Friday, November 20, 2015

סובב חוף הכרמל

תאריך :  20-11-2015

נווה ים - חוף נווה ים - תל נאמי - חוף הבונים - תל דור - חוף דור - נחשולים - המזגגה -  דור - בריכות הדגים של מעגן מיכאל -  שפך נחל דליה - מאחורי מעגן מיכאל - שפך נחל תנינים - חוף ג׳סר א זרקא - קיסריה - - פסיפס הציפורים - האקוודוקט בחוף קיסריה - עתיקות קיסריה - כביש ״קיסריה-אור עקיבא״ - חצייה מתחת כביש החוף - אור עקיבא - ליד בית חנניה - ליד האקוודוקט - חציית הכביש לג׳סר א זרקא - בריכות תמסח - ליד תחנת רכבת זכרון יעקב - מעבר מתחת כביש החוף בגשר הרכבת ליד מחלף זכרון - ליד דור - חצייה מתחת כביש 2 - מכון לחקר הדיג - אנדרטה לנופלי קרב טנטורה - ליד חרבת דרכמון - עין אילה - מתחת לכביש 2 - ליד הבונים - אתר הצנחנים של הבונים - עתלית - נווה ים

נקודת יציאה :  חנייה של חוף נווה ים

גובה מצטבר : 62 מ'

