Friday, September 11, 2015

אובך ביער בלפור

תאריך :  11-9-2015

מזרע - חציית כביש 73 - יער בלפור - יפיע - במקביל לכביש 75 - כביש מדרום נצרת להר צמרת - ליד מה שהיה בית הבראה כפר החורש - יער כפר החורש -  דרך נוף יער כפר החורש - סינגל אופנועים ביער כפר החורש - מחנה תנועות הנוער - סינגל תמרת  - עין תמרת - חציית כביש 75 - כביש 7555 - שביל סובב מגדל העמק - עין חכליל - שריד - כביש 73 - צומת ברוך - עין שדוד - נחל מזרע - עין גדעון - כפר גדעון - כביש 60 - מזרע

נקודת יציאה :  חנייה של טיב טעם במזרע (מסעדת מזרע לשעבר) ליד תחנת דלק אלון

גובה מצטבר : 716 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• כשראיתי בתחילת השבוע שבששי הולך להיות חם מהרגיל תכננתי מסלול שמתאים לקיץ (לא ארוך מדי , עליות בכמות סבירה , מעיין לרחצה , קטעים רבים מוצלים .... ) אבל לא ציפיתי למזג האוויר המגעיל במיוחד שהיה לנו בסוף , לחות של 100% , אובך וטמפרטורות שלא מאפשרות לגוף להתקרר אפילו בירידה
    למרות זאת היה טיול יפה ומאתגר עם מגוון נופים וחוויות
  • יצאנו מאיזור פונדק מזרע בכביש הפנימי המקביל לכביש 60
    בנקודה 2 פנינו לכביש בכיוון הרפת אבל השער בנקודה 3 היה סגור ולכן פנינו ימינה לסינגל קצר ונוח ליד הגדר שהוביל עד לכביש שנכנס למזרע בנקודה 4
    המשכנו בחציית הקיבוץ ויצאנו בנקודה 5 לשטח תוך עקיפת השער מימין (השער הוא לרכב ואין בעיה לעבור מעליו או מצדדיו)
    בנקודה 6 חברנו לדרך שדות טובה והמשכנו בדרכי השדות עד ליד כביש 73 בנקודה 8
    מכאן בדרך מקבילה לכביש מדרום ובנקודה 9 חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך בצידו השני
  • המשכנו בדרך ה 4X4 במישור בכיוון צפון והתעקלנו איתה בנקודה 10
    מנקודה 11 הדרך מתחילה לטפס ביער בלפור כשמיד היא הופכת לקיר שקטעים רבים ממנו נאלצנו ללכת בגלל השיפוע
    רוכבים חזקים מאד יצליחו לטפס את הכל
    בצומת הדרכים בנקודה 12 פנינו ימינה בירידה ואז שוב טיפוס עם קיר קצר עד פאתי יפיע שקיבלה אותנו במזבלה קטנה לקראת נקודה 13
    המשכנו עם הדרך שמתחברת לרחובות יפיע בהם טיפסנו בקטע תלול עד הצומת עם כביש 75 בנקודה 14
  • פה רכבנו בכביש השירות שנמצא מדרום לכביש 75 עד הצומת בנקודה 15
    פה פנינו לתוך יפיע וטיפסנו ברחובות עד חיבור לכביש העולה בכיוון הר צמרת בנקודה 16
    רכבנו בכביש עד ליד מה שהיה בית ההבראה בכפר החורש והיום הוא גן אירועים בנקודה 18
    בחלק מהכביש ניתן לרכב על המדרכה במקום בכביש
  • פה סוף סוף מתחילות הירידות
    ירדנו בדרך 4X4 דרדרתית , תלולה ומאובקת עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה מטפסים בשיפוע סביר וחוברים לכביש שעולה ממפעל הבשר ועוד קצת עד שמגיעים לצומת הכניסה לכפר החורש בה פנינו ימינה לדרך נוף כפר החורש (20)
