Friday, September 18, 2015

עולים בשורק ויורדים בכיסלון

תאריך :  18-9-2015

כניסה מערבית לנחל כסלון - ליד נחם - דרך נוף נחל שורק - תחנת בר גיורא - עין עקור - ליד עין טייסים - כביש 395 - צובה - כניסה לגבעת יערים - גבעת מיש - סינגל עין רפא הדרומי - עין רפא - נחל כיסלון - עין לימון - סינגל עין רפא הצפוני - נחל כיסלון - דרך נוף נחל כיסלון - מערת בני ברית - יד אנה פרנק - קשת בני ברית - חניון לילה נחל כסלון - כניסה מערבית לנחל כסלון

נקודת יציאה :  צומת דרכים בכניסה המערבית לנחל כסלון ליד יקב פלם (ניתן לפנות בצומת אשתאול מזרחה לכיוון רמת רזיאל ואחרי 300 מ' לפנות שמאלה לחניון ולהמשיך ממנו בדרך שהופכת סלולה צפונה כ 500 מ' ובצומת הדרכים ליד הזיתים לחנות - זו כנראה האפשרות הטובה בגלל השינויים שיתבצעו בכביש 38)
(אנחנו עשינו פרסה בצומת אשתאול ונסענו צפונה בכביש 38 כ 300 מ' וירדנו מהכביש מזרחה בדרך 4X4 עד צומת הדרכים - הדרך פה בבנייה ועלולה להשתנות או להתבטל)

גובה מצטבר : 845 מ'

הערה חשובה

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• מזג האוויר המשתפר קלות עודד אותי לתכנן מסלול בהרי ירושלים
    בניתי מסלול זורם לחלוטין ואפשר לומר קלאסי בלי שום ניסויים ובדיקות של שבילים חדשים
  • יצאנו מצומת הדרכים (1) שעל דרך הנוף שבתוך נחל כיסלון דרומה בכיוון המבנה של יקב פלם ומיד בצומת הדרכים שלפני היקב (2) פנינו לדרך השמאלית המטפסת בקלילות והופכת סלולה
    יצאנו עם הדרך אל כביש "צומת אשתאול-רמת רזיאל" (3) ופנינו בו ימינה כ 5 מ' והמשכנו מצידו השני לדרך שמובילה ללולים
    הדרך עוברת ליד חפירות לצינור רחב שמוכנס עכשיו לאדמה אבל העבודות לא מפריעות לדרך פרט לאבק
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו ימינה בעלייה קלה עד צומת הדרכים בנקודה 5
    מכאן ירידה כייפיית בדרך דרדרתית בהתחלה אבל במהרה היא דרך נוחה שיורדת עד מפגש עם הדרך בנחל שורק בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בדרך הלבנה הרחבה שבקטע הראשון של כמה מאות מ' משמשת משאיות מהמחצבה
    מנקודה 7 הדרך היא דרך נוף של הרט"ג
    כיאה לרט"ג בנקודה 8 יש חצייה של גשר אירי על נחל שורק שמצריך מעבר הכרחי של הביוב הזורם שם בעומק כ 15 ס"מ
    המעבר רכיב לחלוטין אם כי מעורר פחד מהחלקה
    המעברים האחרים בנחל מסודרים ולא מצריכים חצייה של ביוב , חבל שאת המעבר הבודד לא מסדרים
    הרכיבה נוחה בדרך הטובה לאורך נחל שורק
    בנקודה 9 יש חניון מול תחנת בר גיורא
    המשכנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 10
  • פה מתחילה העלייה הארוכה אבל הסבירה עד צובה
    התחלנו בדרך 4X4 שנהיית קצת תלולה
    ליד עין עקור (11) פונים לדרך הימנית וממשיכים עד מפגש עם הדרך הירוקה העולה במתינות מהערוץ אבל מצריכה חצייה של השורק ולכן לא עלינו בה אלא עלינו מנקודה 10
    המשכנו בטיפוס בדרך הירוקה
    בנקודה 13 יש דרך שעולה שמאלה בסימון כחול
    אנחנו המשכנו בימנית בסימון שבילים ירוק בחולפנו בנקודה 14 על השביל העולה לעין טייסים
    העלייה מסתיימת בכביש 395 ליד צובה בנקודה 15
  • פנינו שמאלה בכביש עד הכניסה לצובה בנקודה 16 ונכנסנו לדרך ה 4X4 המקבילה לכביש ועוברת ליד עצי תאנה עם הרבה פרי
    בנקודה 17 פנינו לכביש ורכבנו בשוליו עד הכניסה לגבעת יערים בנקודה 18
    פה צריך להכנס לדרך המסומנת כחול שמימין לכביש 395
    אנחנו רכבנו עוד טיפה בכביש ובנקודה 19 חברנו לדרך הכחולה
    ירדנו עם הדרך הטובה עד נקודה 20
    כדאי לשים לב לא להמשיך לדהור במורד אלא לפנות בנקודה 20 לדרך ימינה שמטפסת במתינות לאוכף שליד גבעת מיש וצומת הדרכים שעליו בנקודה 21
    פה ירדנו עם הדרך מצידו הצפוני של האוכף עד המפגש עם סינגל עין רפא בחלקו הדרומי בנקודה 22
  • רכבנו בסינגל עין רפא המתועד במלואו ב : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/rafa-only
    הוא סינגל לא טכני אבל חלקו הדרומי אם רוכבים בכיוון הרשמי (נגד כיוון השעון) בנוי עם יותר עליות מירידות וחבל
    חלקו הצפוני כייפי בהרבה בכיוון הרשמי
    רכבנו בקטע הדרומי עד סופו בכפר עין רפא בנקודה 23
    פה ירדנו ברחובות היישוב וברחוב התחתון שמעל ערוץ נחל כסלון (24) רכבנו מערבה עד עין לימון בנקודה 25
  • אחרי הרחצה במעיין חצינו את ערוץ הכיסלון וטיפסנו בעלייה התלולה כמה עשרות מ' להמשך סינגל עין רפא בחלקו הצפוני בנקודה 26
    פה הסינגל מטפס קמעה
    בנקודה 27 פספסנו והמשכנו כ 200 מ' בדרך שמקבילה לסינגל מצפון ואז כשהבנו חתכנו חזרה אליו
    מכאן הסינגל הוא במגמת ירידה כשחלקו האחרון נהדר עם פיתולים בקטע מוצל ביער - כיף אמיתי
    הסינגל מסתיים בערוץ נחל כיסלון בנקודה 28
  • פה לקחנו בדרך שמאלה עד צומת הדרכים בנקןדה 29 ופנינו ימינה לדרך הנוף שהולכת לאורך נחל כסלון