Friday, May 01, 2015

בין ארבל לעמוד

תאריך :  1-5-2015

עין נון - מגדל - צומת כניסה למגדל - כביש 90 - צומת מגדל - נחל רקת - עיינות קוצר - ליד כפר חיטים - נחל קוצר - מושב ארבל - בית הכנסת העתיק של ארבל - כביש לגן הלאומי ארבל - בקעת ארבל - כפר זיתים - נחל נמרים - נחל ארבל - באר מזגה - עין אסעד - חציית כביש 65 - עילבון - הר הקוץ - מעל מאגר צלמון - רמת צלמון - חרבת ממלח - נחל צלמון - כביש למע'ר - כלנית - נחל חוקוק - חציית כביש 65 - עין חוקוק - נחל חוקוק - מאגר לבנים - כביש גישה ללבנים - מצפה זאב - טחנת אל קאבו - בקעת גינוסר - עין נון

נקודת יציא
ה :  חנייה של עין נון (בכניסה למגדל מכביש סובב כנרת פונים ימינה לדרך עפר ואחרי כ 200 מ' מגיעים לרחבת חנייה ליד המעיין)

קובץ TRK

• להיום תכננתי מסלול בדרום הרמה וצפון מזרח הכנרת
    למזלי ביום רביעי ראה משה ברקוביץ' שהכביש בין צמח לרמות נסגר בין 5:00 ל 12:00 בשביל תחרות ישראמן, מעצבן !!!
    כמות התחרויות הולכת וגדלה וכמעט בכל שבוע יש איזה כביש סגור שמעצבן את תושבי הסביבה וכאלה שרוצים לטייל באיזור
    לכן החלטתי במהירות לשנות את המסלול לטיול שעשינו בשנה שעברה בצפון מערב הכנרת והגליל התחתון (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/masad1a)
    המסלול זהה כמעט פרט לשינויים שנבעו משינויים בדרכים שהשתנו באיזו הבנייה הנרחבת להרחבת כביש 65
    סה"כ מסלול מצויין עם נופים נהדרים ובאיזור שעדיין ירוק ברובו
    טבלנו בשני מעיינות משובחים , עין חוקוק ועין נון
  • יצאנו מהחנייה בעין נון (1) לצומת הכניסה למגדל (2)
    בשנה שעברה רכבנו בדרך המקבילה לכביש 90 ממזרח ואז בצומת מגדל נכנסנו לאיזור הקניות והמשכנו בדרך מקבילה לכביש 90 ליד הכנרת (4) ואז בנקודות 5 ליד מתקן מקורות יש קטע עם סבך עצים קוצניים שקלקל את כל המעקף של קטע הכביש
    לכן ויתרנו עליו הפעם ורכבנו בדרך המקבילה לכביש ממערב עד נקודה 3 ומכאן בשולי כביש 90 עד הכניסה לנחל רקת בנקודה 6
  • פה פנינו לדרך 4X4 נוחה בסימון שבילים ירוק שמטפסת עד צומת הדרכים בנקודה 7
    כאן פנינו ימינה לדרך תלולה וקצרה שחיברה אותנו לדרך המסומנת בסימון שביל ישראל בנקודה 8
    המשכנו בדרך כששביל ישראל עוזב אותנו בכיוון דרום ורכבנו מצפון למושב כפר חיטים עד שנכנסנו למושב ארבל בנקודה 10
    מכאן ברחובות של מושב ארבל עד נקודה 11
    פה נכנסנו לסינגל קצר ונוח (על בסיס דרך ישנה שהתפוגגה) והביא אותנו עד שרידי בית הכנסת העתיק של ארבל (12)
  • המשכנו מבית הכנסת בסינגל קצר וטכני בסימון שבילים ירוק שחלקים מרובים ממנו לא רכיבים לרובנו עד חיבור לכביש העולה לגן הלאומי ארבל בנקודה 13
    המשכנו בטיפוס בכביש הפנימי עד היציאה ממושב ארבל לדרך 4X4 מערבה בנקודה 14
    המשכנו בדרכים טובות בבקעת ארבל למושב כפר זיתים אליו נכנסנו בנקודה 15 ויצאנו מצידו השני בנקודה 16
    פה מתחיל קטע נהדר של רכיבה מהירה בירידה בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 17 בלב כרם זיתים
    בגלל התנופה והרכיבה המהירה בירידה צריך לשים לב לא לפספס את הפנייה
    פנינו ימינה ודהרנו בירידה הנהדרת בצל הזיתים בנחל נמרים עד צומת הדרכים בנקודה 18 בה נפגשי נחל נמרים עם נחל ארבל
