Friday, August 07, 2015

תל עזזיאת והבנייס

תאריך :  7-8-2015

כפר בלום - חציית תעלת הירדן המזרחית - לאורך תעלת הירדן המזרחית - חצייה מתחת כביש 977 - בריכות דגים ליד להבות הבשן - כביש 977 - ליד גונן - צומת גונן - כביש 959 - דרך הפטרולים הישראלת מלפני מלחמת ששת הימים - חציית נחל קומרן - חציית נחל עורבים - בריכת הירדינון (דופיילה) - חציית וואדי חלווה - עוקדה - דרך הפטרולים הסורית מלפני מלחמת ששת הימים - נעמוש - בורג' בביל - חציית וואדי אל חצין - תל עזזיאת -
חרבת סודה - ציר הנפט - כביש 99 - שמורת הבנייס הצפונית - כניסה לשמורת הבנייס הדרומית - קיבוץ שניר - סינגל הבנייס - נבי הודא - חציית כביש 918 - שביל הבנייס - חניון השקד - חניון האקליפטוס - שדה נחמיה -  גשר יוסף - טיילת לאורך הירדן - כפר בלום

נקודת יציא
ה : חנייה של קייקי כפר בלום

• עוד ששי חם היה צפוי לנו היום ולכן חיפשתי איזור יבש ושיכלול מספר טבילות , שיהיה מסלול בו העלייה תהיה בצל או לפחות חלקה ושגם לא תהיה קשה מדי
    ושהסיום יהיה מוצל וקליל
    אכן הצלחתי ובניתי מסלול מצויין המתאים לתנאי החום הקיצוניים שיש לאחרונה ואפילו לא הרגשנו אותם בטיול
  • התחלנו מהחנייה (1) ובגלל שהפשפש לכיוון בית הספר היה סגור יצאנו דרך הכביש שמחבר בין החניון לבית הספר ולקיבוץ בנקודה 2
    מכאן מזרחה וחצינו את הירדן על גשר הולכי הרגל לגדה המזרחית (3)
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 לאורך תעלת הירדן המזרחית
    הרכיבה לאורך התעלה דרומה היתה קררה ונעימה וחלקה מוצלת - איזה כיף
    בנקודה 4 הדרך חצתה מתחת לכביש 977 והמשכנו בדרך שמעל לגדה במקום בו התרחצנו מספר פעמים בעבר
    בנקודה 5 פנינו שמאלה לאורך בריכות דגים ובנקודה 6 פנינו ימינה לדרך על הסוללה (לשים לב לא לפנות לדרך שמערבית לסוללה כדי לא להתקע ממערב לתעלה)
    דרכי הבריכות הביאו אותנו עד נקודה 7 בה חתכנו ללא שביל כ 5 מ' לכביש 918
  • פה רכבנו בכביש 918 בכיוון גונן ובצומת גונן פנינו שמאלה לכביש 959 והתחלנו בטיפוס לגולן
    בחרתי בעלייה בכביש כי העליות האופציונליות האחרות באיזור דרך להבות הבשן למשל תלולות
    בנקודה 9 בכביש פגשנו את דרך ה 4X4 שהיוותה את דרך הפטרולים עד מלחמת ששת הימים ומסומנת בסימון שבילים אדום
  • פנינו לדרך הפטרולים ורכבנו עליה צפונה
    זוהי דרך סבירה עם אבנים
    בנקודה 10 הגענו לבריכת הירדינון
    יש בוגנוויליה וורודה שגדלה על הגדר
    נכנסים ממעבר צר בשער הנעול ולכן השארנו את האופניים בחוץ
    ירדנו כ 20 מ' עד הבריכה הנהדרת (11) שנראה שהדק שלה שופץ
  • אחרי השחייה יצאנו חזרה לדרך והמשכנו בדרך הפטרולים
