Friday, September 25, 2015

הדישון והחולה

תאריך :  25-9-2015

צומת כ"ח - מועצה איזורית מבואות חרמון - כביש 899 - דרך נוף לקרן נפתלי - שביל החידות ע"ש רן כוכבא - ליד קרן נפתלי - סינגל שביל ישראל ליד 'רן נפתלי - כביש הצפון - כביש גישה לדישון - מושב דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - חצייה מתחת כביש 90 - כביש גישה לאיילת השחר - מתחת תל אחסנייה - נחל חצור - ליד חולתא - הירדן - גשר יסוד המעלה - תעלת הירדן המערבית - מאחורי שמורת החולה - ליד אגמ
ון החולה - כביש גישה לאגמון החולה -כביש 90 - צומת כ"ח

נקודת יציאה :  תחנת דלק פז בצומת כ"ח

• הקיץ עדיין כאן ולכן אני ממש מגרד את תחתית החבית של מסלולים אפשריים לקיץ שיכללו גם מעיינות ומצד שני לא יחזרו על מסלולים שעשינו השנה וגם להשתדל שלא יחזרו על מסלולים שכבר עשינו בעבר
    הפעם לקחתי מסלול שעשינו לפני שנה והכנסתי כמה שינויים קטנים וקיבלתי מסלול טוב לסוף הקיץ/תחילת הסתיו
    סה"כ החום היה נסבל לחלוטין , אפילו בסוף הטיול כשרכבנו בשטח חשוף בחולה - זה אומר שבכל זאת יש שיפור
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) אל כביש 899 בנקודה 2 וטיפסנו בשולי הכביש העולה לנבי יושע
    בנקודה 3 בדיוק בעיקול החד פנינו שמאלה אל דרך הנוף הנקראת שביל החידות על שם הטייס רן כוכבא שנפל במלחמת לבנון השנייה
    דרך הנוף מתחילה בעלייה מאד מתונה כשנשקף משמאל נוף מרהיב של עמק החולה
    בנקודה 4 הדרך הופכת תלולה וזרועת אבנים ומצריכה פה ושם הולכת האופניים
    מנקודה 5 הדרך שוב נוחה לרכיבה והגענו איתה עד הפנייה לשביל ישראל בנקודה 6
  • כאן למרגלות קרן נפתלי פנינו שמאלה לסינגל שביל ישראל
    זהו סינגל רכיב ב 80%
    הבעייה זה אבנים שחוסמות אותו פה ושם
    הסינגל שעובר בערך בתוואי של שביל ישראל מגיע לאיזור מפעל (7) ומיד אחריו קשה למצוא את ההמשך
    המשכנו בסינגל עד שהוא התפוגג ליד כביש הצפון בנקודה 8 אליו עברנו תוך הליכה של כ 5 מ' מהסינגל לכביש
    רכבנו בשולי כביש הצפון בירידה עד הפנייה בכיוון מושב דישון בנקודה 9
  • ירדנו בכביש הגישה לדישון עד שער המושב בנקודה 10 והקפנו את המושב בדרך שלאורך הגדר בתוך המושב ממערב
    בנקודה 11 הגענו לפשפש בגדר שממנו יוצאים לדאבל שיורד בכיוון נחל דישון
    מדי פעם חוצים את הנחל על חלוקים גדולים , בעונה זו הנחל יבש כמובן
    קצת לפני החצייה של כביש 896 בנקודה 14 הוכנס צינור חדש והדרך עברה עבודות ושינוי
    אחרי חציית כביש 896 המשכנו במורד הנחל עד נקודה 15 בה מגיעים לדרך סלולה
    מטפסים עם הדרך הסלולה ואחרי זה ממשיכים בירידה עד חיבור לכביש הכניסה לאיילת השחר מכביש 90 (16)
    פנינו ימינה בכביש הגישה ובנקודה 17 נכנסנו לדרך 4X4 בסימון שבילים שחור
  • זוהי דרך יפה ומוצלת מעצי הפקאן הגבוהים ויורדת עד צומת הדרכים בנקודה 18
    פנינו שמאלה בדרך ליד מטעי שזיפים עד צומת הדרכים בנקודה 19
    מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 הרחבה לאורך ערוץ נחל חצור
    בצומת הדרכים בנקודה 20 חוצים את הערוץ עם דרך ומצידו השני בנקודה 21 עוברים בדרך לאורך מטע משמאל ומכון טיהור מימין עד הירדן בנקודה 21
    פה רכבנו שמאלה בדרך שצמודה לירדן ממערב ומכוסה דשא ירוק
    בנקודה 23 עצרנו לטבילה כייפית בירדן
    המשכנו ברכיבה במרבדי הדשא עד גשר יסוד המעלה בנקודה 24 והלאה עד ליד אתר פעילות שטח לפני נקודה 25
    חצינו את הירדן בגשר ובנקודה 25 יש שער צהוב על הדרך שממערב לתעלת הירדן המערבית
    פה בנקודה 25 הירדן מפוצל לתעלה מערבית ותעלה מזרחית בעצם באיזור שהיה בעבר החולה
  • רכבנו בדרך שמקבילה ממזרח לתעלת הירדן המערבית עד ליד שער הכניסה לאתר אגמון החולה בנקודה 27
    השער בד"כ סגור ולכן ניתן לצאת משער הולכי רגל בין המבנים שמצפון לשער (זה בעצם שער הכניסה למבקרים באגמון החולה מהחנייה)
  • המשכנו בכביש הגישה לאגמון החולה עד כביש 90 (28)
    פנינו ימינה ורכבנו בשולי כביש 90 עד ליד צומת כ"ח , שם חצינו אתהכביש ועלינו רגלית לתחנת הדלק בנקודה 29 ולאוטו (1)
    בטיול בשנה שעברה רכבנו בדרך המקבילה לכביש 90 אבל היא חסומה בגדר באיזור צומת כ"ח ונאלצנו למצוא פרצה מאולתרת ולכן הפעם רכבנו בכביש בקטע זה