Friday, June 26, 2015

בין חורשן , גלעד וגבעת עדה

תאריך :  26-6-2015

מי קדם - כביש לעמיקם - סינגל "אהוד 3" - סינגל "ציידים" - סינגל "עמק האיילות
" - סינגל "מוטוקרוס" - סינגל "חוצה גבעה" - ירידה לעמיקם - עין צברים - עין עמיקם - עמיקם - נחל תנינים - חצייה מתחת כביש 6 - דרך מקבילה לכביש 6 - עין סוקר - נחל תנינים - נחל רז - מאדר גלעד - נחל תנינים - עין ניל"י - גבעת ניל"י - חרבת גדישים - כביש "גבעת ניל"י-רגבים" - מעבר מתחת כביש 6 - ציר המוביל - תל ערן - סינגלים בתל ערן - סינגל "השדרה" - סינגל "המתפתל" - מעלה הכלבים" - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - אלוני יצחק - גבע עדה - כביש לאביאל - נחל עדה - סינגל "האנטנה" - כביש 6533 - נחל תנינים - עין אביאל - סכר תנינים - כביש 6533 - מי קדם

נקודת יציא
ה :  חנייה של אתר מי קדם בצד הכביש לעמיקם

קובץ TRK

• מזג האוויר הסביר שהיה צפוי בששי הביא אותי לתכנן רכיבה באיזור שבד"כ כלל אני לא רוכב בו רכיבות ארוכות בקיץ
    אכן מזג האוויר הוכיח את עצמו ורוב הרכיבה היתה במזג אוויר נעים
    תכננתי גם טבילה ב 3 אתרים שהיו משובחים כולם לרחצה
    סה"כ טיול שמשלב נוף פסטורלי גבעי בשטחים חקלאיים עם מתחמי סינגלים שטעמנו הפעם רק דוגמית מכל איזור כזה
  • התחלנו מהחנייה של מי קדם (1) ורכבנו לאורך הכביש בכיוון עמיקם ומיד בצומת בנקודה 2 פנינו שמאלה לדרך ה 4X4 הלבנה בסימון שבילים כחול
    המשכנו עם הדרך עד הכניסה ימינה לסינגל "אהוד 3" בנקודה 3
    טיפסנו עם הסינגל המשובח ובהמשך ירדנו איתו עד החיבור לסינגל "הציידים" (אהוד 4) בנקודה 4
    בנקודה 5 בצומת הסינגלים "הציידים/עמק האיילות/מוטוקרוס" פנינו שמאלה ואחרי כמה מטרים ימינה לסינגל מוטוקרוס איתו המשכנו עד מפגשו עם סינגל "חוצה גבעה" בנקודה 6
    פנינו ימינה בסינגל "חוצה גבעה" וטיפסנו איתו עד צומת הסינגלים בנקודה 7
    חשבתי לבדוק סינגל שמופיע במפת שבילנט אבל לא ברור בשטח (לא סינגל "זולה" שקיים וברור) ואז החלטנו לחזור צפונה ולרדת בדרך ה 4X4 עד עמיקם (9)
  • חצינו את רחובות עמיקם ופנינו לדרך החוצה בנקודה 10 שהוציאה אותנו מהמושב ובנקודה 11 התחברה לדרך שלאורך נחל תנינים
    הדרכים עוברות בין מטעים וכרמים ובנקודה 12 הדרך עוברת מתחת כביש 6 ומיד אחריו פנינו שמאלה לדרך סלולה מקבילה לכביש 6 שמטפסת צפונה
    בנקודה 13 פנינו ימינה בעלייה מתונה מאד בנוף פסטורלי ל קו רכס ובנקודה 14 פנינו ימינה לדרך שיורדת אל מעיין קטן ששופץ וסודר בשנים האחרונות בשם עין סוקר (15)
    המעיין מתאים רק לשכשוך רגליים (אולי)
  • המשכנו דרומה בדרך ה 4X4 שיורדת וחוצה עוד שלוחה ומגיעה לדרך שמצפון ובצמוד לנחל תנינים בנקודה 16
    פנינו שמאלה במעלה הדרך והתרחקנו מהערוץ שמאלה עד השער לברכת המים המטוהרים בנקודה 17
    טיפסנו מעל השער (גובה 1 מ') ורכבנו בדבל שמצפון למאגר ובהמשך מנקודה 18 בסינגל רכיב חלקית מעל מאגר מי הגשמים (מאגר גלעד) עד נקודה 19
    מאגר מי הגשמים (מאגר גלעד) הוא טוב לשחייה
    הפעם מצבו נהדר ועומקו מספר מטרים ורוחבו לפחות 100 מ'
    לפני שנתיים כשהיינו כאן בתחילת יולי המאגר היה ריק ויבש
