Friday, July 10, 2015

עין זוריק

תאריך :  10-7-2015

הזורע - סינגל "האירוסים" - הכביש הישן ממגידו להזורע - יער הזורע - סינגל "עין השופט הזורע" - מעל נחל גחר - גבעת דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - דרך הסולינג - עמק השלום - ליד יקנעם עילית - סינגל "יואש ויצחק" - נחל שופט -
סינגל "עין השופט הזורע" - יער הזורע - ליד חניון הנופש הפעיל - חניון הצופים - נחל זהורה - עין שכר - נחל גחר - סינגל "ריקי" - עין זוריק - הזורע

נקודת יציא
ה :  חנייה של משתלת 3 המשאלות ליד תחנת דלק אלון בצומת הכניסה לקיבוץ הזורע

גובה מצטבר : 644 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• בגלל ארוע משפחתי שתוכנן לצהריים חיפשתי מסלול קצר וקרוב ליום ששי
    גם חוסר בזמן לתכנן הביא אותי למסלול שיכלול חלקים גדולים מסינגל "עין השופט הזורע" עם כמה תוספות כמו מעיין לטבילה וסינגל "יואש ויצחק" וחיתוך של כמה קטעים
  • יצאנו משלוש המשאלות (1) דרך קיבוץ הזורע (2) ליער הזורע
    בנקודה 3 עברנו על הגשרון שהוציא אותנו לכביש הישן
    בנקודה 4 פנינו לדבל שממנו בנקודה 5 יוצא סינגל "האירוסים"
    רכבנו בו בנקודות 5 והוא היה מלא קוצים בצורה מוגזמת כי מאז שנבנה סינגל קק"ל הוא לא מתוחזק
    לכן חזרנו לנקודה 4 והמשכנו בכביש הישן והלאה עד תחילת סינגל קק"ל
    פנינו לסינגל בדרך ה 4X4 בנקודה 7 אם כי הכניסה הרשמית היא מספר מטרים מזרחה בנקודה 8 ושם גם הסימון
    בהמשך בדרך שרכבנו הם מתאחדים (אחרי כמה עשרות מ') ורוכבים בסימון שבילי אופניים של קק"ל בצבע כחול
  • עלינו בדרך עד שהשביל הופך סינגל בנקודה 9
    הסינגל חצה את צומת הדרכים (חלקם סלול) בנקודה 10 והופך לסימון שביל אופניים צהוב של קק"ל
    בנקודה 11 נכנסנו לקטע הסינגל הקק"לי הנקרא "סינגל'ה" שהוא אחד הטובים וזורם בירידה עד סופו בנקודה 13
    בהמשך המשכנו עם סינגל קק"ל שכאן הוא דרך 4X4 בעמק השלום ועזבנו את סינגל קק"ל וטיפסנו בדרך 4X4 בנקודה 15
  • זהו טיפוס מתון בדרך עד נקודה 16
    פה פנינו ימינה לרכס שעליו יש עמדה מסוף שנות ה 30 מתקופת המאורעות
    מהעמדה בנקודה 17 מתחיל סינגל "יואש ויצחק" הנהדר
    הסינגל זורם בירידה ברמה טכנית קלה עד בינונית
    הסינגל לא מתוחזק מאז שנבנה סינגל קק"ל אבל חלקו הראשון בירידה טוב וחלקו השני בין נקודה 18 ל 19 עם קוצים אבל לא נורא
    בקטע זה עוברים בסינגל בין שני הברושים שניטעו לזכר השניים שנרצחו כאן - יואש ויצחק
  • מסוף הסינגל בנקודה 19 המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 20 חצינו את הערוץ של נחל שופט והמשכנו בסימו הצהוב של סינגל קק"ל אליו חזרנו וטיפסנו אל הרכס בעלייה סבירה
    בנקודה 21 השביל שוב הופך לסינגל שהחזיר אותנו לנקודה 10
    פה רכבנו בדרך 4X4 והלאה בדרך סלולה עד הצומת בנקודה 22
    פה נכנסנו להמשך הסינגל שמטפס בפיתולים וממשיך עד נקודה 23
    פה חתכנו את קטע סינגל קק"ל וחזרנו אליו בנקודה 24
    בנקודה 25 שוב עזבנו את הסינגל וחברנו אליו בנקודה 26 ליד בית הקברות
  • מכאן קטע הסיום של סינגל "עין השופט הזורע"
    הסינגל זורם לנקודה 27 בה הוא חותך את הדרך בנחל גחר ואז שמאלה בדרך שבנחל גחר כשהשביל מסומן בכחול והלאה ימינה בדרך
    בנקודה 28 שוב השביל הופך לסינגל שמתפתל תחילה ואז זורם
    בנקודה 29 חתכתי לדרך 4X4 עד תחילת הירידה בנקודה 30 (לא אוהב את הקטע בעל הפיתולים המיותרים בין נקודה 29 ל 30 בסינגל)
    מנקודה 30 ירידת סינגל נהדרת ברמה טכנית בינונית עד נקודה 31
    הקטע בין נקודה 30 ל 31 נקרא סינגל"ריקי" והיום הוא חלק מסינגל קק"ל
    מכאן ירידה בדרכי 4X4 בסימון הכחול של סינגל קק"ל עד נקודה 32 ופה ימינה בסינגל עד חיבור לדרך ה 4X4 הסלולה בנקודה 33
  • המשכנו בדרך הסלולה לכיוון הזורע ונכנסנו בדבל ליד נקודה 4 ימינה בין התאנים אל עין זוריק שבנקודה 34
    זהו מעיין נהדר מלא מים כל השנה
    הכניסה אליו דרך פתח צר (ראה תמונות וסרטון) אבל שווה
    הוא עמוק - כייף אמיתי
    מהמעיין המשכנו כמו שבאנו בבוקר דרך הזורע לשלוש המשאלות (1)