Sunday, September 13, 2015

אל עין ניל"י בערב ראש השנה

תאריך :  13-9-2015

מי קדם - עינות אלונים - סינגל "אהוד 3" - סינגל "הציידים" - סינגל "מוטוקרוס" - סינגל "חוצה גבעה" - סינגל ג'ואל - הצומת המרכזית של חורשן - סינגל "קפריסין" - נחל דליה - עין משרה - ציר הגז - במקביל לכביש 6 - דרך מקבילה לכביש 6 ממזרח - חציית נחל תנינים - עין ניל"י - נחל תנינים - חציית כביש 6533 - עין חדור - עמיקם - כביש גישה לעמיקם - מי קדם

נקודת יציאה :  רחבת חנייה ליד מי קדם (ממזרח לאתר מי קדם שליד עמיקם)

גובה מצטבר : 446 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• בערבי חג אני בדרך כלל מתכנן מסלולים קצרים וקרובים לרוב חברי הקבוצה ולכן הפעם הגענו לאיזור חורשן/רמות מנשה כשבכוונתי לראות מה שופץ והתווסף בעין ניל"י לאחרונה כשהוא סודר לזכר בר חולי שנהרגה במסגרת טיול בהודו לפני כשנה
    המסלול שתוכנן היה קצת יותר ארוך ,אבל הלחות המגעילה והטמפרטורות הנלוות הביאו אותי לקצר בקצת (כ 3 ק"מ ו 50 מ' טיפוס) את המסלול
  • יצאנו מהחנייה שליד מי קדם (1) ורכבנו כמה מ' בשולי הכביש בכיוון עמיקם ובנקודה 2 פנינו לדרך המסומנת בסימון שבילים כחול
    בנקודה 3 פנינו ימינה לדבל ומיד עברנו גשרון קק"ל ירוק
    מיד אחריו בנקודה 4 מתחיל סינגל "אהוד 3"
    הוא חסום עכשיו בשער בקר מבזנ"טים בגובה כ 80 ס"מ
    בהמשך הסינגל נתקלנו בעוד 3-4 שערם כאלה שאני מניח שהם עונתיים
    זרמנו עם הסינגל שמתחיל לטפס בשיפועים הגיוניים ומסתיים בשער עשויו בזנ"טים (קבוע) בנקודה 5
    מכאן המשכנו בסינגל "הציידים" (הנקרא לפעמים אהוד 4) וזרמנו איתו עד מפגשו עם סינגל "עמק האיילות" בנקודה 6
    פנינו שמאלה בסינגל ומיד אחרי מטרים בודדים פנינו ימינה לסינגל "מוטוקרוס" איתו דהרנו עד סופו במפגש עם סינגל "חוצה גבעה" בנקודה 8
  • טיפסנו בסינגל "חוצה גבעה" העולה בעלייה סבירה ומסתיים בנקודה 9
    פה פנינו בסינגל שמאלה , עברנו את שער הבזנ"טים (הקבוע) בנקודה 10 לי תחילת סינגל הגדר והמשכנו בסינגל עד חציית דרך ה 4X4 הלבנה בנקודה 11
    מכאן המשך בסינגל ג'ואל עד סופו במפגש עם הדרך של הרכס הצפוני של הר חורשן בנקודה 12
    פה פנינו ימינה בדרך ה 4X4 עד הצומת הראשית בחורשן בנקודה 13
  • פה ירדנו בסינגל קפריסין המשובח בירידה תלולה וכייפית ומאובקת עד סופו בדרך ה 4X4 המטפסת מבת שלמה בנקודה 14
    פנינו שמאלה בדרך והמשכנו לרדת עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • פנינו ימינה בדרך המסומנת כחול בקטע מוצל
    הדרך מקבילה לנחל דליה ויוצאת מהצל בנקודה 16 וממשיכה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים שלפני כביש 6 בנקודה 18
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שהיא גם מקבילה לצינור הגז החדש
  • המעיין נוקה ונבנו שני שולחנות אבן
    בנוסף הבריכה המזרחית נוקתה ויש בה מים
    עומק הבריה כ 60 ס"מ
    אחרי הטבילה המשכנו ברכיבה בדרך מערבה אבל אין המשך נוח ולכן המשכנו עם הדרך בעליה מתונה שמסתיימת בדרך בנקודה 25
    מכאן חזרה אל הדרך השחורה וירידה בה עד המקום בו חוצים במקביל לערוץ נחל תנינים את כביש 6 בנקודה 26
  • מכאן דהרנו לאורך נחל תנינים מערבה בדרך 4X4 טובה בין המטעים
    בנקודה 27 חצינו את כביש 6533 והמשכנו עם הדרך עד עין חדור היבש בנקודה 28
    בנקודה 29 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמתחברת לרחובית מושב עמיקם והלאה ברחובות עד היציאה מעמיקם ולאוטו (1)