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 במעלה נחל ארבל
    בנקודות 16 חוצים דרך 4X4 טובה ופונים שמאלה ואז ימינה וממשיכים בדרך ה 4X4 במעלה נחל ארבל
    בנקודה 20 יש צומת דרכים
    פנינו ימינה וטיפסנו בדרך התלולה העולה לכיוון עילבון
    בחלק העליון של העלייה יש שינויים ועבודות על המחלף ההולך ונבנה שם
    בנקודה 21 פנינו שמאלה לדרך חדשה שמתפתלת והביאה אותנו ליד צומת עילבון וחצינו את כביש 65 בנקודה 22
  • מכאן רכבנו בדרך מקבילה לכביש בעילבון המטפס בכפר ובשלב מסויים הגענו למדרכה עד נקודה 23
    פה פנינו ימינה לדרך העולה להר הקוץ עם נוף יפה מזרחה ובפסגה נוף יפה ב 360 מעלות
    הפסגה בצומת הדרכים בנקודה 24
  • מכאן ירידה כייפית ותלולה ודרדרתית פה ושם בדרך 4X4 עם נוף נהדר של מאגר צלמון והגליל התחתון והעליון
    הירידה מסתיימת לרגע בצומת הדרכים בנקודה 25 ואז עוד קטע קצר מהיר עד צומת הדרכים בנקודה 26 מעל מאגר צלמון בו פגשנו את סימון השבילים השחור
    המשכנו ימינה בדרך ה 4X4 בין כרמי זיתים בטיפוס מתון מאד לרכס צלמון עד ליד חרבת ממלח
    מכאן ירידה מהירה עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פה פנינו ימינה לדרך הסלולה שיורדת לערוץ נחל צלמון ליד צומת נחל צלמון
    פניתי שמאלה לדרך חדשה שהיא חלק מהעבודות על המחלף שמוקם כאן בפרוייקט הרחבת כביש 65
    הדרך מטפסת מהערוץ לכיוון הכביש למע'ר והמשכתי איתה בדשולי הכביש עד סופה בנקודה 29
    המשכתי קטע קצר בכביש ופניתי ימינה בנקודה 30 לתוך היישוב כלנית
  • חצינו את כלנית ובנקודה 31 ליד הטרקטורונים פנינו שמאלה לדרך שיוצאת מהיישוב וחוברת בנקודה 32 לדרך צפון מזרחה איתה המשכנו עד כביש 65 בנקודה 34
    כאן בגלל העבודות על כביש 65 יש מספר אופציות להמשך
    היעד הוא עין חוקוק
    ניתן לרכב בדרך שלעתים היא נפסקת ומצריכה חציית גדרות כמו שרכבנו לפני שנה
    ההמלצה שלי היא להמשיך מבכביש ההולך ונסלל משמאל לכביש 65 (זה ישתנה בעתיד) עד בנקודה בה חוצה תעלת המוביל הארצי מתחת לכביש בנקודה 35
    פה חוצים את הכביש בזהירות ומצידו השני יורדים בשביל שחובר לדרך עד עין חוקוק בנקודה 37
    אני חציתי את הכביש ורכבתי בדרך שתהפוך לחלק מהכביש בעתיד
    רכבתי עליה עד סופה ובנקודות 36 ירדתי רגלית מסוללת העפר עליה בנוי כביש 65 וחברתי לדרך המובילה לעין חוקוק תוך דילוג מעל גדר נמוכה (60 ס"מ)
    עצרנו במעיין (37) הנהדר לשחייה (ראה תמונות)
  • פה מתחיל הפינלה הנהדר של הטיול שרובו ירידה מהירה בנוף מדהים
    יצאנ מהמעיין ומיד בצומת הדרכים בנקודה 38 ירדנו בדרך 4X4 לנחל חוקוק
    קצת לפני מאגר לבנים צריך לטפס בלייה קצרה עד צומת הדרכים שליד המאגר בנקודה 39
    פנינו שמאלה וירדנו לכביש הגישה ללבנים בנקודה 40
    מכאן טיפוס מתון בכביש עד נקודה 41 בה פנינו לדרך 4X4 עם נוף יפה שזורמת מעל נחל עמוד שבנקודה 42 ליד מצפה זאב יש נקודה ממנה רואים את פתח נחל עמוד תחתון ואת העמוד המפורסם שבו
    ממשיכים עם הדרך שממשיכה לחשוף נופים של מערת הגולגולת , הגולן והכנרת ואז הארבל
    ממשיכים בין מטעים וכרמי זיתים
    בנקודה 43 חולפים מימין על פני שרידי טחנת אל קאבו וממשיכים בהירה בדרכי ה 4X4 שחוברים לשביל צופה כנרת עד עין נון