Friday, October 09, 2015

אחיהוד , גילון וצורית

תאריך :  9-10-2015

חניון תחתון של דרך נוף יער אחיהוד - סינגל אחיהוד - טל-אל - סינגל מוטי - שביל אש יוסי -  דרך נוף יער אחיהוד - צומת גילון - קניון נחל שגור - כביש גישה לגילון וצורית - חרבת גילון - הר גילון - סינגל גילון וצורית -  צורית - סינגל גילון וצורית - סינגל מיכל - מצפה מיכל - גילון - שביל הביובים - גילון - צורית - בקעת בית הכרם - נחל שגור - צומת גילון - דרך נוף יער אחיהוד - סינגל אחיהוד - חניון תחתון של דרך נוף יער אחיהוד

מובילה : ענת פלד

נקודת יציאה :  החניון התחתון של דרך נוף יער אחיהוד (פונים צפונה בצומת יסיף על כביש 70 , 300 מ' אחרי פונים לדרך לבנה מזרחה ונוסעים בה כ 300 מ' עד החניון)

קטע אפשרי בבקעת בית הכרם (בפורמט TRK)

קטע אפשרי - שביל אש יוסי (בפורמט TRK)

קטע אפשרי - בסינגל אחיהוד (בפורמט TRK)

• ענת הודיעה לי לפני מספר שבועות שהיא מעוניינת להוביל אותנו בסינגלים החדשים באיזור גילון וצורית
    בגלל מגבלות זמן שלה קבענו מראש את התאריך
    דווקא השבוע החל לרדת גשם והתלבטנו אם יתאים לטיול
    כמות הגשם שירדה באיזור גילון צורית היתה מ"מ בודדים ובאיזור אחיהוד קצת יותר ולכן יצאנו למסלול
    סה"כ הגשם לא הפריע פרט לזה שבחלק הקרוב יותר לאחיהוד הפידול היה קשה יותר בגלל בוץ קל שלא עצר את הגלגלים אבל הכביד
    איזור הטיול הוא איזור קשה ודורשני ולכן המסלולים בו יותר קשים מהנתון הבסיסי של מרחק וגובה מצטבר
  • יצאנו מהרחבה (1) אל הסינגל
    זהו הקטע הסופי של סינגל אחיהוד המטפס בסופו של דבר אל טל-אל
    הסינגל בדרך טכני קל אבל יש בו כמה קטעים ברמה בינונית ןבדרך כלל זורם
    הסינגל כוללו מוצל
    בנקודה 2 הסינגל עובר במקביל לכביש הגישה לטל-אל ומגיע למערה לא עמוקה
    הוא מסתיים בדרך 4X4 ליד שער הכניסה ליישוב טל-אל (3)
  • מכאן טיפסנו בעלייה מתונה בדרך 4X4 מדרום לגדר של טל-אל
    בנקודה 4 נכנסנו לסינגל "מוטי"
    זהו סינגל נוח בעלייה קלה שמסתיים בצומת דרכים בנקודה 5
  • פה חלק פנו שמאלה ורכבו בשביל אש "יוסי" שהוא דרך 4X4 שתחילה יורדת ואז עולה בתלילות
    חלקנו כולל אותי רכבנו בדרך הנוף המסומנת סימון שבילים ירוק בעלייה מתונה
    בנקודה 6 שביל האש והדרך נפגשות וממשיכים בדרך הנוף הירוקה
    בנקודו 7 עזבנו את הדרך הירוקה וטיפסנו בדרך ההופכת לתלולה וטכנית והלאה בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 8
    מכאן פנינו לדרך הימנית היורדת בפיתולים עם דרדרת עד הצומת בנקודה 9 והלאה בדרך הסלולה עד הכביש העולה למחנה תפן ליד תחנת הדלק של צומת גילון בנקודה 10
  • פה חצינו את צומת תפן דומה ו 2 מ' אחרי הצומת פנינו ימינה לאבל שיורד עד לגשר הולכי רגל מרשים שנבנה מעל קניון נחל שגור בנקודה 12
    חצינו את הגשר (ראה תמונות) ועלינו בשביל הולכי הרגל שבו יש כמה מדרגות עד כביש הגישה לצורית וגילון בנקודה 13
    פנינו בכיוון היישובים לאורך הכביש ובנקודה 14 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שמטפסת לעתים בשיפוע מכובד עד הר גילון
