Friday, May 15, 2015

אל קרן עין גב

תאריך :  15-5-2015

עין גב -
כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - חוף סוסיתא - חוף שיזף - שפך נחל צלצל - חוף גופרה - נחל בני יהודה - חרבת אל חמה - חוף חלוקים - חוף לבנון - חוף כורסי - ליד תל גריפה - שמורת חוף כורסי - שפך נחל סמך - חוף צאלון - חוף גולן - חוף דוגית - שפך נחל כנף - כביש סובב כנרת - צומת רמות - נחל כנף - בית הארחה רמות - רמות - כביש לבי"ס ברמות - ירידה לנחל סמך - ערוץ נחל סמך - מסיל חרוב - כביש "צומת כורסי-גבעת יואב" - חניון מי גהה - מצפה אופיר - סינגל "הבונקרים" - בני יהודה הישנה - סינגל לקרן עין גב - קרן עין גב - סינגל ירידה מצפון לקרן עין גב - עין גב

נקודת יציא
ה :  חנייה של מסעדת מרינדו בצומת הכניסה לקיבוץ עין גב ממזרח לכביש סובב כנרת

קובץ TRK

• הפעם חזרנו לקרן עין גב במסלול דומה למה שרכבנו לפני שנה אבל בשינויים מסויימים שגוונו וחידשו במסלול
    מאז שפתרנו את בעיית הירידה מהקרן בעקיפה שלה מצפון (או מדרום) המסלול הופך להיות הרבה יותר כייפי וזורם ולא מצריך את הירידה על התחת מפסגת הקרן
  • התחלנו במסעדת מרינדו (1) ועלינו על כביש סובב כנרת (2) צפונה
    בפנייה שמאלה לחוף סוסיתא (3) פנינו לדרך 4X4 ומיד לקטע שביל סלול מערבה והלאה בדרך מקבילה לחוף
    זהו שביל סובב כנרת שסוף סוף מאפשר רכיבה סביב הכנרת לא בכביש אבל הוא לא הושלם עדיין
    בין נקודה 4 ל 5 השביל הוא סינגל יפה בין קנים
    בין נקודה 6 ל 7 זה דבל יפה כאשר רואים יפה את המצוק של מה שהיה מוצב נוקייב שנערכה בו פעולה של גולני בשנת 1962 (ראה קישורים בסוף)
    תמיד קראתי על המצוק של המוצב אבל מהתצפית שליד כביש סובב כנרת רואים את התלילות אבל הפעם משביל סובב כנרת רואים יפה שזה אכן מצוק
    בנקודה 9 השביל נגמר לרגע ויוצאים מספר מטרים בכביש הגישה לחוף כורסי ובנקודה 10 ממשיכים בסינגל המהווה את שביל סובב כנרת
    הסינגל הופך בהמשך לדבל ומנקודה 11 בחוף צאלון שוב דרך עד חוף דוגית
    כאן בקצה החוף הצפוני ליד ערוץ נחל כנף בנקודה 12 פונים ימינה עם דרך שחוברת לכביש הגישה לחוף דוגית והלאה בשביל סלול מקביל לכביש עד צומת רמות בנקודה 13
  • חצינו את כביש סובב כנרת ורכבנו בכביש העולה לרמות בקטע קצר ומיד בנקודה 14 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שתחילבה עולה במתינות ובהמשך הופכת לקיר ושוב התמתנות עד הגעה לבית הארחה של רמות בנקודה 15
    כאן עולים בכביש הנכנס לבית ההארחה עד חיבור לכביש העולה לרמות בנקודה 16
  • פנינו שמאלה כביש ובכניסה לרמות (17) המשכנו עם הכביש העולה לבית הספר האיזורי עד נקודה 18
    פה פנינו שמאלה לדרך שמתחילה סלולה אבל במהרה הופכת לדרך 4X4 טובה והמסומנת בסימון שבילים אדום
    התפתלנו עם הדרך בין מטעי המנגו ובצומת הדרך האדומה עם הדרך הכחולה שממזרח לרמות פנינו שמאלה לדרך המסומנת סימון שבילים כחול עד תחילת הירידה לנחל סמך בנקודה 20
