Friday, July 03, 2015

בין מרגליות לחצבני

תאריך :  3-7-2015

חניון רכבל צוק מנרה התחתון בכניסה לקרית שמונה - חצייה מתחת לרכבל - סינגל מצוק רמים - ליד עין כורים - חציית נחל כורים - חציית נחל פז - חניון שפן סלע - ליד השביל הגאולוגי במצוק רמים - כביש 9977 - מצודית הונין (מרגליות/שטו נף) - כביש גישה למרגליות - כביש 9977 - סינגל מצוק רמים - חציית נחל מרגליות - ליד כפר גלעדי - גן לאומי תל חי - חציית כביש 90 - חציית נחל עיון - חציית נחל מעכה - כביש גישה לכפר יובל - טיילת מקבילה לכביש 99 - חניון מעיין ברוך - שביל החצבני - "הלגונה" - ליד בית הלל - ליד שדה נחמיה - גשר יוסף - טיילת בין שדה נחמיה לקרי
ת שמונה - גן שמיר חניון רכבל צוק מנרה התחתון בכניסה לקרית שמונה

נקודת יציא
ה :  חניון תחתון של רכבל מנרה בכניסה הדרומית לקרית שמונה

• יצאנו למסלול דומה למה שעשינו בשנה שעברה עם הבדל בנקודת היציאה
    מסלול עם עלייה קטלנית וארוכה בהתחלה , אבל ממבצר מרגליות הכל ירידה והמשך במישור
    טיול עם קטעי סינגל משובחים : קטע גדול מסינגל מצוק רמים וסינגל נהדר בצל לאורך החצבני
    הרבה אפשרויות טבילה ולכן מסלול טוב לקיץ
  • יצאנו מהחנייה (1) ומיד בנקודה 2 בקצה הצפון מערבי של החנייה נכנסנו לדרך תלולה שמטפסת והופכת סלולה לקטע קצר
    בנקודה 3 עזבנו לדרך 4X4 שמטפסת עד חיבור לסינגל רמים בנקודה 4 שבה הסינגל הוא על דרך 4X4
    מנקודה 5 רוכבים בסינגל עד נקודה 6 בה יש עיקול חד בסינגל ליד המקום בו חברנו לסינגל בשנה שעברה
    הסינגל ממשיך בטיפוס עד שלפני חציית קו הרכבל הוא חובר לדרך 4X4 וממשיל עליה עד נקודת התצפית והמנוחה בנקודה 7
  • מכאן המשכנו בסינגל שבקטע זה עובר על דרך 4X4 ומיד אחרי הפנייה המשולטת למסלול הגיאולוגי הוא הופך שוב לסינגל שמאלה שמתחיל לטפס בפיתולים
    בנקודות 9 עליתי בסינגל שחותך את העיקול הרשמי בסינגל בנקודה 10
    העלייה בנקודות 9 תלולה אבל קצרה (כ 20 מ')
  • מכאן סינגל מצוק רמים עובר על דרך 4X4 בלי שינויי גובה רציניים
    דהרנו בדרך וחלפנו בנקודה 11 על המשך הסינגל שיורד מכאן
    בנקודה 12 חברנו לכביש 9977 העולה למשגב עם
  • טיפסנו בשולי הכביש בכיוון מרגליות
    בצומת הפנייה למרגליות בנקודה 13 המשכתי מערבה ובנקודה 14 פניתי שמאלה לדרך 4X4 שמטפסת עד ליד מצודת הונין ופונה שמאלה עד הכניסה למצודה
    נכנסנו למצודה בנקודה 15
    פה אחרי מנוחה חלקנו ירדנו לבור המים של המצודה
    זהו בור מים ענק עם מים קפואים כל השנה
    העומק כמה עשרות ס"מ עד 1 מ' (לא בדקתי בכל הבור)
    הירידה לבור בסולם ברזל באורך כ 4-5 מ' דרך פתח צר - נהדר
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרכי מטעים שכללו תפוחים , שזיפים , אפרסקים וגפנים
    בנקודה 20 פנינו ימינה לדרך בין מטעים עד נחל עיון בנקודה 21
    אין מעבר נוח וצריך לחצות את הערוץ וסבך הקנים - כ 20 מ' הליכה עם האופניים
    מהצד השני של ערוץ נחל עיון המשכנו בדרכי מטעים עד מפגש עם כביש הגישה לכפר יובל בנקודה 22
    פנינו ימינה במורד הכביש עד הטיילת לפני הצומת עם כביש 99 בנקודה 23
  • פנינו לטיילת שהיא שביל סלול בשדרת אקליפטוסים מקביל לכביש 99 מצפון
    בנקודה 24 הגענו לכביש המוביל למעיין ברוך ונכנסנו לחניון מעיין ברוך למילוי מים (25)
  • יצאנו מהחניון וחצינו את הכביש ומהצד הדרומי נכנסנו בנקודה 26 לסינגל מקביל לערוץ נחל עיון ליד התחברותו עם החצבני
    בנקודה 27 עזבנו את הסינגל וחצינו גשרון מעל נחל עיון ועלינו על דרך סלולה לחניון שמיד אחריו בנקודה 28 מתחיל שביל החצבני שחלקים רבים ממנו הם סינגל
    זהו קטע שרובו מוצל וכולל קטעי דבל , סינגל , דרך 4X4 וכביש בטחון
    הוא עובר בקטעים רבים במערות קנים נהדרות שמשרים אווירה קסומה וכמובן מאד מהנים לרכיבה
    בנקודה 29 במקום הנקרא "הלגונה" עצרנו לשחייה בחצבני
    המשכנו מכאן בשביל שבין נקודה 30 ל 31 הופך לכביש ואז שוב סינגל/דבל ובהמשך דרך עד גשר יוסף בכביש ליד שדה נחמיה בנקודות 32
  • כאן בנקודות 32 עוברים מתחת לגשר ומיד מדרום לו עולים ימינה לחיבור לטיילת שנמשכת עד קרית שמונה
    רכבנו בטיילת שהיא שביל סלול יפה מקביל לכביש 9779 מדרום לו
    בנקודה 33 בכניסה לקרית שמונה רציתי להכנס לשביל שמופיע בשבילנט אבל לא מצאנו אותו
    המשכנו על המדרכה ובנקודה 34 פנינו שמאלה לסינגל שהופך דבל באיזור שהיה כנראה סוג של גן בעבר (גן שמיר) ועכשיו די מוזנח
    המשכנו עם הדבל עד שהוא מסתיים ללא המשך ליד ערוץ קטן ומעברו השני גדר בנקודה 35
    ירדנו רגלית לערוצון וטיפסנו על הגדר וחברנו לרחוב (כ 10 מ' הליכה רגלית)

המשכנו ברח' המקביל לכביש 90 ממזרח ולפני צומת הכניסה לחניון הרכבל בנקודה 37 עלינו למדרכה שליד הכביש והלאה בצומת בנקודה 38 חצינו את הכביש ועלינו עד החניון (1)