Friday, May 22, 2015

בין הבונים לבת שלמה

תאריך :  22-5-2015

מנחת הבונים
- כביש גישה להבונים - חציית נחל מהר"ל - צרופה - חציית כביש 4 - חניון אתאטורק - שייך אמיר - סינגלים ביער עופר - סינגל שלוחית - אנדרטת מוטי שרון - סינגל המכתש - שמורת טוף כרם מהר"ל - כרם מהר"ל - סינגל האיילות - כביש לחוות מקורה - יקב אמפורה - חוות מקורה - נחל מהר"ל - חרבת נגוס - סינגל בת שלמה - סינגל טלימון - נחל טלימון - ליד מושב עופר - קבר שייך שחאדה - כביש גישה לעופר - סינגל היער הקסום - צומת עופר - כביש הגישה להבונים - מנחת הבונים

נקודת יציא
ה :  חנייה של מנחת הצנחנים (פראדייב) שליד הבונים (נכנסים מכביש 4 לכיוון מושב הבונים ולפני השער פונים ימינה ושוב ימינה)

גובה מצטבר : 582 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK

• עקב אירוע משפחתי באיזור חיפה אליו הייתי צריך להגיע בצהריים החלטתי על מסלול בכרמל הפרוע (שם שנתתי לאיזור זה בגלל האופי של הדרכים בו)
    תפרתי מסלול שמתחיל במנחת הבונים שרציתי לראות את מוזיאון התעופה החדש שנבנה שם , בהמשך מספר סינגלים ביער עופר והתחברות לסינגל בת שלמה וחזרה דרך איזור מושב עופר וקינוח בסינגל היער הקסום
  • אחרי סיבוב קצר סביב המוזיאון ותצוגת המטוסים החיצונית שלו יצאנו לכביש הגישה להבונים (3)
    אחרי מעבר הגשר שמעל כביש 2 עזבנו את הכביש בנקודה 4 תוך חציית התעלה לדרך שדות ופנינו לרחובות מושב צרופה בנקודה 5
    בנקודה 6 פנינו לכביש הנכנס למושב וממש לפני צומת הכניסה מכביש 4 פנינו לדרך מקבילה לו ממערב
    בנקודה 8 ליד צומת הפנייה למרכז מיר"ב חצינו את כביש 4 לחניון אתאטורק
  • בנקודה 9 נכנסנו לסינגל נחמד וזורם ברמה טכנית קלה שמטפס במתינות עד סופו בנקודה 10
    המשכנו בדרך ה 4X4 צפונה עד צומת הדרכים בנקודה 11 בה פנינו ימינה וטיפסנו בעלייה תלולה עד נקודה 12
    פה נכנסנו לסינגל קל בעלייה מאד מתונה ואז טיפוס קצר ותלול של כ 20 מ' ימינה לנקודה 13 וכניסה לסינגל על קו הרכס בסימון שבילים שחור שמתחיל לרדת במתינות עם אלמנטים טכניים קלים ובקצה הרכס מתעקל דרומה ויורד על מדף סלע יפה ורכיב בד"כ ומסתיים בדרך בערוץ בנקודה 14
  • מכאן טיפסנו שוב בעלייה סבירה , קלה יותר מהקודמת עד נקודה 15
    פה נכנסנו לסינגל בסימון שביל ישראל שמטפס במתינות עד החניון עם השולחנות בנקודה 16
    קטע קצר על דרך 4X4 עד נקודה 17 ואז כניסה לסינגל שלוחית על הרכס ומסומן בסימון שביל ישראל
    זהו סינגל טכני בינוני שמסתיים בדרך ליד האנדרטה לטייס מוטי שרון שנהרג באסון המסוק שהניח את אבן גבול 51 בשנת 1988
    ירדנו מכאן בסינגל כייפי ותלול הנקרא סינגל "המכתש" הבנוי באדמת טוף
    בסופו משחק עלה ורד בסגנון לונה פרק
    הסינגל המשובח מסתיים בדרך ה 4X4 בסימון שבילים ירוק בנקודה 19
  • פנינו שמאלה בדרך הטובה בעלייה קלילה ביותר עד נקודה 20
    פה יש כניסה ימינה עם גשר קק"ל ירוק לסינגל שעובר בערוץ
    זהו סינגל זורם באדמת טוף שמסתיים בדרך בנקודה 21