    הרחצה כאן היתה אחת הטובות - מושלם
  • מהמאגר המשכנו עם הדרך עד חיבור לדרך שמצפון לנחל תנינים בנקודה 20
    מכאן בדרך מערבה לאורך נחל תנינים עד צומת הדרכים בנקודה 21
  • פה טיפסנו שמאלה בעלייה תלולה שאילצה את רובנו ללכת חלק ממנה למרות שהדרך טובה עד צומת הדרכים על הרכס בנקודה 22
    פנינו ימינה בדרך שיורדת במתינות על הרכס ואז בנקודה 23 שמאלה (לא להתפתות לירידה ישר)
    כאן ירידה דרדרתית עד ערוץ הוואדי ועין ניל"י
    עין ניל"י כרגיל מלא , אבל בגלל שעוד היינו רטובים מהרחצה במאגר גלעד הנהדר לא נכנסנו אלא המשכנו עם הדרך
  • בנקודה 25 חצינו שער צר בגדר על תלולית והמשכנו בדרכי שדות מסומנות בסימון שבילים כתום
    המשכנו בדרכי מטעים עד הכניסה למושב גבעת ניל"י בנקודה 26
  • חצינו את המושב ויצאנו ממנו בנקודה 27 והלאה בדרכי מטעים עד חיבור לכביש מגבעת ניל"י המקביל לכביש 6 בנקודה 28
    המשכנו עם הכביש ובנקודה 29 קצת לפני קיבוץ רגבים פנינו ימינה למעבר מתחת כביש 6 בנקודה 30
    המשכנו עם הדרך ובנקודה 31 פנינו שמאלה עד כביש "גבעת עדה-רגבים" (32)
  • פנינו בכביש ימינה ומיד שמאלה לציר המוביל שמטפס כאן דרומה
    בנקודה 33 פנינו ימינה לדבל ובנקודה 34 נכנסנו שמאלה לסינגל שעולה לראש תל ערן וצומת הסינגלים בנקודה 35
    מכאן ירדנו בסינגל טכני בינוני עד נקודה 36
    פנינו שמאלה בדבל עד נקודה 37 ואחריה בדרך 4X4 שתחילה יורדת ואז מטפסת
  • בנקודה 38 פנינו שמאלה לסינגל "השדרה" וליד עמוד המתח הגבוה ממנו יוצאים שני סינגלים לקחנו את המערבי יותר שמתחיל משמאל לעמוד
    זהו סינגל המתפתל בדרך כלל בירידה עד סיומו בעמק הקטן בנקודה 40
  • פה רכבנו בדרכי המטעים ונכנסנו לסינגל "אלוני יצחק המזרחי" (41) בכניסה מערבית לרגילה והלאה עד חציית הכביש לכפר גליקסון בנקודה 42
    אחרי הכביש המשכנו בסינגל "אלוני יצחק המערבי" הנהדר עד סופו בנקודה 43
  • פנינו בכביש שמאלה והמשכנו ברחובות גבעת עדה עד הכיכר בנקודה 45 והלאה בכיוון מושב אביאל
    בנקודה 46 פנינו לדרך שמדרום ובמקביל לערוץ נחל עדה ורכבנו בה עד צומת הדרכים בנקודה 47
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו בדרכי מטעים טובות בכיוון האנטנה שליד נקודה 50 והמשכנו עד הזולה הנחמדה בראש סינגל "האנטנה" בנקודה 51
  • ירדנו בסינגל האנטנה שהוא סינגל טכני תלול ובו 2 דרופים של כ 1/2 מ'
    פרט לדרופים הסינגל ברמה בינונית
    הסינגל מסתיים בדרך ה 4X4 בנקודה 52
    המשכנו עם הדרך שמאלה עד חיבור לכביש לעמיקם בנקודה 53
  • פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 54 פנינו ימינה לדרך 4X4 עד ערוץ נחל תנינים
    רכבנו ימינה בדבל עד נקודה 56 בה יש פתח בקנים וחצינו את הנחל בו המים בקטע זה בעומק כ 20 ס"מ ומטה
    רכבנו ימינה בדרך ה 4X4 שעל הגדה הצפונית של נחל תנינים עד עין אביאל הנהדר בנקודה 57
    ירדנו לטבילה במעיין בו יש מפלון במערת קנים נהדרת
    מכאן דהרנו בדרך ה 4X4 שבנקודה 58 עוזבת את הערוץ ומגיעה לסכר נחל תנינים בנקודה 59 ולכביש לעמיקם בנקודה 60
    פנינו שמאלה בכביש ודהרנו בו עד האוטו (1)