  • פה בנקודה 15 נכנסנו לסינגל "גילון וצורית" החדש ההולך ונבנה ע"י התושבים
    הקטע הראשון זורם ושומר בערך על קו גובה
    הוא נחשף לנוף של בקעת בית הכרם וקל טכנית
    בנקודה 16 הסינגל חובר לדרך סלולה שעולה בתלילות עד לרחוב בצורית בנקודה 17
    פה פנינו ימינה ברחוב בצורית ובנקודה 18 המשכנו בסינגל היורד שמאלה עד הקודה 19
    פה חוצים כביש ומצידו השני ממשיכים בדרך 4X4 שיורדת במקביל לכביש הגישה לצורית עד נקודה 20
  • כאן פנינו שמאלה לסינגל "מיכל" וטיפסנו בו בפיתולים
    הסינגל קל טכנית אבל הוא בעלייה שאמנם מתמתנת בפיתולים , אבל עדיין עלייה
    לפני נקודה 21 נכנסים לאיזור הבנוי ומגיעים לאנדרטה והמצפה היפה (21) לזכר מיכל זהר ז"ל בת היישוב שנדרסה לפני מספר שנים
    פה חיכתה לנו פריסה שהכינה תהילה חברת הקבוצה לכבוד מוטי שזה יום הולדתו ולא רכב איתנו היום כי היה חולה דווקא היום
    למרות המחלה מוטי הובא לפה איכשהו והופתע
  • מכאן המשכנו בסינגל שהפעם יורד ועובר מעל כביש הגישה לגילון עד אחרי השער בנקודה 22
    ואז חוצים את הכביש וממשיכים בנקודה 23 לדרך הביובים שמתחת לגילון
    בנקודה 24 עזבנו את דרך הביובים ופנינו שמאלה לסינגל שעולה עד לרחוב בנקודה 25 (הסינגל הקצר נפרץ ע"י דורון מקבוצתנו כדי לחבור בקלות מביתו לדרך הביובים)
    המשכנו ברחובות של גילון והלאה בטיפוס ברחוב מנקודה 26 בכיוון צורית
    בנקודות 26 פנינו שמאלה לרחוב ומיד עלינו בשביל הולכי רגל העולה בפיתולים לרחוב שמעל
    פה פנינו ימינה עד צומת הדרכים בנקודה 27
  • המשכנו ברחובות צורית עד שער אחורי בנקודה 28
    קל לעבור סביב השער שמיועד לרכב בלבד והתחלנו לרדת בדרך 4X4 בכיוון בקעת בית הכרם עד נקודה 30
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 בכרם זיתים
    בנקודה 31 רוב הקבוצה פנתה ימינה וחצתה את כביש 85 בנקודה 32 והלאה לרחוב בקצה הכפר מג'ד אל כורום והלאה בדרך 4X4 בין כרמי הזיתים עד תחנת הדלק שליד צומת גילון בנקודה 10
    אני ועוד כמה המשכנו בדרך בכרם מדרום לכביש עד נקודה 34 ואז עם הדרך עד כביש 85 בנקודה 35
    פה רכבנו בשולי הכביש עד צומת גילון (11) ואז עד הכניסה לדרך הנוף ליד תחנת הדלק בנקודה 10
  • התחלנו ברכיבה על דרך הנוף יער אחיהוד בסימון ירוק עד תחילת סינגל אחיהוד בנקודה 36
    פנינו שמאלה אל הסינגל שמתחיל בהרבה גינות סלעים ברמה טכנית בינונית
    בנקודות 7 הסינגל הופך דבל דרדרתי שעליו רכבנו קודם בעלייה ושוב ממשיך שמאלה כסינגל
    כאן הסינגל עובר באיזור שנשרף בשנה שעברה ופה ושם יש עצים שנפלו אבל לא ממש מפריעים לרכיבה
    בנקודה 37 רבים מהקבוצה המשיכו בסינגל (סגול במפה שלי)
    בגלל שהיה חם והקטע השרוף שהיה פחות כייפי אני החלטתי יחד עם עוד כמה להמשיך בדרך הנוף הלבנה המסומנת ירוק עד נקודה 38
    כאן בצומת הדרכים פנינו שמאלה לדרך ליד מה שהיה אתר ההתיישבות של קיבוץ יסעור לפני שעבר למקומו הנוכחי
    בנקודה 39 חזרנו לסינגל אחיהוד והמשכנו בו עד הדרך בנקודה 40
    פה פנינו ימינה בדרך ה 4X4 עד האוטו (1)