Tuesday, September 22, 2015

נחל מערות

תאריך :  22-9-2015

חורשת לימור - ליד מחנה מעפילים עתלית - חצייה מעל כביש 2 - כביש 721 - ליד חוות אהרונסון - נחל אורן - כביש 4 - צומת עין הוד - רכס אצבע - ימין אורד - מעל נחל בוסתן - ניר עציון - כביש לעין חוד - נחל בוסתן - ליד המזבלה של דלית אל כרמל - דאבל עוקף המזבלה - נחל מערות - עמק מהר"ל - נחל מערות - אתר מערות הכרמל - כביש גישה למערות הכרמל - דרך במטעי הבננות במקביל לכביש 4 - צומת עין כרמל - עין כרמל - שייך בורייך - גשר מעל כביש 2 - עתלית - כביש גישה לעתלית - חורשת לימור

נקודת יציאה :  חורשת לימור בכניסה לעתלית מיד אחרי תחנת הקניון החדש ותחנת הדלק

• חיפשתי מסלול קצר לטיול ערב יום כיפור ובחרתי במסלול שהוביל אותנו מאור לפני הרבה שנים בכרמל
    בסופו של דבר קצת שיניתי וגם בשטח שיניתי עוד ויצא מסלול אחר מהמקורי אבל נחמד , קצר ומהיר ומגוון נופים
  • התחלנו מחורשת לימור (1) ופנינו בכביש היוצרא מעתלית (2) ורכבנו מזרחה מעל כביש 2 עד פנייה לדרך קצת לפני חוות אהרונסון בנקודה 3
    מכאן בדרכי שדות ומטעים ליד נחל אורן וסביב המאגר שנמצא שם עד חיבור לכביש 4 בנקודה 4
    פנינו שמאלה בכביש והגענו לצומת עין הוד בנקודה 5
  • פה מתחיל הטיפוס הארוך של הכרמל
    רכבנו במעלה הכביש לעין הוד ומיד בנקודה 6 פנינו לדרך 4X4 צפונה עד כרם זיתים ליד בית קברות
    בנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 זרועת אבנים קטנות שמטפסת בין כרמי זיתים עד נקודה 8
    כאן הדרך משתפרת ונהיית נוחה יותר וממשיכה בטיפוס סביר ולעתים ללא שיפוע עד שמימיננו מופיעה הגדר של בית הספר ימין אורד
    הנוף בעלייה נהדר ורואים את הים , את מישור החוף ואת עתלית וגם לקראת ההגעה לימין אורד רואים מימיננו נוף יפה של נחל בוסתן משמאלנו
  • הטיפוס נמשך בדרך הטובה שמצפון לגדר של ימין אורד ושל ניר עציון עד מפגש עם הכביש הממשיך לעין חוד בנקודה 10
    זהו כביש צר עם מעט תנועה
    הוא מטפס לעתים בשיפוע תלול יחסית אבל בגלל שזה כביש הוא לא מהווה בעייה
    בנקודה 11 הכביש פונה לעין חוד ואנחנו עזבנו אותו ופנינו שמאלה לדרכי יער
    ראינו מצפון למעלה את מלון יערות הכרמל בו אמורה להערך ביום חמישי החתונה של בר רפאלי , וצחקנו כי "המרחב האווירי" של האיזור היה סואן במספר טרקטורונים מעופפים , כנראה עקב העניין שהתעורר בעניין השבוע
    הדרכים הפכו לעתים תלולות והיתה הרבה "פודרה" שלא הפריעה לרכיבה
    בנקודה 12 חצינו דרך שמטפסת לדלית אל כרמל ובנקודה 13 יש חלווה (מקום תפילה של הדרוזים) או משהו דומה
    מיד בצד המזרחי של המבנה הדרך ממשיכה דרומה ומטפסת קצת
    בנקודה 14 במזלג הדרכים פנינו ימינה והמשכנו בדרכי היער עד צומת הדרכים בנקודה 15
  • מכאן מתחילה הירידה בטיול
    המשכנו ישר בדאבל טכני קל (לעתים סינגל) שיורד ומתחבר בנקודה 16 לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום היורד מהמזבלה של דלית אל כרמל לעמק מהר"ל
    מפה דהרנו במורד הדרך שלאורך נחל מערות
    בנקודה 17 ליד מאהל צבאי שבדרך כלל נמצא כאן המשכנו בדרך האדומה הטובה שעוזבת את תוואי נחל מערות
    בנקודה 18 פנינו שמאלה לדרך 4X4 בין מטעים עד צומת הדרכים בנקודה 19
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שיורדת במורד נחל מערות לרוב בין חורשות אקליפטוסים
    הדרך לעתים זרועה באבנים קטנות , בעיקר בקטע האחרון לפני אתר מערות הכרמל
    חצינו את אתר מערות הכרמל של הרט"ג בנקודות 20
    אין בעייה ומניעה לעבור בו
    המשכנו בכביש הגישה למערות הכרמל עד מספר מטרים לפני כביש 4 בנקודה 21
  • פה פנינו לדרך בין מטעי בננות שעוברת במקביל לכביש 4 עד נקודה 22 מול צומת הכניסה לעין כרמל
    חצינו את כביש 4 והמשכנו בכביש לעין כרמל
    חצינו את קיבוץ עין כרמל כאשר באיזור נקודה 23 יש פסלים רבים בבזלת
    בנקודה 24 יצאנו משטח עין כרמל בדרך טובה שממשיכה מערבה
    פנינו ימינה עם הדרך בנקודה 25 ליד שרידי הכפר הארמני שייך בורייך שהיה כאן עד 1981 וניטש
    סיפורו של הכפר נמצא כאן : http://www.yoaview.com/Yoaview/SITE/?action=showobject&sn=2_765
    המשכנו וטיפסנו לגשר שעובר מעל כביש החוף בנקודה 26 והמשכנו לכביש לנווה ים והלאה דרך עתלית בנקודה 27
    רכבנו ברחובות המושבה ומיד אחרי תחנת הרכבת פנינו בנקודה 28 ברחוב שמטפס מזרחה וחברנו בנקודה 29 לכביש הגישה לעתלית
    פה רכבנו צפונה בשולי הכביש עד חורשת לימור (1)
  • בדרך פגשנו את רפי הלחמי בעופר שהמליץ לנו על טבילה בעין איילה שליד הכניסה למושב עופר