Tuesday, July 07, 2015

האיש שבקיר

תאריך :  17-7-2015

מצובה
- הר פורח - ליד גבעת אזוב - חציית הכביש האחורי לעבדון - חרבת עקודים - נחל מצובה - פרק גורן - ליד גורן - חניון הזיתים - שלוחת נקר - הר הגלילי - האיש שבקיר - נחל אבירים - נחל כזיב - עין טמיר - עין ברתות - עין חרדלית - כביש גישה לעבדון - כביש 70 - מצובה

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד הכיכר המרכזית בקיבוץ מצובה

• כל תחילת השבוע הרהרתי איזה מסלול לעשות
    היה לי ברור שהולך להיות חם ולח ומגעיל ובכל מסלול דמיינתי את הפרצופים של החברים או את עצמי מקללים או סתם סובלים בשקט
    בסופו של דבר בחרתי במסלול בנחל כזיב , שאמנם כולל טיפוס ארוך בהתחלה אבל חציו השני ירידה רטובה תוך השפרצת מים בחציית הנחל וטבילה משובחת וקרירה בבריכות הנחל
    בגלל שמזמן לא עלינו לכזיב דרך הגדה הצפונית שלו החלטתי להתחיל במצובה ולטפס על הרכס שמעל עבדון עד פרק גורן והלאה מזרחה ולרדת דרך נחל אבירים לנחל כזיב
  • התחלנו ממצובה (1) וירדנו לשער האחורי של היישוב בנקודה 2
    השער בד"כ פתוח בשעות הבוקר (גם מוקדם ~6:00 )
    בנקודה 3 פנינו ימינה לדרך 4X4 בסימון שבילים ירוק
  • מכאן התחלנו בטיפוס הארוך אך המתון בד"כ
    הדרכים תחוחות עכשיו בקיץ ולכן מקשות על העלייה למרות שהשיפוע לא נורא
    בנקודה 4 חברנו לדרך סלולה מה שהקל מאד על העליה
    בנקודה 5 פנינו ימינה לדרך סלולה מזרחה
    בנקודה 6 המשכנו בדרך לא סלולה
    בנקודה 7 ביקרנו מספר מטרים מימין לדרך בבור מים עתיק וגדול (היו מים אבל די מג'וייפים) בתוך החורש שהוא חלק מחרבת עקודים
    המשכנו עם הדרך שבנקודה 8 הופכת לסינגל זורם עד סופו בצומת הדרכים בנקודה 9
    פה ניתן לפנות בדרך ימינה ולחצות את חוות הסוסים ולעבור שער או כמו שעשינו בהמלצת ניר , לעקוף את החווה
    פנינו שמאלה בדרך והלאה בדרכי 4X4 עד חיבור לכביש הגישה לפרק גורן בנקודה 12
    המשכנו עם הכביש עד מצפה המונפורט בנקודה 13
  • פה יש חניון גדול וניתן למלא מים
    המשכנו אחרי התצפית על שרידי המבצר הצלבני בדרך הטובה מזרחה לחניון הזיתים בנקודה 14
    מכאן המשכנו בדרכי 4X4 מעל ערוץ הכזיב עם נופים יפים של הנחל מימיננו בסימון שבילים אדום עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • פה בעצם מסתיימת העלייה במסלול
    ירדנו בדבל טכני בסימון שבילים ירוק ימינה בשיפוע גדול ודרדרתי עד צומת השבילים הירוק והכחול בנקודה 16
    המשכנו בירוק עד היכן שהוא הופך לא רכיב והשארנו את האופניים
    המשכנו רגלית עד "האיש שבקיר" בנקודה 17
    אחרי הביקור טיפסנו רגלית חזרה לנקודה 16 ופנינו בסינגל רכיב חלקית בגלל האבנים בסימון שבילים כחול עד נקודה 18 בערוץ נחל אבירים
    מכאן ירידה בסינגל רכיב ב 50% בצל ובסימון שבילים שחור עד הדרך בערוץ נחל כזיב בנקודה 19
  • פה מתחיל שלב הדהירה בערוץ הכזיב תוך חציות מים והשפרצת מים לצדדים
    רוכבים בדרך 4X4 בסימון שבילים ירוק
    מיד אחרי עין טמיר בנקודה 20 עצרנו לרחצה בבריכה נהדרת בנחל
    המשכנו הלאה בדהירה לאורך הנחל עד השער לרכב בנקודה 21
    בנקודה 22 המשכנו בדרך הימנית עד חיבורה לכביש העולה לעבדון בנקודה 23
  • פה פנינו שמאלה בכביש ודהרנו בו עד מפגש עם כביש "שלומי-כברי" בנקודה 24
    פנינו ימינה בכביש לכיוון שלומי ורכבנו בשוליו הרחבים עד פנייה למצובה בנקודה 25
    מכאן טיפוס מייגע עד ראש הגבעה במצובה בה חנינו (1)