Tuesday, July 21, 2015

בין השפלה למישור החוף

תאריך :  21-7-2015

טל שחר - נחל שורק - תחנת רכבת וואדי צראר - חציית נחל מקנה - נחל ענות - חציית נחל תמנה - תל מקנה - נחל תמנה - חצייה מעל כביש 6 - במקביל לכביש 6 - נחל תמנה - חצייה מתחת כביש 3 - ליד יד בנימין - נחל תמנה - חציי
ה מתחת כביש 7 - ליד בסיס תל נוף - כביש 411 וחצייה מעל המסילה - במקביל למסילה - נחל חולדה - חצייה מעל המסילה - נחל שחם - כביש 411 - צומת חולדה - טל שחר
נקודת יציא
ה :  מרכז טל שחר ליד קן בני המושבים

מוביל : עמירם אורן

קובץ KMZ ל GPS

• היום הוביל אותי עמירם למסלול באיזור שכמעט לא הכרתי בטיולים
    זהו איזור שבו בסיסים ומתקנים בטחוניים רבים , הרבה כבישים ראשיים ומסילות שמאלצים חצייות במעברים או גשרים , אבל מצד שני הרבה נופים חקלאיים ופסטורליה וגם אתרים הסטוריים מהתקופה העתיקה והחדשה
    היה טיול משובח ומעניין באיזור שהפתיע לטובה ובשפע שיש בו
  • התחלנו מטל שחר (1) וירדנו בדרך הטובה בכיוון נחל שורק אותו חצינו על גשרון בנקודה 2
    פנינו לדרך ימינה במקביל לערוץ ובנקודה 3 הדרך מקבילה למסילת הברזל לבית שמש
    המשכנו עם הדרך עד תחנת הרכבת וואדי צראר (נחל שורק) (בנקודה 4) שנבנתה עוד בימי הטורקים והיוותה צומת חשובה ואסטרטגית לאורך השנים
  • מהתחנה חזרנו בדרך המקבילה למסילה וחצינו על הגשר מעל המסילה בנקודה 5 ומיד אחרי זה התחברנו עם הדרך לכביש שעובר בין המתקנים באיזור בנקודה 6
    התחלנו בטיפוס בכביש הצר ובנקודה 7 פני
    נו לדרכי שדות
    בין נקודות 8 ל 9 עברנו בדרך ליד גדר הבסיס ומנקודה 9 פנינו דרומה תוך חציית ערוץ נחל ענות
    בנקודה 9 פנינו ימינה לדרך שעולה לתל מקנה (היא עקרון המקראית)
    התל מאד נמוך יחסית לסביבה , אבל עם זאת שולט על האיזור
    עצרנו להסבר קצר בראש התל בנקודה 10
  • ירדנו מצידו הדרומי של התל לנקודה 11 והמשכנו בדרכי שדות דרומה עד למאגר מים
    בנקודות 12 רכבנו על סוללת המאגר שמזכיר מאגרים בגולן בגלל הירוק שבו והמים
    המשנו ברכיבה בדרכי שדות עד ליד בריכה נוספת ובנקודה 14 פנינו מערבה לכיוון כביש 6
    שם בנקודה 15 חצינו על גשר מעל כביש 6 והמשכנו בדרכי שדות עד נקודה 16
    לקחנו את הדרך הימנית בנקודה 16 והמשכנו במקביל לכביש 6 לצומת הדרכים בנקודה 17
  • פה פנינו ימינה לגשר אירי על נחל תמנה שלידו חורשה יפה בנקודה 18
    חזרנו חזרה לנקודה 17 והמשכנו מערבה בדרך מצפון ובמקביל לנחל תמנה ובנקודה 19 חצינו מתחת כביש 3 והמשכנו עד כביש הגישה ליד בנימין בנקודות 20
    ומיד פנינו לדרך לאורך הגדר של יד בנימין
    בנקודה 21 פנינו מהדרך לאורך הגדר שמאלה בכיוון ערוץ נחל תמנה אותו חצינו בגשר אירי יבש בנקודה 22
    רכבנו בדרך בגדה השמאלית וחצינו עם הדרך מתחת לכביש 7
    בנקודה 23 פנינו לדרך ההולכת במקביל לכביש 7 מצפון לו ובנקודה 24 פנינו צפונה לדרכי מטעים שהובילו עד ליד הגדר של בסיס תל נוף בנקודה 25
  • המשכנו לאורך קטע מהגדר עד נקודה 26 בה פנינו לדרך שיורדת בין כרמים עד זולה יפה בכרם בנקודה 27
    יש בזולה מבנה מתכת בן 2 קומות עם גפנים גדלים עליו
    הענבים בו הם ענבי מאכל בניגוד לענבים בכרמים סביב שהם ענבי יין
    מלמעלה תצפית יפה על האיזור
    אחרי עזיבת הזולה המשכנו עד דרך בנקודה 28 שפונה צפונה במקביל למסילה
    בנקודה 29 עברנו מתחת כביש 411 וטיפסנו אליו וחצינו על הגשר מעל המסילה
    בנקודה 30 ירדנו דרומה מהכביש ורכבנו בדרך מקבילה למסילה ממזרח עד צומת הדרכים בנקודה 31 ומשם מזרחה
    עדיף היה לחצות במעביר מים מתחת למסילה מול נקודה 31 ולחסוך את העלייה לכביש והירידה ממנו
    בנקודה 32 חצינו על גשר חקלאי מעל כביש 6
    המשכנו בדרכי שדות ובנקודה 35 עברנו בגשר מעל המסילה ומיד אחרי פנינו בדרך המקבילה למסילה עד נקודה 36
  • פה פנינו לדרך שמאלה שמטפסת בין שדות ולאורך מאגר מים עד נקודה 37
    פה התפתינו לחתוך בכיוון טל שחר שנראתה קרובה ובמקום לפנות כמתוכנן בדרך שמאלה בכיוון חולדה ולהגיע לכביש 411 , ירדנו בדרכי שדות שבנקודה 40 פנו צפונה
    חתכנו בשולי שדה חרוש ללא דרך של ממש עד כביש 411 בנקודה 41
    מכאן בכביש חזרה לטל שחר (1)