוקש שנמצא בנקודה 41
    בגלל שלא היה חם החלטתי יחד עם חלק מהחברים להמשיך לאוטו (1)