Saturday, October 17, 2015

נקודת יציא
ה :   McPherson St. near a bike shop in the city of Santa Cruz

זמן : 4 שעות

(קטע המפה מתוכנת CompeGPS)

• האיזור הקרוב ל Santa Cruz  (כן פה מייצרים את האופניים באותו שם) הוא איזור המכיל סינגלים ודבלים רבים ברמה טכנית קלה
    הוא הזכיר לי קצת את חורשן (לא מבחינה טכנית) בגלל השילוב והשרשור של סינגלים ודבלים רבים
    פרט למסלול שעשיתי יש פה עוד לפחות יום רכיבה בלי לחזור על אותו מסלול
    יש שביל/טיילת סלול לאורך החוף ובהמשך במקביל לכביש מס׳ 1
    בהמשך אחרי חוות  Wilder Ranch שם מתחילים רוב מסלולי אופני ההרים יש סינגל לאורך החוף שהתפספס לי בגלל בעיית ה GPS שהיתה לי בהתחלה (הסבר בהמשך)
    מכאן גם מטפסים לסינגלים ולדבלים הרבים באיזור
  • כשהגענו לתחילת המסלול הפעלתי את ה GPS שלי מסוג TwoNav Aventura שהכיל מפות טופוגרפיות של האיזור ומסלול שתכננתי מראש
    הבעיה היתה שלקח למכשיר כ 45 דקות עד שהוא ננעל על  הלוויין
    זאת בגלל שבפעם הקודמת שהוא דלק היה בישראל (בניגוד למכשיר סלולרי שמתמקד על האיזור לפי האנטנות הסלולריות , GPS  רגיל מחפש את הלוויינים בלבד)
    הלקח , יש להדליק את ה GPS בדרך לתחילת המסלול ואז כשמתחילים לרכב המכשיר כבר נעול על הלווינים
    לא רצינו להתעכב ולכן את ההתחלה רכבנו לפי אינטואיציה והמכשיר התחיל לעבוד בדיוק כשנכנסנו לשטח לכן ההקלטה עד אז היא עם תיקון ידני שהכנסתי (מדוייק וניתן להתבסס עליו)
  • יצאנו מהרחוב בו חנינו ופנינו בנקודה 2 שמאלה לרח׳ Swift שמוביל עד הים (3)
    פה רכבנו בטיילת יפה לאורך הים (שביל לאופניים ואנשים) עם נוף יפה של צוקים וים
    בנקודה 4 נכנסנו ל Monarch State Park
    זוהי שמורה של פרפרים גדולים מסוג  Monarch
    כששאלנו את הפקחית בכניסה אם אפשר להכנס עם אופניים , כמובן שהתקבלנו בברכה וחיוך ונאמר לנו שאופניים לא משלמים בכניסה לשמורה (יש מה ללמוד)
    בסינגלים שבשמורה אסור לרכב והם גם בנויים בעיקר להולכי רגל ואפילו שביל נכים
    חצינו את השמורה אחרי ביקור במרכז המבקרים (5) וחברנו לכביש פנימי בנקודה 6
    מכאן בכביש עד לצומת בנקודה 7 והמשכנו לאתר של מחקר בנושא דיג
    בנקודה 8 הגענו לנקודת תצפית שלידה תצוגה של שלדי לווחחתן (ראה תמונות)
  • אין מכאן המשך לכן חזרנו חזרה לצומת בנקודה 7 והלאה בכביש הפנימי עד לשביל הסלול ממערב ובמקביל לכביש 1 בנקודה 9
    רכבנ בשביל המשובח עד נקודה 10 בה פנינו ימינה ועברנו במעבר מתחת לכביש 1 שאחריו חוברים לדרך 4X4 שבה מתחיל קטע השטח
  • השביל אליו נכנסנו נקרא Engelsman Loop Trail
    זוהי דרך 4X4 שהופכת לדבל רחב בהמשך
    בנקודה 11 חוצים גשר וממשיכים בדרך הימנית ומתחילים לטפס
    יש קטע קיר קצר קצת אחרי הגשר אבל אחריו העליות סבירות ועוברות בשולי היער בד״כ
    יש בדרך פה ושם סינגלים פירטיים שלא נכנסנו אליהם
    השתדלנו לרכב בשבילים הרשמיים שיש להם שלט עם שם וגם מופיעים במפות OSM וגם במפות תוכנות ניווט כבישים (בחלקם)
    בנקודה 12 הגענו לצומת דבלים והמשכנו ישר בעלייה קצרה והלאה בסינגל Wild Boar Trail מנקודה 12 דרך צומת הסינגלים/דבלים בנקודה 13 ואז שמאלה בסינגל שיורד עד סוף סינגל

Wild Boar Trail בנקודה 14
  • פה בצומת פנינו שמאלה בדבל עד הצומת בה כבר עברנו בנקודה 12
    פנינו שמאלה לעלייה בדבל שהופך סינגל ביער עד הצומת בנקודה 13
    פה פנינו ונכנסנו לסינגל נהדר ביער , סינגל  Old Cabin Trail
    זהו סינגל משובח שיש בו גם ירידות וגם עליות זורמות עם פיתולים ופה ושם אלמנטים קלים של שורשים שגורמים לסינגל להיות ברמה קצת יותר מקל טכנית
    הסינגל חובר לדבל בנקודה 15
  • המשכנו בדבל שנקרא Eucalyptus Loop עד נקודה 15A שבה יש חניון קטן עם שולחנות קק״ל
    עצרנו פה ליד אקליפטוסים זקנים ומיובשים שעל שמם קטע השביל
    מצומת השבילים המשכנו בסינגל/דבל Chinquapin Trail עד נקודה 16
  • פה עזבנו את Chinquapin Trail  ופנינו ימינה לדרך שיורדת במהירות ונקראת  Long Meadow Trail
    בנקודה 17 עזבנו את הדרך לסינגל קצר שנכנס ליער ובנקודה 18 חובר ל Wild Boar Trail בו עברנו כבר ופנינו שמאלה עד נקודה 12
    רכבנו בדרך עד נקודה 14 ופה נכנסנו לסינגל משובח שהוא חלק מה Englasman Loop Trail
    זהו סינגל שיורד במהירות ומתפתל בכיף ומסתיים בדבל בנקודה 19
    מכאן ממשיכים בירידה בדבל כייפי עד הגשר בנקודה 11
  • פה פנינו שמאלה לפני הגשר לסינגל שנקרא Cowboy Loop Trail הסינגל מתחיל זורם , מטפס קצת וממשיך במקביל לכביש 1
    בנקודה 20 עזבנו את הסינגל שממשיך בטיפוס שמאלה ונכנסנו לסינגל פירטי ברור בשטח עד חיבור לכביש 1 בצומת כניסה לחווה בנקודה 21
  • חצינו את הכביש ובצידו השני נכנסנו לכביש שמוביל ל Wilder Ranch שהיא גם שמורה
    היה פה באותו יום יריד בו לבשו אנשי החווה בגדי חקלאים של פעם והציגו מיכון חקלאי (ראה תמונות) ותוצרת של החווה
    החווה בנקודה 22
  • אחרי הביקור בחווה עלינו בכביש עד חיבור לשביל שממערב לכביש 1 בנקודה 21
    רכבנו בשביל הסלול בו רכבנו בהתחלה עד לעיר
    קצת לפני נקודה 2 עצרנו לביקור במפעל האופניים Santa Cruz
    מכאן עוד קצת ברחובות עד האוטו (1)