    בנקודה 13 רציתי לעלות בדרך 4X4 במקביל לנחל ספר אבל הכניסה אליה היתה דרך מכלאת בקר והיא לא נראתה טוב ולכן חזרנו אחורה לנקודה 12 וטיפסנו בדרך 4X4 טובה בכיוון ציר הנפט עד צומת הדרכים בנקודה 14
    פה פנינו לדרך השמאלית וחלפנו ליד שרידי מוצב עוקדה הסורי והמשכנו עם ירידה אחת טובה עד חיבור דרך הפטרולים הסורית בנקודה 15
    המשכנו על דרך הפטרולים שחלקה דרך סורית זרועת אבנים וחלקה סתם דרך 4X4
    עברנו דרך שרידי מוצב נעמוש והמשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 16
    פה פנינו שמאלה בירידה בכיוון מוצב תל עזזיאת
    חברנו לדרך הראשית שיורדת למוצב בנקודה 17 ובהמשך טיפסנו עד למוצב לתצפית והסבר על קרב הפריצה לגולן במלחמת ששת הימים (18)
  • חזרנו בדרך בה עלינו ובנקודה 17 המשכנו שמאלה עד חיבור לדרך הפטרולים בנקודה 19
    מכאן עלייה מתונה וארוכה עד חיבור לציר הנפט בנקודה 20
    פנינו שמאלה בציר הנפט והמשכנו עד חיבור לכביש 99 בנקודה 21
  • פה ירדנו בכביש שמאלה ובפנייה לכניסה לחלקה הדרומי של שמורת הבנייס בנקודה 22 פנינו שמאלה למילוי מים ליד שער השמורה בנקודה 23
    חיפשתי אפשרות לעקוף את קיבוץ שניר ממזרח אבל אין אפשרות ולמזלנו כמו בפעמים קודמות מישהו מהתושבים שראה אותנו ליד השער האחורי הצהוב של הקיבוץ פתח לנו את השער בנקודה 24
    חצינו דרך הקיבוץ ויצאנו מהשער הראשי
  • בנקודה 25 על הכביש העולה לקיבוץ שניר נכנסנו לדאבל עד נקודה 27 בה מתחיל סינגל הבנייס שיורד שמאלה
    החלק הראשון תלול ורכיב לחלקנו בגלל שיפוע צד
    בהמשך הוא רכיב ב 50-70% והוא מוביל עד הנחל בו טבלנו במים הקפואים
    אחרי הטבילה המשכנו בסינגל שתחילה לא רכיב כמה עשרות מ' והמשכו רכיב עד הגשרון בנקודה 28
    חצינו את הגשרון לגדה המזרחית של הבנייס ומכאן הסינגל הופך לדאבל בסימון שבילים שחור
    בנקודה 29 יורד סינגל אדום ימינה לערוץ אבל הוא לא ממש רכיב
    אנחנו המשכנו בדאבל המסומן שחור עד צומת הדרכים בנקודה 30
    פה ניתן לפנות ימינה ולהמשיך בדרך לאורך הנחל
    אנחנו המשכנו שמאלה בדרך 4X4 טובה שמובילה עד לקבר נבי הודה (יהודה) בנקודה 31
    פה פנינו ימינה לדרך סלולה עד הכניסה לשביל הבנייס ליד גשר שאר יישוב בנקודה 32
  • חצינו את כביש 918 ונכנסנו לשביל הנהדר שהוא בין סינגל לדאבל וזורם לאורך הבנייס בין מנהרות קנים ומוצל בחציו
    השביל עובר ליד פינות חמד שמאפשרות שחייה בנחל
    בנקודה 33 ליד שער ברזל השביל עולה שמאלה לדרך ליד שדה נחמיה עד גשר יוסף (34)
  • למרגלות הגשר (34) פנינו ימינה לשביל שעובר במנהרה מתחת לגשר והופך מיד אחריו לטיילת מטופחת עם סככות צל ודשא
    בנקודה 35 עצרנו לרחצה בירדן והמשכנו עד הגשרון בכפר בלום בנקודה 3
    חצינו את הגשרון ומיד אחריו פנינו ימינה בכביש הפנימי עד לחנייה של קייקי כפר בלום (1)