Friday, August 14, 2015

אל בריכת הקצינים בעין אל עלמיין

תאריך :  14-8-2015

אתר רפטינג נהר הירדן - כביש מע"ץ
- נחל מחניים - ליד קבר שייח אבו שושה - עין ירדא - חרבת ירדא - חציית כביש 91 - נחל ראש פינה - דרך נוף "כפר הנשיא- הירדן ההררי" - חרבת אל ביי - מעל גשר כפר הנשיא - דרך נוף הירדן ההררי - ליד מצד עטרת - כביש 91  - גשר בנות יעקב - הגדה המזרחית של הירדן - עין אל עלמיין - כביש 888 - צומת בית המכס העליון - כביש 91 - דרך הפטרולים הסורית הישנה - דוריג'את - לאורך הגדה המזרחית של הירדן - גשר הפקק - לאורך הגדה המערבית של הירדן - רפטינג נהר הירדן - חמאם בנות יעקב - רפטינג נהר הירדן

נקודת יציא
ה : חנייה של אתר רפטינג נהר הירדן כ 2 ק"מ צפונית לצומת גדות על כביש מע"ץ (918)

• עוד טיול שתוכנן כדי לעבור עוד ששי בגיהנום הנקרא הקיץ הישראלי (במיוחד החודשים יולי אוגוסט)
    שוב חזרנו לתפר בין הגליל לגולן , לאיזור יבש יחסית מבחינת הלחות ועם מספר מקורות מים לצינון באמצע הטיול
    בחרתי במסלול שעשינו בעבר אבל שיניתי בו קטעים רבים ובמיוחד את הקטע של בריכת הקצינים של הגילבון אותו עקפנו מחוסר עניין
    בעבר , בריכת הקצינים של הגילבון היתה אחת מפנינות הגולן , בשנים האחרונות , אם במכוון ואם סתם כי במכוון לא משפצים אותה , הבריכה שנמצאת בשטח של הרט"ג כמעט ללא מים והרט"ג בגולן במדיניות של הרס בריכות מלאכותיות בשטחה מחשש לתביעות עקב טביעות , לא משפצת אותה והפנינה דועכת
  • התחלנו מהחנייה של אתר הרפטינג (1) ויצאנו לכביש מע"ץ ופנינו עליו צפונה
    מיד בנקודה 2 פנינו מערבה לדרך 4X4 המקבילה לערוץ נחל מחניים
    הדרך פסטורלית בין שדות עם נוף נהדר של הגליל העליון אופק
    לאט לאט נכנסים לערוץ עמוק יותר של נחל מחניים
    בנקודה 5 חצינו את הערוץ במים (רכיב לחלוטין) קצת לפני עין ירדא שהוא מקור המים הגדול בנחל
    אחרי החצייה פנינו שמאלה לדרך 4X4 העולה בתלילות לרכס של חרבת ירדא
    בנקודה 6 הדרך חוברת לדרך סלולה שבאה מכביש 91
    פנינו שמאלה והגענו לשרידי החרבה המרשימים (7) שמכילים הסטוריה עתיקה והסטוריה מודרנית יותר

• אחרי סיור בחורבה יצאנו בדרך הסלולה עד כביש 91 וחצינו אותו בנקודה 8
    המשכנו בדרך 4X4 דרומה שיורדת לערוץ נחל ראש פינה וחוצה אותו בנקודה 9
    מכאן עלייה דרדרתית לא רכיבה ברובה עד חיבור לדרך הנוף מכפר הנשיא לירדן ההררי המסומנת בסימון שבילים כחול (10)
    פנינו שמאלה בדרך הנוף הרחבה והלבנה (וגם פודרתית לפעמים) ודהרנו בה ובירידה הנהדרת עם נופי הירדן ההררי והגולן הנפרשים לפנינו
    הירידה המשובחת מסתיימת בדרך הנוף של הירדן ההררי בנקודה 11
  • פה פנינ שמאלה לדרך הנוף של הירדן ההררי המסומנת סימון שבילים אדום
    המשכנוברכיבה המהירה לאורכה בכיוון מצד עטרת ועד חיבור לעיקול כביש 91 קצת לפני גשר בנות יעקב בנקודה 12
    פה פנינו ימינה בכביש ואיתו חצינו את גשר בנות יעקב עד נקודה 13 בצידו המזרחי של הגשר
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 זרועת אבנים וחסומה במחסום לרכב
    מצידה השמאלי (מזרחי) של הדרך יש שדה מוקשים מגודר ומסומן
    הדרך עוברת במקביל לנהר הירדן ומנקודה 14 מתחילה לטפס בעלייה זרועת אבנים וסלעים לא רכיבים בכיוון מעלה
    בנקודה 15 הגענו לשער ברזל שקל לטפס מעליו
    אחרי שעוברים אותו הדרך משתפרת ונוחה לרכיבה בעלייה מתונה
    מיד בנקודה 16 עוד שער דומה ואחריו ממשיכים עם הדרך השמאלית שמגיעה בנקודה 17 , קצת לפני המעיין לשער ברזל נוסף
    גם אותו עוברים בקלות
    בנקודה 18 פנינו לדאבל שיורד ימינה ומגיעה מתחת לבריכת הקצינים של עין אל עלמיין (19)
  • אחרי רחצה כייפית התחלנו בטיפוס בדרך העולה לכביש 888 בנקודה 20
    פה פנינו שמאלה בשולי הכביש בעלייה מתונה עד צומת בית המכס העליון בנקודה 21
    פה פנינו ימינה בכביש 91 להמשך עלייה עד נקודה 22
  • פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 ומיד בנקודה 23 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שיורדת בערוץ
    בפנייה יש גדר בקר שפותחים וצריך לסגור
    הירידה כייפית , מהירה וטכנית במקצת
    בצומת הדרכים בנקודה 24 פנינו ימינה לדרך הפטרולים הסורית מלפני מלחמת ששת הימים
    הדרך שמאלה הולכת למצפה גדות (שרידי מוצב מורתפא)
    המשכנו צפונה בדרך הפטרולים שהיא דרך חתחתים סורית טיפוסית זרועת אבנים שיורדת בכיוון הכפר ג'לבינה
    בצומת הדרכים בנקודה 25 פנינו שמאלה לדרך שיורדת בכיוון שרידי מוצב דוריג'את
    המשכנו בירידה עד חיבור לדרך המסומנת שחור בנקודה 27
    הדרך השחורה הולכת במקביל לירדן
    רכבנו עליה עד חיבור לכביש מע"ץ בנקודה 28 ליד צידו המזרחי של גשר הפקק
  • חצינו את גשר הפקק עם הכביש ומיד בצידו המערבי ירדנו שמאלה לדרך מקבילה לירדן בגדה המערבית
    עצרנו בנקודה 30 שהוא מקום נוח לרחצה בירדן
    מכאן המשכנו בדרך המקבילה לירדן עד נקודה 31 בה פנינו שמאלה ונכנסנו לאתר הרפטינג
    חצינו את החנייה והמשכנו למעיין החם (לא ממש) חמאם בנות יעקב (32)
    אחרי שחייה קצרה חזרנו לאוטו (1)