Sunday, October 04, 2015

הראל , הפסלים ואוריה

תאריך :  4-10-2015

צומת נחשון - יער הראל - מצפה הראל - דרך בורמה - עינות סוסין - חניון תאנים - הסרפנטינות - יער אשתאול - מצפה אשתאול - חציית כביש 44 - יער הנשיא - דרך הפסלים - מגרש הכדורסל בדרך הפסלים - סינגל יער הנשיא - מצפה צרעה - תל צרעה (קבר שמשון ומנוח) - יער צרעה - חניון דור לדור - סינגל כפר אוריה - חרבת כפר שורק - יובל של נחל הראל - חרבת ביר פר - ליד טל שחר - צומת נחשון

נקודת יציאה :  תחנת דלק בצומת נחשון (כ 200 מ' מזרחית לצומת על כביש 44)

גובה מצטבר : 491 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• לכבוד ערב חג שני של סוכות בחרתי מסלול קצר בשפלה
    הפעם זה הטיול הראשון הקיץ בו לא טבלנו במעיין או בריכה כלשהי - אולי זה ירמוז לגשם להגיע סוף סוף
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) בדרך 4X4 מקבילה לכביש 44 מצפון ובהמשך היא מתעקלת צפון מזרחה עד נקודה 2
    מכאן בדרכי שדות , עלייה תלולה קצרה מנקודה 3 ובלאה בדרכי 4X4 בין השדות עד נקודה 6
    פה פנינו ימינה בדרך שעולה בין כרמים וחוברת לכביש העולה למצפה הראל בנקודה 8
    המשכנו בכביש עד הצומת במצפה הראל בנקודה 9
  • בנקודה 9 התחברנו לדרך בורמה וירדנו איתה ממצפה הראל בכיוון עינות סוסין
    ממש לפני החניון של המעיינות (היבשים) בנקודה 10 פנינו ימינה לדרך ובנקודה 11 פנינו שמאלה לדרך 4X4 מקבילה לדרך בורמה , מוצלת ברובה עד חיבור חזרה לדרך בורמה ההופכת כאן לסלולה בנקודה 12
    מתחילים לטפס עם הדרך הסלולה ביער עד צומת הדרכים בנקודה 13 בראש הרכס
  • פה המשכנו עם הדרך שכבר לא סלולה באותו כיוון עד הצומת בנקודה 14
    פה פנינו ימינה לירידה הנקראת הסרפנטינות (שם שניתן לקטע בדרך בורמה)
    זוהי ירידה כייפית שיורדת לוואדי שלמטה בנקודה 15
    פה פנינו ימינה לדרך שמטפסת בערוץ מוצל
    מזג האוויר היה נעים (19 מעלות) והטיפוס מתון מאד
    בנקודה 16 התחברנו לדרך 4X4 טובה ופנינו בה שמאלה ואחרי כמה מ' פנינו שמאלה (17) לדרך בסימון כחול שממשיכה בטיפוס עד חניון מצפה אשתאול בנקודה 18
    במפת שבילנט הכתובת מצפה אשתאול לא במקום הנכון
  • אחרי מנוחה קצרה בסוף העלייה נכנסנו לדרך בסימון כחול (וגם סימון שביל מים לי"ם) וירדנו איתו במהירות עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה עזבנו את הסימון הכחול (וים לי"ם) פנינו ימינה בירידה בדרך 4X4 טובה עד חיבור לכביש 44 בנקודה 20
  • חצינו את הכביש ובנקודות 20 עלינו על דרך 4X4 מצידו הדרומי של כביש 44
    פה הדרך פונה שמאלה ונכנסת לדרך הפסלים שביער הנשיא
    ניכרים כאן סימני השריפה מלפני כחודשיים
    רכבנו בדרך הפסלים עד כמה מ' אחרי מגרש הכדורסל שביער
    בנקודה 21 פנינו לדאבל בתוך היער בכדי לחבור לסינגל שביער
    בגלל השריפה ומיעוט שימוש הכניסה לסינגל לא ברורה
    מומלץ להמשיך עם הדרך ובנקודות 22 לחפש את הסינגל הברור
    ברגע שחברנו לסינגל בסוף נקודות 22 הוא זורם ונחמד ביער ובנקודה 23 הסינגל מגיע לדרך לבנה בסימון אדום
    לפני הדרך הסינגל ממשיך ביער עד החניון בנקודה 24
    הקטע הזה עם כמה גינות סלעים ברמה טכנית קלה עד בינונית
    חוצים את השטח הלא מיוער בנקודה 24 ומצידו השני בנקודה 25 חוברים לסינגל (שכאן הוא פחות ברור) שמטפס עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 25 השנייה
    רכבנו כאן עד המבנה ומרפסת התצפית (הסגורה עכשיו לטובת שיפוץ) של מצפה צרעה בנקודה 26
  • המשכנו מהמצפה בדרך שהופכת סלולה בכיוון קבר שמשון ומנוח
    בנקודות 27 פנינו ימינה כמה מ' (27) ובצומת בה ניתן לעלות ימינה לקבר שמשון , פנינו שמאלה לדרך לבנה טובה ביער שמטפסת בתחילה ואחר כך שומרת על גובה עד צומת הדרכים בנקודה 28
    פה פנינו שמאלה לדרך שמתחילה לרדת ביער עד קצת אחרי חניון דור לדור בנקודה 29
  • פה ירדנו שמאלה בסינגל תלול וקצר שאחרי כ 10 מ' נכנסנו לסינגל כפר אוריה
    סינגל כפר אוריה המשובח שאורכו מעל 2 ק"מ זורם בד"כ פרט לכמה אלמנטים סלעיים קצרים ובדרך כלל בירידה קלה
    הנוף הנשקף נהדר ובעל אופי טוסקני בגלל הגפנים מנזר דיר רפת על הרכס ממול
    בנקודה 30 לפני הירידה האחרונה בסינגל שבעבר היתה דאבל דרדרתי בשיפוע גדול
    הפעם הראה לנו אילן וויסברג סינגל (צר) בר בשטח שיורד באלכסון מהגבעה (רכיב לחלוטין) עד הדרך בנקודה 31
  • פה דהרנו בדרך 4X4 במורד יובל של נחל הראל עד צומת הדרכים ליד המפגש עם ערוץנחל הראל
    פנינו לדרך הימנית שמתחילה לטפס במתינות ואז במשכנו בדרכי שדות ומטעים עד החורשה ליד דרך שנכנסת לכיוון טל שחר בנקודות 33
    פה פנינו ימינה ורכבנו בדרך שממזרח לחורשה ודהרנו בכיוון צפון עד חיבור לכביש 44 מזרחית לצומת נחשון בנקודה 34 מול תחנת הדלק