Friday, November 27, 2015

בין דבירה ללהב

תאריך :  27-11-2015

צומת דבירה - כביש 325 - דרך נוף נחל שקמה - ליד קיבוץ דביר - חרבת מגדלית - חרבת זעק - סינגל יורד מחרבת זעק - חרבת ברוד - שמורת להב צפון - כביש 325 - סינגל להב - באר תלה - חרבת אבו חף - אתר החלמוניות - באר תלה - סינגל להב - ליד מרכז ג'ו אלון - נחל צקלג - באר צקלג - נחל שובל - צומת דבירה

נקודת יציאה :  תחנת דלק אלון בצומת דבירה (ליד פונדק אסא)

• מזג האוויר הנהדר הצפוי הביא אותנו לצפון הנגב הירוק לאיזור שבין צומת דבירה ללהב
    הרבה פעמים רכבנו באיזור להב כשבשנים האחרונות אני מחבר את סינגל להב של קק״ל לאיזורים נוספים כמו סינגל סנסנה והאיזור בשנה שעברה או שמורת להב צפון לפני שנתיים
    הפעם החלטתי להתחיל במקום בו לא רכבנו ויצאנו מתחנת הדלק אלון בצומת דבירה
    המסלול התגלה כמשובח (כצפוי) והקטע האחרון שלו מליד מרכז ג'ו אלון דרך קטע ירידה משובח בסינגל להב והמשך בירידה גלילה בדרכי 4X4 בנחל צקלג עד הגעה לצומת דבירה היה אחד הקטעים הכייפיים שרכבתי - פשוט טיסה נמוכה בירידה לאורך כ 13 ק"מ
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ויצאנו לכביש 325
    בכדי לא להתעסק במסילה אפשר לרכב בכביש מזרחה כ 1 ק"מ עד אחרי גשר הרכבת ובנקודה 6 להכנס לשטח
    אנחנו ניסינו לא לרכב בכביש ולכן ירדנו בנקודה 2 שמאלה לדרך 4X4 מקבילה לכביש ולפני המסילה עברנו בדרך מקבילה למסילה מתחת לכביש בנקודה 3
    בנקודה 4 חצינו את המסילה ורק אחרי החצייה ראינו שיש צינור רחב שמאפשר חצייה בטוחה מתחת למסילה
    טיפסנו מכאן בדרך 4X4 אל הכביש (5) והמשכנו קטע קצר עליו עד נקודה 6
  • פה נכנסנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו בנקודה 7 לדרך נוף נחל שקמה שמסומנת כאן גם בסימון שביל ישראל
    דהרנו ימינה בדרך הטובה בין שדות מוריקים עד צומת הדרכים בנקודה 8
    פה טיפסנו שמאלה עם סימון שביל ישראל בעלייה די תלולה לחרבת מגדלית בה שרידי מערות מגורים ביזנטיות (9)
    המשכנו עם הדרך ביער ובנקודה 11 ירידה טובה (ועזיבת שביל ישראל) עם הדרך והמשך עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה פנינו שמאלה והמשכנו בדרך טובה ולבנה שחושפת נוף יפה של האיזור
    הדרך מובילה עד צומת הכניסה לחווה/אתר בחרבת זעק ליד בריכת מים בנקודה 13
    רכבנו דרך השער של החווה בחרבת זעק עד מבני החרבה (14)
  • אחרי ביקור בחורבות היפות ותצפית על האיזור טיפסנו בדרך עד שיא הגובה (15) ונכנסנו לסינגל היורד מחרבת זעק
    זהו סינגל שלפעמים נראה ולפעמים בר בשטח
    אין בעיה לרכב כאן בר בשטח אם לא רואים תוואי מדוייק
    הסינגל מסתיים בדרך בנקודה 16 באיזור שיש ייעור חדש
    המשכנו בדרך ה 4X4 לכביש שבנחל שקמה (17) ומצידו השני טיפסנו בדרך 4X4 לחרבת ברוד
    מהאוכף ליד חרבת ברוד (18) דהרנו בדרך 4X4 במהירות עד לכביש 325 בנקודה 19
  • חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך 4X4 מצידו השני דרום מזרחה עד מפגש עם סינגל להב בנקודה 20
    פנינו לסינגל ימינה והתחלנו לזרום איתו
    שוב ראינו איזה סינגל משובח זה ואת איכות הבנייה והתכנון שלו
    בנקודה 21 בבאר תלה עצרנו לארוחת בוקר
  • פה עזבנו את הסינגל לטובת לופ קצר לביקור באיזור פריחת החלמוניות
    רכבנו עם דרך ה 4X4 הלבנה שמטפסת באיטיות לאיזור מבנה הקולומבריום של חרבת אבו חף (22)
    בצומת הדרכים כאן נכנסנו לדבל שחוצה את איזור העתיקות ויורד ופוגש דרך בשולי היער בנקודה 23
    פה פנינו ימינה בדרך שביער ומיד בצד ימין בעיקר (24) נתגלתה לנו פריחת החלמוניות (ראה תמונות)
    השלמנו את הלופ בדרכי ה 4X4 חזרה לבאר תלה (21)
  • פה המשכנו בסינגל להב שמטפס לאט ולעתים בלי להרגיש עד הכביש שליד מרכז ג'ו אלון בנקודה 27
    כמו שציינתי קודם , זהו אחד הסינגלים המשובחים ובטוח אחד הבנויים הכי טוב של קק"ל
    הוא ברמה טכנית קלה והוא זורם
  • פה התחיל בעצם הפינל'ה מכאן ועד הסיום , 13 ק"מ שעיקרם ירידה מהירה , תחילה בסינגל ואז בדרכי 4X4
    הסינגל יורד כאן בקטע מהיר עם כמה ברמים יפים עד המפגש עם הדרך בה נכנסנו אליו קודם בנקודה 20
    פה ירדנו ימינה בדרך עד ערוץ נחל צקלג ופנינו שמאלה בדרך בנקודה 28
    השיפוע של הדרך מתון אבל עם קצת פידול וניצול כוח הכובד מגיעים ל 35-40 קמ"ש בקלות
    המשכנו בדרכי ה 4X4 לאורך נחל צקלג והלאה צפונה ומערבה עד נקודה 32
    פה פנינו ימינה בירידה בדרך 4X4 עד גשר הרכבת בנקודה 33 בה עברנו מתחת לגשר
    המשכנו בדרך מערבה עד צומת הדרכים בנקודה 34
    פה פנינו צפונה ובנקודות 35 שמאלה וימינה בדרך עשוייה חצץ עד לאוטו (1)