Friday, May 08, 2015

בין לטרון לגבתון

תאריך :  8-5-2015

לטרון - צומת חטיבה 7 - ליד מנזר השתקנים - נחל נחשון - כביש גישה לנווה שלום - דרך מקבילה לכביש 3 - חצייה מתחת כביש 3 - ליד בקוע - יער המגינים (כרמי יוסף) - סינגלים בכרמי יוסף - מצפה בקוע - אנדררטאות ביער המגינים - חציית כביש 44 - ליד משמר דוד - נחל שחם - עין שחם - ייער חולדה - בית הרצל - שדרת הוושינגטוניה של חולדה - ליד חולדה - נחל השלושה - חצייה מתחת למסילה לבית שמש - חצייה מתחת כביש 6 - עינות גבתון - סינגל אופנועים ליד עינות גבתון - תל מלוט - מעבר מתחת למסילה לבית שמש - דרך מקבילה לכביש 6 - חצייה מעל כביש 6 בגשר חקלאי - פתחיה - ליד פדיה - כביש גישה לפתחיה -חציית כביש 44 - תל גזר - עין וורדא (עין ורד) - יער המגינים - מיני ישראל - כביש 424 - לטרון

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד תחנת הדלק אלון ופונדק אסא בלטרון

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

• באיזור לטרון יש בעצם מעיין טוב אחד לרחצה שגם הוא הופך למג'וייף בהמשך הקיץ
    החלטתי שצריך לבקר בו כשאפשר ולכן בניתי מסלול באיזור
    בנוסף רציתי לבקר בעינות גבתון שבהם לא הייתי בעבר
  • יצאנו מלטרון (1) וירדנו לצומת חטיבה 7 (2)
    חצינו את כביש 3 והמשכנו בדרך הסלולה לכיוון מנזר השתקנים עד מפגש עם דרך בסימון שביל ישראל שיורדת ממבצר לטרון לנחל נחשון (3)
    המשכנו בדרך 4X4 עד פיצול הדרכים בנקודה 4
  • פה פנינו לדרך הימנית יותר (שאינה שביל ישראל) והמשכנו בדרכי שדות עד חיבור לכביש הגישה לנווה שלום בנקוה 5
    פנינו ימינה על הכביש ובמהרה פנינו שמאלה (5) לדרך דרומה
    בנקודה 6 פנינו לדרך ימינה והמשכנו לאורך ערוץ ובנקודה 7 עלינו על דרך בסימון שבילים אדום בכיוון כביש 3 אותה עזבנו שמאלה לדרך מקבילה לכביש מדרום עד המעבר מתחת לכביש ליד מושב בקוע בנקודה 9
    בנקודה 10 נכנסים לדרך בסימון כחול וגם מסומנת כשביל אופניים קק"לי
  • התחלנו בטיפוס בדרכי ה 4X4 בכיוון מצפה בקוע (יער המגינים/כרמי יוסף)
    בנקודה 11 חברנו לכביש שעולה למצפה בקוע ופנינו עליו ימינה ומיד בנקודה 12 פנינו שמאלה לדרך תלולה מאד
    אחרי כ 30 מ' פנינו ימינה לסינגל שמגיע משמאל וממשיך ימינה (13)
    זהו סינגל נוח ודי זורם על קו גובה שמסתיים בכביש העולה למצפה בנקודה 14
    פנינו שמאלה בכביש למספר מטרים עד חניון קטן עם שולחנות קק:ל בנקודה 15
    פה נכנסנו לסינגל טכני ולא זורם שהביא אותנו עד ליד מגדל התצפית שבראש ההר
    מיד ממערב למגדל (16) נכנסנו לסינגל משובח שיורד על משטחי סלע (ראה תמונות) ועזבנו אותו בצומת הסינגלים בנקודה 17
    פנינו ימינה (צפונה) לסינגל שזרם בירידה (יש הרבה גזם בסינגל)
    בנקודה 18 הסינגל חוצה דרך 4X4 וממשיך בטיפוס טכני (קשה בעלייה - מצויין בירידה) עד שיא הגובה שלו ליד נ.ג 252 ומכאן ירידה בסינגל טכני בינוני עד כביש היציאה מיער כרמי יוסף בנקודה 19
  • פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 20 פנינו לדרך בעלייה תלולה וקצרה של כמה מ' ימינה
    חלפנו על פני מספר אנדרטאות מהרבות שנמצאות ביער המגינים ובנקודות 21 רכבנו שוב בכביש ואז שוב בדרכים עד נקודה 22
  • פה דילגנו מעל מעקה הבטיחות של כביש 44 ואחרי חצייתו נכנסנו לדרך 4X4 מצידו השני גם מעבר למעקה ורכבנו עם הדרך מערבה מספר מטרים לנקודה 23
    מכאן בדרך טובה בשדות שמתעקלת בכיוון משמר דוד
    בנקודה 24 טיפוס קל ליד שכונת ההרחבה של הקיבוץ ואז רכיבה בדרך בשדות החומוס , רכיבה בדרך בנחל שחם עד הכניסה ליער חולדה ליד עין שחם (26)
    רכבנו ביער ליד חניונים עד בית הרצל (27)
  • אחרי הפסקה בבית הרצל המשכנו דרך שדרת הוושינגטוניות היפה והארוכה בכיוון צפון עד צומת הדרכים בנקודה 28
    משמאלנו אנדרטה ונקודת תצפית עם דשא
    לקחנו את הפיצול השמאלי יותר ורכבנו בדרכי שדות עד פנייה לדרך שמאלה מקבילה לנחל השלושה (29)
    בנקודה 30 חצינו במעבר מתחת למסילת הברזל והלאה לכביש 6 בנקודה 31
    פה פנינו שמאלה לדרך מקבילה לכביש 6 עד המעבר מתחתיו בגשר השלושה בנקודה 32
  • מצידו השני של כביש 6 רכבנו בדרך מקבילה לו ובנקודה 33 פנינו שמאלה ובנקודה 34 נכנסנו במהרה לסינגל אופנועים מתפתל בחורשת אקליפטוסים
    בנקודה 35 עזבנו את סינגל האופנועים לדרך מקבילה למסילה ובהמשכה טיפסנו לתל מלוט (36)
    אחרי תצפית מהתל על הבריכות של עינות גבתון ועל הסביבה ירדנו בירידה טובה ובנקודה 37 רכבנו בדרך מקבילה למסילה עד המעבר מתחתיה בנקודה 38
  • אחרי שעברנו מתחת למסילה במעבר נמוך שלא מאפשר רכיבה אלא הליכה שפופה עם האופניים חברנו לדרך מקבילה לכביש 6 ממערב ובנקודה 39 חצינו בגשר חקלאי מעל כביש 6
    מיד אחרי החצייה המשכנו בדרכי שדות שבנקודה 40 מובילות למושב פתחיה
    חצינו את המושב ויצאנו ממנו בנקודה 41 והמשכנו בכביש הגישה עד הצומת עם כביש 44 בנקודה 43
  • פה חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך שדות והלאה בדרכי 4X4 בין שדות ומטעים בעלייה מתונה עד תחילת העלייה לתל גזר בנקודה 45
    עלינו לתל בסינגל עד החמייה שבראשו והלאה בדבל שחוצה את התל ומתפצל לאתרים שונים עליו עד נקודה 46
    מכאן ירדתי בדרכי 4X4 תלולות עד תחתית התל במפגש עם הדרך בסימון שבילים אדום בנקודה 47
    פניתי שמאלה עם הדרך האדומה עד עין וורדא בנקודה 48
    זהו מעיין נהדר וצלול שנוקה לאחרונה ומתוחזק לזכר איתי שטיינברגר בן כרמי יוסף שנהרג במלחמת לבנון השנייה
  • אחרי טבילה משובחת במעיין פנינו ימינה לדרך 4X4 המסומנת בסימון שביל אופניים של קק"ל ורכבנו בה עד שולי יער המגינים בנקודה 49
    פה פנינו ימינה לטיפוס קצר ביער ובנקודה 50 פנינו שמאלה לדרך טובה שיוצאת מהיער ועוברת בין שדות עד נקודה 52
    פה פנינו שמאלה לדרך שיורדת ובקטע האחרון עוברת במטעי שקדים
    הדרך בקטע זה די תחוחה אבל רכיבה ומגיעה עד כביש 424 ליד מיני ישראל בנקודה 53
    מכאן רכבנו בשולי הכביש ימינה עד לטרון (1)