Friday, November 13, 2015

ראש הנקרה

תאריך :  13-11-2015

גשר הזיו - חצייה מתחת כביש 4 - שמורת חוף ראש הנקרה - סינגל ראש הנקרה - חרבת משרף - ראש הנקרה - כביש 4 - צומת בצת - כביש 899 - שדה התעופה הבריטי בצת - נחל בצת - מרגלות גבעת חמודות - כביש 70 - צומת הפנייה לעבדון ומנות - צומת הפנייה למנות - סינגל חרבת מנות - חרבת מנות - כביש למנות - סינגל כברי - ליד נווה זיו - חרבת כברי - חצייה מתחת כביש 89 - חניון שיירת יחיעם - חציית כביש 70 - עין גיח - עין שפע - נחל געתון - עברון - בית הקולונל - מזרעה - רגבה - האקוודוקט - חצייה מתחת כביש 4 - חצייה מעל מסילת הברזל לנהרייה - שבי ציון - טיילת נהרייה - אכזיב - חצייה מתחת כביש 4 - גשר הזיו
נקודת יציאה :  תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו

• חזרנו למסלול מעניין בפינה הצפון מערבית של ישראל
    זהו מסלול המורכב מרכיבה לאורך טיילת/שביל/דרך לאורך חוף הים , רכיבה ליד חוף עם טבלאות גידוד , רכיבת מישור בין מטעי אבוקדו ובננות , קצת סינגלי קק״ל זורמים ואתרי עתיקות כמו האקוודוקט הטורקי ממעיינות כברי לעכו וביקור במסכרות בחרבת מנות
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) ובנקודה 2 ממש לפני צומת הכניסה לגשר הזיו ועברנו מתחת לגשר שמעל כביש 4 ורכבנו בדרך שמצפון לערוץ
    בנקודה 3 הגענו לרחבה ליד הגן הלאומי אכזיב
  • מכאן רכיבה בדרך סלולה שמתחילה ברחבה הסלולה (3) וממשיכה כדרך סלולה מנקודה 4 לאורך החוף ומקביל לכביש 4
    בנקודה 5 פנינו מהדרך לסינגל נחמד שמטפס קלות עד מצוק ממש לפני ראש הנקרה (6)
    אחרי עצירה קצרה חזרנו בסינגל לנקודה 5 והמשכנו בדרך הסלולה שעוברת כאן בתוואי המסילה הישנה עד נקודה 7
    פה טיפסנו ימינה במדרגות ואז בסינגל קצר שבהמשך הופך לדרך עד כביש 4 בנקודה 8
    פנינו שמאלה וטיפסנו בכביש עד אתר ראש הנקרה וגבול לבנון בנקודה 9
  • מפה דהרנו במורד הכביש עד צומת בצת בנקודה 10
    פנינו שמאלה לכביש 899 בכיוון שלומי
    בנקודה 11 פנינו ימינה לדרך שמובילה לשרידי שדה התעופה הבריטי לשעבר בצת
    בשרידי השדה יש דירים ודת״קים ממלחמת העולם השנייה
    בשנות ה 60 נחתו פה 2 מטוסי מיג 17 סוריים שערקו
    חצינו את שדה התעופה על שרידי המסלול 12-13 והמשכנו בדרכי מטעים , חלקן משובחות וחלקן 4X4 בין מטעים עד מפגש עם כביש 70 בנקודה 14
  • פנינו ימינה בכביש ומיד בצומת הפניה לכיוון עבדון ומנות פנינו שמאלה (15)
    בפנייה לכיוון מנות בנקודה 16 פנינו ימינה ואחרי כמה מטרים נכנסנו בנקודה 17 לסינגל חרבת מנות המסומן בסימון שבילים ירוק
    זהו סינגל רכיב ב 80% (יש קטעים של אבנים שלא מאפשרים רכיבה)
    בנקודה 18 עצרנו באתר המסכרות שהם שרידי מתקני ייצור סוכר מהתקופה הצלבנית כאשר זו היתה התעשייה המובילה באיזור
    הסינגל מסתיים בכביש העולה למנות בנקודה 19