    פנינו שמאלה ונכנסנו עם הדרך למושב כרם מהר"ל
    ברחוב בנקודה 22 פנינו ימינה ונכנסנו לסינגל שמשולט בשלט עץ ישן "שביל האיילות"
    הסינגל מתחיל בסדר בין נקודות 22 ואז מתפוגג
    נראה שהיה המשך אבל הוא מלא צמחייה ולא רכיב בגלל הצמחייה
    לכן פנינו ימינה לדרך 4X4 שהוציאה אותנו לרחוב בו כבר היינו בנקודה 23 ויצאנו שמאלה בדרך עד חיבור לכביש בכיוון מקורה בסימון שבילים כחול בנקודה 24
  • רכבננו על הכביש בכיוון חוות מקורה וכשעברנו את העלייה בכיוון כרם מהר"ל הכביש למקורה הופך לצר יותר (25)
    עוברים על פני מבני יקב אמפורה שנבנו בסגנון אירופי
    בנקודה 26 עברנו בחוות מקורה והמשכנו בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פה פנינו ימינה והתחלנו בטיפוס ארוך בדרך 4X4 שבסופה ירידה קצרה לאיזור מטווחים של מתקן האימונים אליקים בנקודה 28
    הדרך הזו בה נסענו עוברת בשטח אש ולכן בעייתית באמצע השבוע
  • מכאן טיפוס בדרך תלולה אבל רכיבה אל הרכס של חרבת נגוס ועליו פנינו שמאלה עם טיפוס קל נוסףובדרכי 4X4 הגענו לצומת דרכי 4X4 בנקודה 30
    פנינו ימינה בדרך שעוברת במקביל לסינגל בת שלמה
    בנקודה 31 בה סינגל בת שלמה חוצה את הדרך נכנסנו ימינה לסינגל
    הסינגל דוהר וזורם
    הזהירו אותנו מקוצים ואכן היו בו הרבה קוצים נמוכים שפה ושם הכו את הרגליים
    בהשוואה לקוצים הגבוהים בהרבה סינגל ים בעונה זו , זה לא ממש נורא כי כאן הם בגובה עד חצי מ' בד"כ
    הסינגל מסתיים בדרך בנקודה 32 ואז על הדרך עד צומת הדרכים שמצפון לבת שלמה בנקודה 33
  • פנינו שמאלה בדרך ומיד ימינה בטיפוס קל בדרך 4X4 עד אוכף שבו בצד שמאל קומפלקס מערות קבורה
    בנקודה 35 נכנסנו לסינגל טלימון המצויין שממשיך ויורד בנקודה 35 ימינה ומסתיים בדרך ה 4X4 שבערוץ בנקודה 37
    המשכנו בערוץ נחל טלימון ובמזלג הוואדיות (38) הדרך הופכת לתלולה ואז לקיר ומטפסת עד ליד מושב עופר
    מסוף העלייה ירידה טובה ומהירה
    כמעט ולא שמנו לב לפנייה ימינה לדרך בסימון שחור בנקודה 39
  • זוהי דרך זרועת אבנים המתאימה לשם "הכרמל הפרוע" ובסופה חולפת על פני שרידי הכבר הערבי עין ע'זל שנכבש ונהרס במבצע שוטר ביולי 1948
    הדרך מסתיימת בכביש הגישה למושב עופר בנקודה 40
    פנינו שמאלה בדרך היורדת לצומת עופר ובנקודה 41 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת
    בנקודות 42 ירדנו בלי שביל ברור וחברנו לדרך בסימון שבילים כחול ולצומת של סימון כחול ואדום
    נכנסנו לסינגל "היער הקסום" בסימון שבילים אדום
    זהו סינגל טכני בינוני עם הרבה סלעים ומסתיים בנקודה 43
    מכאן דרך 4X4 (נקודות 43) עד חיבור לכביש הגישה לעופר ואיתו שמאלה עד צומת עפר בנקודה 45
  • בגלל קוצר בזמן ויתרתי על דרכי השדות בהם תכננתי לרכב ועל ביקור במבצר כפרלט שבמושב הבונים
    לקחנו ימינה על כביש 4 ומיד בצומת הפנייה להבונים (46) רכבנו בגביש בכיוון מושב הבונים וחזרה לאוטו (1)