Friday, August 21, 2015

בין בית גוברין לנחושה

תאריך :  21-8-2015

צומת גוברין - כביש "צומת גוברין-בית ניר" - שביל ישראל - דרך בעלייה לרמת אבישור - רמת אבישור - חרבת צורה - חציית כביש 38 - חרבת מדרס - סינגל חרבת מדרס - סינגל קנים - סינגל עדולם - חרבת בורגין - סינגל עדולם - חציית כביש 35 - דרך הפטרולים הישנה - בריכת צאנן - דרך הפטרולים הישנה - נחל צנובר - חרבת ברק - ליד הגן הלאומי מראשה - כביש 35 - צומת גוברין

נקודת יציאה :  תחנת דלק בצומת גוברין

• לפני יותר מחודש רכבתי במסלול באיזור בית גוברין יחד עם עמירם אורן

פרט לנוף הפסטורלי והמסלול היפה בקרנו בבריכה היחידה באיזור המתאימה לרחצה בקיץ - בריכת צאנן
    בגלל שהמסלול היה בעיקרו דרכי 4X4 החלטתי שאוסיף לו קצת סינגלים כדי שיתאים יותר לקבוצה שלי ואחזור על המסלול ברכיבת ששי הקרובה
    בגלל שמאז מזג האוויר הנורא שסבלנו ממנו בחודש האחרון לא התאים לטיול דחיתי את הרכיבה הזו לטובת טיולים בצפון שהיו מתאימים יותר
    כשראיתי שמזג האוויר בששי הולך להיות חם כרגיל ולא חם מהרגיל חזרתי לתוכנית
    מסלול לא ארוך וללא טיפוסים רבים (רק 34 ק"מ ו 600 מ' טיפוס) שמשלב קטעים רבים מסינגל קנים וסינגל עדולם ומצד שני מאד זורם ובתוואי נוף מגוונים וכמובן רחצה נהדרת בבריכת צאנן

• התחלנו ברכיבה מתחנת הדלק בנקודה 1 על כביש "צומת גוברין-בית ניר"
    בנקודה 2 (ליד קבר השייך) פנינו ימינה לדרך הנוף שהיא גם שביל ישראל
    התחלנו בטיפוס עם הדרך עד נקודה 3 בה עזבנו את שביל ישראל והמשכנו בדרך 4X4 טובה שלעתים הופכת סלולה
    וחוצה מספר שלוחות וודיות ומטפסת בסוף טיפוס תלול ואכזרי בקטע סלול עד רמת אבישור בנקודה 7
    חשוב לא לפנות בפניות המפתות לדרכים לבנות אחרות בנקודה 4 ו 5
  • מנקודה 7 טיפסנו עוד קצת ואז רוכבים על רמת אבישור עם נוף יפה לשני הצדדים
    הדרך רחבה וטובה
    בנקודה 8 עד 9 נכנסנו לסינגל קצר שעובר בחרבת צורה והלאה עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 10
    פה פנינו ימינה וירדנו בדרך תלולה וטכנית ולכן כייפית עד כביש 38 בנקודה 11

• כאן חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 ליד כרמים שמתחילה לטפס לחרבת מדרס9
    כאן מתחיל סינגל שחוצה את חרבת מדרס
    מיד בכניסה לסינגל ירדנו ברכיבה לתוך מערת קולומבריום יפה בנקודה 12
    אחרי הביקור במערה המשכנו בסינגל עד סופו בחניון של חרבת מדרס בנקודה 13
    מכאן בדרך עד חיבור לדרך הסלולה בנקודה 14 המגיעה מכביש 38
    פנינו שמאלה לכמה מטרים עד הכניסה מהכביש לסינגל קנים בנקודה 15
  • פה רכבנו בסינגל קנים המסומן בסימון שבילים שחור
    הסינגל ברמה טכנית בינונית (רובו קל אבל מדרגות סלע פה ושם הופכות אותו לבינוני)
    בנקודות 16 חברנו לדרך סלולה ושוב המשכנו בסינגל עד חיבור לסינגל עדולם בנקודה 17
    הסינגל זורם עד חרבת בורגין (18)
  • אחרי מנוחה בחרבת בורגין בנקודות 18 רכבנו בדרך 4X4 שיורדת וממשיכה כסינגל שמטפס לרכס שמדרום לנחושה ואז יורד תוך פיתולים
    בנקודה 19 חתכנו ללא שביל בשטח שהוא חשוף ולכן רכיב לחלוטין לשביל שמצפון לכביש 35 (נקודה 20)
    רכבתי במקביל לכביש וחציתי אותו בצומת הדרכים בנקודה 21
  • המשכתי בדרך טובה מצידו הדרומי בסימון אדום שהיא דרך הפטרולים הישנה מלפני 1967
    בנקודה 22 פנינו לדרך השמאלית עד לפנייה שמאלה של כ 20 מ' עד בריכת צאנן בנקודה 23
    זוהי בריכה נהדרת של כ 10X4 מ' עם מים נקיים וקרירים
  • אחרי השחייה חזרנו בדרך מנקודה 23 עד 24
    פה פנינו שמאלה לדרך מקבילה לדרך הפטרולים בתחילתה אבל בגלל שהיא מתרחקת חתכנו חזרה לדרך הפטרולים (25) וטיפסנו בטיפוס מתון עד האוכף בנקודה 26
    מכאן ירידה כייפית בדרך בערוץ עד נקודה 27
    פה עזבנו את דרך הפטרולים ופנינו לדרך ימינה
    המשכנו לדהור בדרך בירידה עד חיבור לדרך לבנה רחבה בנקודה 28 כשמשמאל לש״ביה של צה״ל
    המשכנו עם הדרך בערוץ כשקצת לפני נקודה 29 מטפסים אל האוכף(30) ויורדים עד הכביש המוביל לשטח האימונים הצבאי ולשער האחורי לגן הלאומי מראשה בנקודה 31
    פה פ
    נינו ימינה בכביש עד נקודה 32 בה חברנו לכביש 35
    פנינו שמאלה ומיד בצומת גוברין בנקודה 33 פנינו ימינה ומיד לתחנת הדלק (1)