  • פה מתחילה ירידה נהדרת בדרך 4X4 שיורדת לנחל סמך
    הנוף נהדר ורואים את נחל סמך ואל על , דרום הגולן , הכנרת והגליל המזרחי
    בנקודה 21 יורדים מהדרך ימינה לערוץ נחל סמך , חוצים את המים שזורמים כל השנה וממשיכים עם הדרך מספר מטרים עד הבריכות הטבעיות בערוץ בנקודה 22 בה חלקנו טבל (ראה תמונות)
    בנקודה 23 הדרך מתחילה לטפס בסימון שבילים ירוק עד לכביש העולה מצומת קורסי לגבעת יואב
    די מהר בתחילת הטיפוס יש קטע תלול קצר ואחריו הטיפוס סביר ומסתיים בכביש בנקודה 24
    באיזור מסיל חרוב יש בוץ בדרך אבל היה מעקף נוח ורובו רכיב של כמה עשרות מ' ממזרח לדרך
  • טיפסנו בשולי הכביש הרחבים בעלייה סבירה וחלפנו על פני מסעדת מור וקינמון ועל פ ני הכיסה לשביל צופה כנרת עליו רכבנו במסלול בשנה שעברה והמשכנו בטיפוס עד הפנייה למצפה אופיר בנקודה 25
    הפנייה מסומנת בשלט חום "למצפה אופיר" ובסימון שבילים כחול
  • פנינו ימינה ורכבנו בדרך הטובה למצפה אופיר (26)
    אחרי תצפית טיפסנו כמה מטרים לפינת שולחנות וספסלים עגולים עשויים בזלת ושם חברנו לסינגל "הבונקרים" שהופך טכני לעתים וממשיך דרומה על קצה הרמה
    הסינגל מצריך הובלת האופניים רגלית פה ושם בגלל סלעים וחולף ליד בונקרים סוריים ממלחמת ששת הימים
    בנקודה 27 הסינגל על שולי הרמה נגמר ויורדים בקטע סינגל תלול שתחילתו של כ 20 מ' לא רכיב בגלל דרדרת אבל המשכו תלול ורכיב ומסתיים בדרך של שביל צופה כנרת בנקודה 28  - זה סוף סינגל "הבונקרים"
  • רכבנו דרומה בדרך ה 4X4 היורדת לשרידי בני יהודה הישנה (29) והלאה בדרך שהופכת סינגל זורם על מצוק עד נקודה 30
    פה פונים לסינגל טכני תלול ויפה שמוביל לקרן עין גב
    הוא מתחיל בכמה מטרים לא רכיבים עם דרדרת אבל במהרה נהיה רכיב ב 99% עד שמגיעם למרגלות המזרחיים של קרן עין גב בנקודה 31
    פה השארנו את האופניים פרט למני שעלה אתם לראש הקרן ואז חזר אתם בירידה
    אחרי תצפית בראש הקרן (32) ירדנו חזרה לאופניים בנקודה 31
    פה יש צומת כניסה לשתי אפשרויות למעקף של הקרן ולירידה
    הירידה ברכיבה מהקרן מערבה בלתי אפשרי וגם ברגל זה לא כיף גדול (כבר ניסינו כמה פעמים - ראו טיולים בעבר)
  • אני ורוב החברה ירדנו במסלול הנוח ביותר שמקיף את הקרן מצפון בסינגל צר שמתחיל בנקודה 31 ומסתיים בדרך 4X4 בנקודה 33
    יש קטע קצר של מספר מטרים שמצריך הליכה בגלל הדרדרת והשיפוע
    מנקודה 33 יורדים בדרך שהופכת דבל ושוב סינגל זורמים עם דרדרת פה ושם שמסתיים ליד בית הקברות של עין גב ובחיבור לכביש לבית הקברות בנקודה 34 ומשם בכביש עד מרידנו (1)
  • חלק קטן מהחברה החליט לעקוף את הקרן מדרום במסלול שהקלטה שלו נמצאת ומתואר בחלק התחתון של המפה
    הסינגל מתחיל בנקודה 31 ומקיף את הקרן מדרום ויורד על שלוחה דרומה ומתחבר לדרך 4X4 בנחל עין גב בנקודה 35 ומכאן עם הדרך לבית הקברות בנקודה 34 ועם הכביש למרינדו (1)