Friday, August 28, 2015

אל גבעה 400 ביום של קיץ

תאריך :  28-8-2015

צומת כניסה להיוגב - חציית כביש 66 - ליד גבעת יאשיהו - ליד מערת גדוד - גבעה 400 - נחל חלמית - עין חלמית - עין גזיר - מפגש עם נחל ספלול - נחל חלמית - נחל תנינים - עין לבלוב - עין גלעד - עין כפר - שרידי אל כופריין - נחל תנינים - חרבת בית ראש - סינגלי משמר העמק - קיבוץ משמר העמק - חציית כביש 66 - דרך מקבילה לכביש 66 מצפון - עין עוזי - צומת כניסה להיוגב

נקודת יציאה :  תחנת דלק בצומת הכניסה למושב היוגב מכביש 66

משתתפים : 16 (2 פרשו בהתחלה בגלל תקלות באופניים)

• עוד שבוע של קיץ ועוד שבוע שצריך למצוא בו מסלול מתאים ליום ששי
    הפעם בחרתי באיזור דרום רמות מנשה במסלול שמתחיל בעלייה ארוכה ומוצלת לגבעה 400
    המשך גם הוא מוצל ואז ירידה טובה וארוכה (לא מוצלת)
    ביקור בעין כפר לטבילה והמשך בקצת סינגלים מוצלים באיזור משמר העמק וטבילה לסיום בעין עוזי
    טיול לא ארוך עם טיפוס סביר , ועוד יום קיץ עבר

• יצאנו מתחנת הדלק (1) ומיד אחרי חציית כביש 66 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המקבילה לכביש תחילה ואחר כך בנקודה 3 פונה דרומה
    בנקודות 4 טיפסנו עם הדרך בעלייה תלולה וקצרה שבסופה פנייה לדרך לבנה שמאלה והמשך טיפוס סביר
    בנקודות 5 הדרך הראשית לוקחת ימינה ושוב שמאלה וממשיכה בטיפוס ביער בו רכבנו עד עכשיו
    בנקודות 7 עוד קיר קצר ומיד אחריו פנייה בדרך ימינה עד ראש גבעה 400 בנקודה 8
    מכאן תצפית נהדרת ב 360 מעלות
  • מכאן בכדי לא לחזור באותה דרך לקו הרכס ירדנו עד בירידה דרדרתית עד נקודה 9 ואז שמאלה בדאבל לנקודה 10 ואז שוב שמאלה בטיפוס אכזרי וקצר והמשך בדרך 4X4 עד הדרך שעל קו הרכס בנקודה 11
    לדעתי למרות הנוף עדיף לרדת חזרה מגבעה 400 לנקודה 7 ואז לפנות בכיוון נקודה 11
    מנקודה 11 המשכנו בדרך על קו הרכס בצל החורש עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 ממנה נוף יפה על כל האיזור ומנקודה 13 מתחילים לרדת בירידה תלולה ודרדרתית אבל רכיבה (פרט למספר מטרים בודדים בחלק האחרון אותם הלכתי)
    בנקודה 14 בערוץ פנינו ימינה לדרך 4X4
    המשכנו עם הדרך בכיוון עין חלמית היבש והלאה עם הדרך שבוואדי שפורש לפנינו נוף פסטורלי ויפה
    בנקודה 16 פוגשים דרך סלולה של הצבא שבאה מימין וממשיכים בדרך שלנו שבנחל חלמית
    בנקודה 17 לקחנו את הדרך הימנית שחוצה את הערוץ ומטפסת בתלילות מספר מטרים אל מעל הערוץ בנקודה 18
    המשכנו הלאה בדרך ובנקודה 19 לפני כביש הגישה לגלעד ליד חניון גבעת הרקפות פנינו ימינה לדרך שמטפסת בערוץ נחל התנינים
  • רכבנו בדרך ה 4X4 שבנחל תנינים
    חלפנו על פני בית המשאבות של עין גלעד היבש עכשיו והמשכנו עד עין כפר בנקודה 20
    זוהי רכיבה בעלייה מתונה מאד אבל השטח חשוף
    בעין כפר חיכה לנו דותן שלא רכב איתנו ויחד עם ילדיו פרס לנו קפה ועוגיות ששתינו בתוך המים של עין כפר שבתוך המבנה שמעל המעיין(ראה תמונות)
  • המשכנו מכאן בדרך שעולה חצי ימינה מדרום לערוץ נחל תנינים ובנקודה 21 פוגשת את הדרך הלבנה המסומנת סימון שבילים כחול ליד שרידי הבסיס הצבאי שהיה כאן
    המשכנו בדרך הלבנה ועזבנו אותה בנקודה 22 קצת לפני הצומת הראשית של הדרכים הלבנות
    פנינו לדרך 4X4 שעולה בערוץ נחל תנינים
    בנקודה 23 עזבנו את הערוץ וחברנו לדרך מעל הערוץ בנקודה 24 ומשם צפונה בדרך 4X4 שבנקודות 25 התפוגגה יחד עם סינגל השקדים שהיה שם בעבר
    השטח בנקודות 25 נחרש והמטע חוסל
    רכבנו בלי שביל (לפעמים רגלית בגלל האדמה התחוחה) וחברנו בהמשך לדרך שהובילה אותנו לדרך הראשית שליד חרבת בית ראש בנקודה 26
  • פה נכנסנו לסינגל שעובר בחורש במקביל לדרך
    זהו סינגל זורם שיורד בכיוון משמר העמק
    בנקודה 27 חלקנו כולל אותי יצא מהסינגל ימינה לדרך וחלק המשיכו עוד כ 200 מ' של סינגל עד הכניסה למשמר העמק ליד בית הקברות של הקיבוץ בנקודה 28
    פה אני מיליתי מים בבית הקברות
  • ירדנו בתוך הקיבוץ בדרך מבית הקברות ובנקודה 29 בכביש שסביב הקיבוץ שבנקודה 30 הופך דרך שיוצאת מהקיבוץ אל מטעי השקדים בנקודה 30
    המשכנו בדרכי המטעים שמסתיימות בגדר ובמעבר נוח יחסית ללא גדר של ממש אל כביש 66 בנקודה 32
    אחרי חציית הכביש בנקודות 32 וכניסה למטעים וחיבור לדרך שמצפון לו המשכנו בדרך המקבילה מצפון לכביש
    בנקודה 33 הדרך לוקחת שמאלה , חוצה ערוצון וחוזרת עד ליד הכביש
    בנקודה 34 עצרנו בעין עוזי שבין התאנים הגדולות והצמחייה
    המעיין הוא באר בטון עמוקה מקורה גג פח
    הירידה דרך פתח גדול מבטון וסולם חבלים
    סה"כ ירידה נוחה ואפשרית גם ללא הסולם ששם (ראה תמונות)
    אחרי הרחצה המשכנו בדרך השדות עד כביש הגישה להיוגב (35) ולאוטו (1)