Sunday, October 25, 2015

נקודת יציאה : ליד מפעל  Santa Cruz Bicycles
  2481 Mission Street , Santa Cruz

משתתפים : לבד

(קטע המפה לקוח מתוכנת CompeGPS)

• אחרי הטיפוסים ברכיבה אתמול ב El Corte De Madera החלטתי לחפש רעיון למסלול עם פחות טיפוס
    החלטתי לחזור לאיזור Santa Cruz בו רכבתי לפני שבוע אבל לעשות מסלול שלא יחפוף למסלול הקודם פרט לקטע הטיילת שיוצאת מהעיר
    התחלתי ברכיבה מישורית ארוכה לאורך המצוקים שמעל הים ואז את החצי השני של הטיול רכבתי בסינגלים בהרים שמעל
    יצא שילוב מעולה עם נופים נהדרים
  • התחלתי לרכב ברחוב ליד המפעל של Santa Cruz בנקודה 1
    בנקודה 2 חוצים רחוב וממש לפני הצומת עם כביש 1 נכנסים לשביל אופניים/טיילת סלול
    רכבתי בשביל הסלול עד נקודה 3 בה הוא חוצה דרך סלולה שיורדת לחוות Wilder Ranch
    פניתי שמאלה עם הדרך בכיוון החווה ומיד אחרי שחולפים על פני החווה מימין ומטפסים כמה מ׳ ואז פונים שמאלה לתחילת הסינגל שלאורך הים בנקודה 4
  • הסינגל לאורך הים נקרא Old Cove Landing Trail
    הוא לא מסומן וגם הכניסה אליו לא מסומנת או משולטת , אבל הוא ברור ובדרך כלל הולך מעל המצוק ופה ושם בדרך או לאורך המסילה כאשר ניתן להבין שזה השביל
    יש גם רצים ורוכבים שם והם נראים מרחוק בגלל שזה מישור
    השביל מתחלף בין סינגל לדבל לדרך 4X4 לעתים רחוקות ועוד 3 קטעים קצרים מקבילים למסילה
    הסינגל חולף מעל מצוקים לבנים ומפרצים עם עופות מים כמו שקנאים , קורמורנים ושחפים (ראו בתמונות) , חווייה נהדרת
    למרות שהוא קרוב לים יש צמחייה כולל עצים ואין חול פרט לקט מאד קצר לפני נקודה 7
    בנקודות 5 , 6 ו 7 הסינגל עובר מקביל למסילה ממערב
    בנקודה 8 מגיעים עם הדרך לכביש 1
  • חציתי את כביש 1 ומצידו השני נכנסתי לדרך שיורדת ומיד לפני מבנה החווה נכנסתי לסינגל (יש שילוט) בנקודה 9
    יש דבל שעולה על הגדה הדרומית ואני המשכתי בסינגל בערוץ שנקרא  Baldwin Loop
    הסינגל זורם בערוץ עם צמחייה עד נקודה 10
    פה הסינגל מתחיל בטיפוס קשה ודרדרתי ועדיף בירידה
    אחרי שיפוע חזק בהתחלה הוא מתמתן ובנקודה 11 עזבתי את הסינגל שמתחיל לטפס שוב וירדתי ימינה בסינגל נחמד שנקרא  Eagle Cutoff  לערוץ
    הוא חוצה את הערוץ על גשרון ומטפס לצידו השני ופוגש דרך 4X4 בנקודה 12
  • המשכתי שמאלה בדרך שהיא גם חלק מ Baldwin Loop
    הדרך מטפסת בשיפוע סביר עד נקודה 13
    פה פניתי שמאלה לסינגל שהוא אולי הטוב ביותר באיזור זה : Enchanted Loop Trail (או בעברית של אופניים - סינגל היער הקסום)
    זהו סינגל טכני ברמה בינונית עם דרופים רבים של עשרות ס״מ ואחד של חצי מ׳
    הם מבוססים על שורשים ועבירים בצורה סבירה (היחיד שירדתי רגלית היה הדרופ של החצי מ׳)
    הסינגל עובר ביער עבות וחשוך ובאמת נותן הרגשה קסומה
    הקטע הכייפי הוא בירידה אבל סוף הסינגל בעלייה והוא מסתיים בדרך בנקודה 14
    קצת לפני נקודה 14 רואים פעילות של סלילת סינגלים חדשים (ראה תמונות)
  • פניתי בדרך ימינה ומיד בנקודה 15 נכנסים להמשך סינגל שמשוייך ל Enchanted Loop Trail
    הוא מסתיים בנקודה 16
    כאן בנקודות 16 יש קטע דבל קצר ואז נכנסים לסינגל Twin Oaks Trail
    זהו סינגל נחמד ברמה טכנית קלה עד בינונית בגלל שיש בו דרדרת פה ושם
    הוא מסתיים בנקודה 17 בצומת עם דרך 4X4
  • פניתי ימינה לדרך ורכבתי בה עד מפגש עם תחילת הסינגל המשובח בנקודה 18
    זהו סינגל Zane Cray Cutoff
    הסינגל ברמה טכנית קלה עד בינונית ובדרך כלל יורד אבל בגלל הפיתולים סביב ערוצונים יש גם עליות קצרות
    ההמשך שלו נקרא Ridge Loop למרות שלא ראיתי שילוט או הפרדה בין שני הסינגלים אלא קטע אחד ארוך ושלם
    הסינגל מסתיים בדבל בנקודה 19
  • מכאן ירידה בדבל עד חיבור לדרך הולכת ל Wilder Ranch בנקודה 20
    פניתי ימינה והמשכתי בדרך שמתחילה את איזור הסינגלים עד המנהרה מתחת לכביש 1 בנקודה 21 ומיד אחרי המנהרה פניתי שמאלה לשביל האופניים/טיילת שאיתו המשכתי עד Santa Cruz  ולאוטו (1)