קובץ TRK ל GPS

• הגשם שירד באמצע השבוע ולעומת זאת הצפי למזג אוויר נעים בסופו הביא אותי לרעיון של רכיבה בחוף בו החול התהדק בגלל הגשם
    בנוסף הביקור באקוודוקט הטורקי שבין כברי לעכו ברכיבה בשבוע שעבר הביאה אותי לרצות לרכב ליד האקוודוקט השני והעתיק יותר בין נחל תנינים לקיסריה
    לכן החלטתי על מסלול לאורך החוף או במקביל לו בין עתלית לקיסריה
    טיול ייחודי ולמרות האיזור הצר בו רכבנו , שפע נופים מגוונים ואתגרי רכיבה וסה״כ למרות החולות והשלוליות היה הטיול משובח וזורם
  • יצאנו מהחנייה שבחוף נווה ים (1) בכביש בכיוון עתלית ומיד בנקודה 2 פנינו לכביש שהופך דרך סביב קיבוץ נווה ים וממשיך בשולי האיזור המוכשר לבנייה חדשה של עתלית
    בנקודה 3 פנינו ימינה בדרך בכיוון החוף
    לאט לאט השטח נהיה חולי ואילץ אותנו חצי ללכת חצי לרכב עד קו המים(4)
    מכאן רכיבה ליד המים במראה קסום של חוף
    פרט למטר פה ושם של חול שאילץ הליכה הרכיבה ליד המים זרמה עד חוף הבונים ליד הספינה הטרופה בנקודה 5
  • המשכנו ברכיבה ליד המים ולעתים על סלעי הכורכר
    מנקודה 6 רכבנו על סלעי הכורכר בסינגל המסומן בסימון אדום
    מנקודה 7 בדבל בסימון שבילים ירוק לנקודה 8
    המשכנו על סלעי הכורכר לאיזור חוף דור עם מפרצים נהדרים , סלע כורכר עם קשת ועוד
    טיפסנו לתל דור וירדנו ממנו לנקודה 9 ליד בית הקברות של נחשולים ולידו נכנסנו לקיבוץ
  • עברנו דרך קיבוץ נחשולים עד מבנה המזגגה (10) שנבנה ע״י רוטשילד בראשית המאה הקודמת לייצור בקבוקים עבור יקביו
    בסופו של דבר התברר שהחול באיזור לא מתאים והבקבוקים יובאו מצרפת
    יצאנו משטח הקיבוץ דרך המלון לחנייה של טנטורה (11) ופנינו לכביש היוצא לכיוון כביש 4
    מיד בנקודה 12 פנינו לדרך דרומה לאיזור בריכות הדגים
    עברנו שער גדול לרכב בכניסה לדרך
    בבריכות הדגים והמאגרים היו עופות מים
    בנקודה 13 עצרנו בסככת תצפית עגולה מעל שפך נחל דליה
  • המשכנו בדרכי הבריכות בהם כמה מבני תצפית , וספורט מים של מעגן מיכאל
    בנקודה 16 ירדנו לסינגל שקשה למצאו (ממשיכים עד נקודה 15 בה הדרך מתעקלת ב 90 מעלות מזרחה לאורך נחל תנינים וחוזרים אחורה כ 20 מ׳)
    רכבנו בסינגל לחוף והלאה עד שפך נחל תנינים
    חצחנו ברכיבה במים ומצידו השני המשכנו ברכיבה ובחוף ג׳סר א זרקא קצת הליכה
    זהו (18) נמל הדייגים של ג׳סר א זרקא
  • המשכנו לאורך הים עד נקודות 19 בהן רכבנו בדרך שהפכה חולית ואז בהליכה בעיכר עד רחובות קיסריה
    רכבנו ברחובות קיסריה בין הווילות המפוארות ביניהן גם הבית של ביבי (20) ובנקודה 21 יצאנו לרחוב הראשי בקיסריה
    בנקודה 22 פנינו לאיזור המגודר של אתר פסיפס הציפורים הנהדר
    במקום היתה ווילה ביזנטית עם רצפה מרשימה
    המשכנו מנקודה 23 בכביש עד החוף ליד אמת המים של קיסריה (24)
  • פה פנינו לדבל חולי אבל רכיב כולו שמוביל ליד שרידי עתיקות עד ליד החפיר והחומה של קיסריה הצלבנית בנקודה 25
    פנינו עם הכביש סביב החומה ובנקודה 26 אחרי המחסום רכבנו בשביל האופניים שמצפון לכביש עד הצומת בנקודה 27
    המשכנו בשביל האופניים המקביל לכביש עד המעבר במחלף אור עקיבא (28) מתחת כביש 2
    מכאן ברחובות אור עקיבא עד הרחוב היוצא בכיוון בנימינה בנקודה 29
    רכבנו ברחוב עד נקודה 30
  • פה פנינו לדרך 4X4 בוצית אבל רכיבה עד צומת הדרכים בנקודה 31
    פנינו ימינה עם שביל ישראל במקביל לאקוודוקט בשוליו הצפוניים של מושב בית חנניה עד נקודה 32
    פה פנינו החוצה מהמושב וחצינו את הדרך הנכנסת לכיוון ג׳סר א זרקא בנקודה 33
  • רכבנו בדרך 4X4 בוצית אבל רכיבה
    בנקודה 34 פנינו ימינה והקפנו ממזרח את שמורת עינות תמסח
    בנקודות 35 נכנסנו בלי אופניים בשביל סבוך במקצת עם גשרון אל בריכות תמסח הנהדרות - מעיינות מרשימים של נחל תנינים
    המשכנו בדרך טובה מנקודה 36 ל 37 והלאה בדרך טובה צפונה במקביל למסילת הברזל
    בנקודה 39 ליד מחלף זכרון יעקב עברנו מתחת לגשר של כביש החוף מעל המסילה
    כרגיל לא תוכנן פה מעבר מסודר לרכב והולכי רגל
    הלכנו עם האופניים לצד הגדר שמקבילה למסילה (מהצד הבטוח של הגדר)
    מצידו השני של הגשר ממשיכה הדרך הטובה
  • המשכנו בדרכי הבריכות ובנקודה 40 עברנו על גשרון שלצידו גשר עתיק על ערוץ נחל דליה
    מנקודה 41 המשכנו צפונה בדרכי הבריכות הטובות
    בנקודה 42 שוב תכנון לקוי - הדרך שמקבילה למסילה נחסמה בשער
    חצינו את המסילה בגלל זה ועלינו על הדרך שממזרח למסילה שמטפסת קצת על רכס הכורכר עליו עובר כביש 2
    בנקודה 43 הגענו לכביש לנחשולים ודור ופנינו בו ימינה ועברנו מתחת כביש החוף
    בנקודה 44 פנינו לכביש שמטפס דרומה
    הכוונה היתה להגיע לאנדרטה ל 13 חיילי אלכסנדרוני שנהרג כאן בקרב טנטורה במאי 1948
    האנדרטה בתוך שטח מתקן למחקר הדיג והשער היה סגור
    למזלנו מישהו הגיע ופתח את השער ואחרי הביקור באנדרטה (45) יצאנו וירדנו לכביש לנקודה 44
    פנינו בכביש שמאלה ומיד בנקודה 46 יש פנייה לדרך שעוברת ליד בית קברות
    הדרך עוברת ממזרח לרכס הכורכר שממזרח לכביש החוף
  • רכבנו בדרך עד הכניסה לעין איילה בנקודה 47 ומיד בנקודה 48 פנינו למעבר סלול מתחת כביש החוף שמטפס אחרי המעבר לראש הרכס
    בנקודה 49 חברנו לדרך 4X4  המקבילה למסילה
    בנקודה 50 הדרך הופכת לכביש ליד הצומת בה פונים לכיוון חוף הבונים ולאנדרטת אסון חוף הבונים
    הדרך הסלולה המשיכה עד לאתר הצנחנים והמוזיאון האווירי
    בנקודה 52 מעל החנייה של אתר הצניחה ממשיכה דרך מקבילה למנחת והלאה מקבילה למסילה
    הדרך התחברה לכביש לעתלית בנקודה 53
    פנינו בכיכר בנקודה 54 בכיוון נווה ים וטיפסנו על הגשר ואז הלאה בכביש עד חוף נווה ים (1)