    המשכנו בטיפוס בכביש בשיפוע מתון עד נקודה 20
  • פה פנינו לדבל שהופך בנמהרה לסינגל דרדרתי בירידה שמסתיים במפגש עם סינגל כברי של קק״ל (21)
    כ 30 המטרים האחרונים של הסינגל לפני החיבור לסינגל כברי לא רכיבים
    פנינו שמאלה ורכבנו בסינגל כברי
    בנקודות 22 הסינגל עובר בקטע סלול ותלול ואז ממשיך כסינגל עד נקודה 23
  • פה פנינו ימינה עם סינגל כברי שמקיף את היישוב נווה זיו ובנקודה 24 מתחיל הכיף של דהירה במורד סינגל כברי עד הצומת עם דרך שפונה לחניון כברי בנקודה 25
    המשכנו עם הסינגל שמטפס כמה מ׳ ושוב יורד עד המעבר מתחת לכביש 89 בנקודה 26
  • חצינו מתחת לכביש 89 והמשכנו בדרכי 4X4 בין מטעים עד חניון שיירת יחיעם בנקודה 27
    המשכנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש 70 ומיד בנקודה 28 חצינו את כביש 70 והמשכנו בדרכי מטעים טובות שחולפים על פני חלק ממעיינות כברי ושרידי עבר באיזור
    בנקודה 30 הדרך חוצה את נחל געתון היבש ומיד פונים ימינה לדרך מקבילה לגעתון מדרום ליד מטעי אבוקדו ואז רימונים
    בנקודה 31 פוגשים את שרידי האקוודוקט
    בנקודה 32 פונים לדרך דרומה ושוב בנקודה 33 מערבה עד חיבור לכביש לקיבוץ עברון בנקודה 34
  • מפה רכבנו בכביש לעברון
    בנקודה 35 חלפנו על פני בית הקולונל והלאה עד פנייה לכפר מזרעה בנקודה 36
    רכבנו ברחובות מזרעה כאשר בנקודה 37 עוברים בקטע מעניין בו האקוודוקט משתלב בבנייה של הכפר
    המשכנו ברחובות ובנקודה 38 יצאנו מהכפר בכביש ימינה
    בצומת בנקודה 39 פנינו שמאלה לרגבה וחצינו את הקיבוץ
    בנקודות 41 אחרי קטע יפה של שביל בקיבוץ ליד האקוודוקט הקפנו את בית הקברות של קיבוץ רגבה והמשכנו בדרך 44 שהכניסה אליה בוצית (כ 50 מ׳) אבל ניתן לעקוף את הבוץ
    ההמשך יפה לאורך האקוודוקט עד הדרך בנקודה 42
  • כאן פנינו ימינה לדרך שבהמשכה יורדת ועוברת מתחת לכביש 4 בנקודה 43 וממשיכה מערבה , מטפסת בגשר מעל המסילה בנקודה 44 וממשיכה עד פאתי שבי ציון
    כאן בנקודה 45 בדיוק לפני השטח הבנוי פנינו ימינה לדרך שממזרח לשבי ציון
    במפגש עם הרחוב הראשי של שבי ציון ליד חנות האופניים רן אופן בנקודה 46 פנינו שמאלה ברחוב עד לפני חוף הים בנקודה 47
    פה פנינו בשביל צפונה במקביל לחוף שמנקודה 48 חובר לטיילת של נהרייה
    רכבנו חלק בטיילת וחלק בכביש ליד תוך חציית איזור החוף של נהרייה
    בנקודה 49 מסתיימת הטיילת וממשיכים ברחוב המקביל לים שהתנועה בו מועטה
    בנקודה 50 מתחילה דרך סלולה צפונה ליד הים עד אכזיב
  • בנקודה 51 הדרך מתעקלת ונכנסת לשכונה של נהריה
    בנקודה 52 פנינו לדרך צפונה על תוואי המסילה הישנה עד הרחבה שליד אכזיב בנקודה 3
    פנינו ימינה לדרך בה באנו בבוקר ובנקודה 2 עברנו מתחת לגשר של כביש 4 ועלינו מצידו השני לתחנת הדלק (1) בה חנינו