    רכבנו בדרך הנוף ובצומת הדרכים בנקודה 21 פנינו שמאלה לדרך 4X4 ומיד בנקודה 22 פנינו שמאלה לסינגל אופנועים ברמה טכנית בינונית שיורד ואחר כך מטפס כמה מ' והופך לדאבל ב 200 המטרים שלפני נקודה 23
    פה הסינגל ממשיך ברמה טכנית קלה עד בינונית בירידה טובה ומתפתלת עד סופו בדרך שבוואדי בנקודה 24
    במהלך הירידה בסינגל יש פיצולים לסינגלים נוספים , חלקם מתועדים במסלולים אחרים שרכבתי באיזור
  • פנינו שמאלה בדרך שבוואדי ומיד בנקודה 25 טיפסנו בדרך שמטפסת למחנה תנועות הנוער
    בנקודות 26 חצינו את מחנה תנועות הנוער והמשכנו מצידו השני בטיפוס קל מאד עד המפגש עם סינגל תמרת של קק"ל בנקודה 27
  • פה ירדנו בקטע הטוב ביותר של סינגל תמרת
    הירידה טובה וטכנית ברמה קלה עד בינונית עם קטעים רבים מוצלים
    הסינגל מסומן בסימון סינגלים צהוב של קק"ל
    בנקודות 28 הסינגל הופך דבל ואז שוב ממשיך וזורם בירידה עד צומת הדרכים בנקודה 29
    פה טיפסנו עם הסימון ימינה בדרך ושוב בסינגל עד נקודה 30
    פה עזבנו את הסינגל לדרך 4X4 לא תמיד ברורה עד ליד כביש 75 בנקודה 31
    בכדי להגיע לכביש היה צריך לעבור כ 3 מ' של קוצים יבשים ולדלג מעל תעלת בטון ברוחב מ' ולדלג מעל גדר ברזלים שעוברים בקלות ומעקה בטיחות של הכביש
  • חצינו כאן במעבר החצייה ורכבנו בשולי כביש 7555 עד נקודה 32 בה פנינו לדרכי שדות ומטעים
    בנקודה 33 חצינו על גשרון ובנקודה 34 פנינו לשביל סובב משמר העמק המסומן בסימון שביל אופניים צהוב של קק"ל
    יש טיפוס תלול קצר עד נקודה 35 ומכאן הדרך זורמת ומתפתלת בשולי מגדל העמק בדרך כלל בצל
    בנקודות 36 עזבנו לדרך שלא בשביל סובב מגדל העמק ואז שוב בשביל עד שירדנו בנקודה 37 לכביש 73 ליד קיבוץ שריד
    חצינו את הכביש ונכנסנו לשריד אבל אחרי שני שערים סגורים (38) בצד הצפוני של שריד חזרנו לשער הכניסה לקיבוץ בנקודה 37 ורכבנו מזרחה בשולי כביש 73 עד צומת ברוך בנקודה 39
  • פה פנינו לדרך סלולה בכיוון דרום עד נחל מזרע בנקודה 40
    פנינו שמאלה בדרך שבגדה הצפונית של נחל שריד
    המשכנו בדרכי שדות שטיפסו לרכס הנמוך שבאמצע עמק יזרעאל
    חצינו אותו מצפון לדרום בין נקודה 43 ל 44 וירדנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 45
    פה פנינו לדרך שממערב לערוץ ומיד הגענו לעין גדעון הנהדר 46
  • אחרי רחצה במעיין המשובח אם כי עוד כמה מעלות פחות בטמפרטוה היו משפרות
    יצאנו עד נקודה 45  ופנינו ימינה בכיוון כפר גדעון
    ממש לפני היציאה מהמושב לכביש 60 בנקודה 48 פנינו לכביש מקביל לראשי ורכבנו עליו עד סופו בנקודה 49
    מכאן בשולי הכביש עד הכניסה לתחנת הדלק במזרע (50)